پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

بیانیه تروئیکای اروپایی درباره برنامه هسته‌ای ایران

چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب: 831437
سه کشور اروپایی طرف برجام بیانیه مشترکی را درباره «اجرای تعهدات هسته‌ای ایران در چارچوب برجام» به شورای حکام آژانس اتمی ارائه دادند.
بیانیه تروئیکای اروپایی درباره برنامه هسته‌ای ایران
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، سه کشور اروپایی طرف برجام هفتم مارس ۲۰۲۳ بیانیه مشترکی را درباره «اجرای تعهدات هسته‌ای ایران در چارچوب برجام» به شورای حکام آژانس اتمی ارائه دادند.

در بیانیه‌ای که امروز (هشتم مارس، ۱۷ اسفند) روی وبسایت دولت انگلیس قرار گرفته، فرانسه، آلمان و انگلیس از گزارش «بی‌طرف» آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران تشکر کردند و در ادامه از مدیرکل این نهاد خواستند شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را همچنان «در جریان همه فعالیت‌ها و تحولاتی که نیاز به توضیح از سوی ایران دارد»، قرار دهد.

آن‌ها در ادامه این بیانیه، ضمن اشاره به سفر رافائل گروسی به ایران و توافقات صورت گرفته، گفتند «ما ایران را برای اجرای سریع و کامل اقدامات توافق شده، با توجه به جدی بودن تشدید ادامه‌دار و شدید برنامه هسته‌ای آن پاسخگو خواهیم کرد. این اقدامات ایران را از تعهدات سال ۲۰۱۵ خود دورتر کرده است».

طرف‌های اروپایی برجام در ادامه این بیانیه ضمن بازنشر بخش‌هایی از گزارش مدیرکل آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران، افزودند «ما به ویژه نگران اعلامیه‌های ایران برای نصب سانتریفیوژ‌ها و آبشار‌ها پیشرفته‌تر در کارخانه غنی‌سازی سوخت فردو هستیم. این امر توانایی غنی‌سازی ایران را در این تاسیسات زیرزمینی سابقاً مخفی افزایش می‌دهد».

آن‌ها در ادامه مدعی شدند که «ایران هیچ توجیه غیرنظامی معتبری برای اجرای برنامه غنی‌سازی در فردو ندارد، با توجه به این واقعیت که این تاسیسات برای اجرای هیچ شکلی از برنامه غنی‌سازی غیرنظامی مناسب نیست».

فرانسه، آلمان و انگلیس در ادامه این بیانیه افزودند: ما همچنین نگرانی شدید خود را درباره کار قابل توجه که قبلاً بر روی اورانیوم فلزی گزارش شده و دستاورد‌های علمی غیرقابل بازگشت مهم مرتبط با آن ابراز می‌کنیم. مجدداً از ایران می‌خواهیم که کار دیگری در رابطه با تولید اورانیوم فلزی را آغاز نکند.
https://jahannews.com/vdcdsf0j5yt0so6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdsf0j5yt0so6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کرامت الله سلیمی
United States
یکی از اشنایان بنده 15 سال است که دکترای انرژی هسته ای دارد و سالهاست که در یک باغ در 10 کیلومتری شهرستان فسا کار می کند. روزها ابیاری می کند و به درختان می رسد و شبها هم به عنوان نگهبان در باغ می خوابد تا پول بیشتری گیرش بیاد.
اگر انرژی هسته ای واقعیست چرا از این فرد استفاده نمیشه و باید کارگری کنه.