شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

اردوغان فرمان برگزاری انتخابات ترکیه را امضا کرد

جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب: 831597
رئیس جمهور ترکیه امروز (جمعه) به طور رسمی زمان برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری این کشور تعیین کرد.
اردوغان فرمان برگزاری انتخابات ترکیه را امضا کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به طور رسمی اعلام کرد که انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری این کشور، به‌رغم زلزله ویرانگر ماه گذشته در ترکیه، یک ماه زودتر از زمان قبلی و ۱۴ مه (۲۴ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

اردوغان که به‌دنبال تمدید دو دهه حکمرانی خود بر ترکیه است، امروز به طور رسمی فرمان برگزاری انتخابات را امضا کرد. او از سال ۲۰۰۳ (ابتدا به عنوان نخست وزیر و سپس از سال ۲۰۱۴ به عنوان رئیس جمهور) بر مسند قدرت است، اما گفته می‌شود انتخابات امسال، چالش‌برانگیزترین کارزار انتخاباتی او خواهد بود.

زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ترکیه درحالی رسما به امضای اردوغان رسیده که این کشور همچنان درگیر زلزله مرگبار ماه گذشته در این کشور است. دو زلزله ۷.۷ و ۷.۸ریشتری ماه گذشته ۱۱ استان ترکیه را لرزاند که تاکنون بیش از ۴۶ هزار قربانی برجای گذاشته است.

اردوغان همچنین مدعی شد که کار ساخت و ساز ۳۰۰هزار واحد مسکونی ظرف یک سال تکمیل خواهد شد و انتخابات وقفه‌ای در آن ایجاد نخواهد کرد.
https://jahannews.com/vdcao6na049nem1.k5k4.html
jahannews.com/vdcao6na049nem1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *