جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

شمار جان باختگان زلزله ترکیه و سوریه از ۵۲ هزار نفر گذشت

سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 831332
شمار جان‌باختگان زلزله مرگبار اخیر در ترکیه و سوریه به ۵۲ هزار و ۱۸ نفر افزایش یافت.
قربانیان زلزله ترکیه و سوریه از ۵۲ هزار نفر گذشت
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، وبگاه شبکه الجزیره شمار جان‌باختگان زلزله ویرانگر اخیر در ترکیه و سوریه را بالغ بر ۵۲ هزار نفر اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، در نشست خبری روز دوشنبه (دیروز، ۶ مارس) اعلام کرد که شمار زلزله مرگبار اخیر به مرکزیت این کشور جان ۴۶ هزار و ۱۰۴ نفر را در ترکیه گرفت و دولتش تلاش دارد تا نیم میلیون نفر از بازماندگان این زلزله‌ را در خانه‌های پیش ساخته اسکان دهد.

به نوشته الجزیره زلزله مرگبار اخیر به مرکزیت ترکیه، موجب جان‌باختن ۵ هزار و ۹۱۴ نفر نیز در سوریه شد و به این ترتیب مجموع کشته‌های این زمین‌لرزه در سوریه و ترکیه به ۵۲ هزار و ۱۸ نفر رسید.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، اردوغان در نشست خبری روز گذشته تصریح کرد: «امروز که هفته چهارم زلزله را پشت سر می‌گذاریم، بزرگی این فاجعه را بهتر درک کرده و درد و آسیب این فاجعه را بیشتر حس می‌کنیم».

وی توضیح داد: «در ۱۱ استان زلزله‌زده تعداد ساختمان‌های فروریخته، ویران شده و یا با آسیب شدید به ۲۳۰ هزار و تعداد واحدهای مستقل تخریب شده در این مناطق به ۶۴۵ هزار مورد رسیده است».

وی افزود: «هدف ما این است که با راه‌اندازی ۱۰۰ هزار کانتینر تا ۲ ماه آینده، نیم میلیون نفر از زلزله‌زدگان را به این مناطق منتقل کنیم تا بتوانند در شرایط بهتری زندگی کنند».
https://jahannews.com/vdchxzn6i23nxxd.tft2.html
jahannews.com/vdchxzn6i23nxxd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *