جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

ادعای نتانیاهو: موشک‌های ایران قادر به رسیدن به اروپا هستند

پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 831516
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار لفاظی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران گفت که موشک‌های ایران قادر به رسیدن به بسیاری از کشورها از جمله اروپا را دارد.
ادعای نتانیاهو: موشک‌های ایران قادر به رسیدن به اروپا هستند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، در حالی صدها هزار نفر از ساکنان سرزمین اشغالی برای چندین هفته است که علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و سیاست‌های وی تظاهرات برپا می‌کنند، او در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی «لا ریپابلیکا» مدعی شده که دموکراسی در فلسطین اشغالی استوار است.
نتانیاهو در اولین مصاحبه خود با یک روزنامه خارجی از زمان آغاز تظاهرات گسترده علیه اصلاحات قضایی او در ۹ هفته پیش، در پاسخ به سؤالی درباره وسعت اعتراضات در سرزمین اشغالی گفت: «من می‌گویم اعتراضات نشان می‌دهد که دموکراسی ما چقدر مستحکم است».

بر اعتراضات غلبه می‌کنیم، اصلاحات باید پیش برود
وی سپس در پاسخ به سؤال روزنامه‌نگار روزنامه ریپابلیکا مبنی بر این‌که «چرا در حالی که مخالفت‌های مردمی تا این حد گسترده است اصلاحات را پیش می برید؟»، گفت: «زیرا مردم به شدت می خواهند که توازن قوا بین قوه مجریه، مقننه و قضائیه برقرار شود. مشکل در قوه قضائیه به وجود می‌آید که بیش از حد فعال بوده و از اختیارات بیش از اندازه‌ای برخوردار بوده و در نتیجه تعادل را به هم می‌زند. اصلاح لازم است».
نتانیاهو سپس در ادامه توجیهات خود در این راستا گفت: «قوه قضائیه باید مستقل باشد نه همه‌کاره. این اصل بحث است. اعتراضات بخشی طبیعی از این رویارویی است اما من معتقدم که بر آن‌ها (اعتراضات) غلبه خواهیم کرد».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به این‌که گستره و دامنه اصلاحات در هفته‌های آینده مشخص خواهد شد، خطاب به معترضان اسرائیلی گفت: «من می‌گویم دموکراسی در معرض خطر نیست و با اصلاح قوه قضائیه تقویت خواهد شد که بخش عظیمی از مردم آن را ضروری می‌دانند».

نتانیاهو که در تریبون‌های مختلف تلاش کرد جمهوری اسلامی ایران را به نادیده گرفتن خواست‌های مردم متهم کند، حال با بی‌اعتنایی به خواست معترضان در اراضی اشغالی گفت: «به یاد داشته باشید زمانی که اصلاحات اقتصادی را تصویب کردم، اعتراضات فراوان بود. در آن زمان، مردم مخالف تغییر در اقتصاد بازار بودند، به ویژه اتحادیه‌های کارگری ماهها به اعتراضات خود ادامه دادند اما در نهایت اصلاحات، اقتصاد بسیار قوی ایجاد کرد همچنین به این دلیل که منجر به ایجاد رابطه جدیدی بین دولت و اتحادیه‌های کارگری شد که امروز بسیار بهتر از گذشته همکاری می‌کنند».

به حقوق اقلیت‌ها و دموکراسی وفادارم
نخست‌‌وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ‌ به این سؤال که او از نظر معترضان به اقلیت‌ها احترام نمی‌گذارد، گفت: «سوء تفاهمات زیادی وجود دارد.....حقیقت این است که کلیشه‌های زیادی علیه این دولت وجود دارد. ما به حقوق مدنی، حقوق اقلیت ها و دموکراسی وفادار هستیم و خواهیم ماند».

بنیامین نتانیاهو در ادامه به سؤالی درباره توافقنامه آبراهام مبنی بر این‌که «آیا توافقنامه آبراهام که در سال 2020 با بحرین، امارات، سودان و مراکش امضا شد، در خطر است یا می‌تواند تکامل یابد و عربستان سعودی را نیز دربرگیرد؟» پاسخ داد.

توافق آبراهام تکامل خواهد یافت
وی در این باره با اتهام‌زنی به جمهوری اسلامی ایران گفت: «به دو دلیل تکامل خواهد یافت. دلیل اول تهدیدی است که ایران از طریق تلاش برای سلطه بر کل منطقه، نابودی کشور اسرائیل و سرنگونی رهبران بسیاری از کشورهای عربی به همراه دارد.این کشورها می‌توانند ببینند که ما منافع راهبردی مشترکی داریم».

نتانیاهو درباره دلیل دوم این‌گونه ادامه داد: «دلیل دوم این است که آن‌ها فناوری و نوآوری ما را می‌بینند و فرصتی که چنین چیزی برای کل منطقه فراهم می‌آورد را درک خواهند کرد».

صلح با فلسطین به صلح در منطقه منجر نمی‌شود
وی با اشاره به این موارد تصریح کرد: «مهم‌تر از همه، توافق‌نامه آبراهام، رویکرد مذاکره‌ای را که برای ربع قرن بر خاورمیانه حاکم بود، لغو کرد. پیش از این گفته می‌شد که صلح با فلسطینی ها باعث صلح در منطقه می شود اما نتیجه نداد. اکنون ما برعکس اما با همان هدف یعنی صلح عمل می‌کنیم. بدون رفتن به رام الله، با بحرین، امارات، سودان و مراکش قراردادهایی امضا کردیم.دیگران از کشورهای بیشتری این رویه را دنبال خواهند کرد. به ویژه اگر الحاق عربستان سعودی را داشته باشیم که البته این انتخاب عربستان باید باشد».

عربستان باید موجودیت اسرائیل را به رسمیت بشناسد
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره توافق احتمالی بین تل‌آویو و ریاض گفت: «ریاض بیانیه‌های زیادی منتشر کرده است اما طبیعتاً معتقدم که توافق صلح بین ما و سعودی‌ها به توافق با فلسطینی‌ها منجر می‌شود، مشروط بر این‌که آن‌ها موافقت کنند که موجودیت اسرائیل را به رسمیت بشناسند».

اسرائیل خواهان مذاکره با محمود عباس است
نتانیاهو در ارتباط با گفت‌وگو با «محمود عباس» رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین بدون اشاره به فعالیت‌های غیرقانونی شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی گفت: «بله، البته، این آن‌ها هستند که نمی‌خواهند مذاکره کنند».

بدون تهدید نظامی نمی‌توان از دستیابی ایران به سلاح اتمی جلوگیری کرد
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بخشی از مصاحبه خود به لفاظی علیه برنامه هسته‌ای ایران پرداخت و گفت: «ایران باید بداند که ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا از تبدیل شدنش به کشوری در آستانه قدرت اتمی جلوگیری کنیم. هیچ راهی برای جلوگیری از دستیابی یک رژیم سرکش از دستیابی به سلاح اتمی بدون تهدید نظامی معتبر وجود ندارد».

موشک‌های ایران می‌تواند به اروپا برسد
نتانیاهو در ادامه خواستار همکاری ایتالیا و تل‌آویو علیه جمهوری اسلامی شد و گفت: « (با مقام‌های ایتالیا) درباره ایران بحث خواهیم کرد. ما باید از اتمی شدن آن جلوگیری کنیم زیرا موشک‌های این کشور ‌می‌تواند به بسیاری از کشورها از جمله اروپا برسد و هیچ‌کس نمی خواهد با سلاح‌ اتمی یک رژیم بنیادگرا گروگان گرفته شود».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر لفاظی علیه جمهوری اسلامی را تشدید کرده است و این‌ گنده‌گویی‌ها حتی واکنش خود صهیونیست‌ها را نیز برانگیخته است به طوریکه اخیراً‌ «یائیر لاپید» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی هشدار داد که دروغ‌های نتانیاهو درباره آمادگی تل‌آویو برای حمله به ایران را برملا می‌کند.

هنوز زمان پایان جنگ اوکراین فرا نرسیده است
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بخشی از مصاحبه خود به جنگ اوکراین و آمادگی تل‌آویو برای میانجیگری میان کی‌یف و مسکو خبر داد و گفت: «من حاضرم برای پایان دادن به این قتل عام دست به هر کاری بزنم. اگر هر دو طرف تصمیم بگیرند که زمان میانجیگری فرا رسیده است و من می‌توانم کمکی کنم، آن را بررسی خواهم کرد. با این‌حال متأسفانه باور نمی‌کنم که زمان آن هنوز فرا رسیده باشد. این جنگ مدتی طول می‌کشد تا این فرصت پیش بیاید.»

روابط اسرائیل و روسیه پیچیده است
نتانیاهو سپس درباره موضع رژیم صهیونیستی در قبال جنگ اوکراین بار دیگر لفاظی‌هایی را علیه ایران تکرار کرد و توضیح داد: «اسرائیل تنها کشوری است که خلبانان آن بر فراز بلندی‌های جولان در فاصله بسیار کمی از جنگنده‌های روسی در سوریه پرواز می‌کنند زیرا ما باید از کمک نظامی ایران به حزب الله جلوگیری کنیم. ما به وضوح علاقمند به دوری از تقابل با روسیه هستیم زیرا هزاران یهودی همچنان در روسیه زندگی می‌کنند و نمی‌خواهیم از مهاجرت به اسرائیل محروم شوند».

وی با اشاره به این موارد ادامه داد: «روابط ما با روسیه بسیار پیچیده است اما ما هر کاری می‌توانیم برای کمک به اوکراینی‌ها و پایان دادن به این درگیری انجام می‌دهیم».
https://jahannews.com/vdcb88bw0rhbfsp.uiur.html
jahannews.com/vdcb88bw0rhbfsp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Turkey
این نتانیاهوی ملعون که فساد اقتصادی هم دارد برای جلوگیری از استقلال فلسطینیان به بهانه برنامه هسته ای ایران چندین کشور عربی را فریب داده و استقلال فلسطینیان هم با لابی گری صهیونیست ها در حال فراموشی است.