چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۵

آینده روابط ما و آل سعود

محمدصادق کوشکی
شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب: 831691
برقراری رابطه میان دو کشور در شرایط کنونی ، به زیان رژیم صهیونیستی و آمریکاست و سرعت اقدامات آنها علیه ج.ا.ا را کاهش خواهد داد.
جهان نيوز - محمدصادق کوشکی: عربستان با حاکمیت آل سعود یک رقیب دائمی و سرسخت برای ج.ا.ا است و این رقابت زمانی کاهش می یابد که قدرت یکی از دو طرف افزایش پیدا کرده و بتواند طرف دیگر را ذیل اقتدار خود قرار دهد.

برقراری رابطه با ریاض نه به معنای کاهش نفرت و خصومت این رژیم با ج.ا.ا است ( همان گونه که روابط ما با انگلیس یا فرانسه مانع خصومت این دو رژیم خبیث علیه ما نشده) و نه به معنای کمرنگ شدن مواضع اصولی ما علیه آل سعود!

از فردای برقراری رابطه ، سعودیها مسیر خود برای تضعیف ما را ادامه خواهند داد. ( البته ممکن است در مقطعی، دست از خصومت علنی و زمخت علیه ما بردارند) ج.ا.ا هم برنامه های منطقه ای خود را تعطیل نخواهد کرد و اقدامات خود برای اخراج آمریکا از منطقه و فشار بر آل سعود را در قالبهای مختلف ادامه خواهد داد.

اما برقراری رابطه میان دو کشور در شرایط کنونی ، به زیان رژیم صهیونیستی و آمریکاست و سرعت اقدامات آنها علیه ج.ا.ا را کاهش خواهد داد( چون بهترین شرایط برای ثمردهی سیاستهای ضد ایرانی واشنگتن و تل آویو ، فضای خصومت حداکثری میان تهران و ریاض است )

برقراری رابطه میان ما و عربستان فرصت خوبی برای توسعه صادرات کالاهای ایرانی به عربستان است. این روند در عین فواید اقتصادی ، پیامدهای امنیتی و سیاسی مثبتی را برای ما به دنبال خواهد داشت و گامی به سوی باز شدن چتر اقتدار ما بر سر عربستان محسوب می شود ( در آخرین دوره روابط دو کشور ، میزان صادرات سالیانه ما به عربستان به مرز ۱۰۰ میلیون دلار رسیده بود) و به همین علت دولت سیزدهم باید این فرصت را مغتنم شمرده و شرایط را برای فعالیت صادرکنندگان ایرانی در جهت تبدیل عربستان به بازاری برای کالاهای ایرانی هموار کند.
https://jahannews.com/vdcf1ydcyw6dmva.igiw.html
jahannews.com/vdcf1ydcyw6dmva.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
پس توافق برای یک مشت دلار بوده؟!!
Iran, Islamic Republic of
فرمان الان دست توست هر چی دلت میخواد بنویس
Iran, Islamic Republic of
بهتر است هیچ چیز نگوید
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
مثلا"‌ مي خواهدخودرو صادر كند به عربستان ؟؟؟
آنهم پرايد پژو و تيبا و ساينا و كوئيك يا پفك و سانديس يا دوغ ؟؟؟؟
سید رضوی
Iran, Islamic Republic of
عربستان و دیگر کشور های عربی برادران ما هستند و هر برادر برای تامین منافع حود اقدام میکند .