کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تعقیب و گریزی که حادثه ساز شد

13 اسفند 1401 ساعت 15:32

مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در خصوص حادثه کویر شرق اصفهان اطلاعیه‌ای صادر کرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، بنا بر اعلام مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان حوالی غروب دیروز جمعه، ماموران مبارزه با مواد مخدر مستقر در جاده فرعی شرق اصفهان به یک دستگاه خودروی سواری با پلاک غیربومی مشکوک می‌شوند و فرمان ایست می‌دهند که راننده به این فرمان بی توجهی می‌کند، به مسیر خود ادامه می‌دهد و فرار می‌کند.

در ادامه ماموران، با توجه به چندین بار اخطار و بی توجهی راننده به فرمان ایست، مجبور به تیراندازی می‌شوند که کودک خردسالی بر اثر کمانه کردن گلوله، جان خود را ازدست می‌دهد.

بنا بر اعلام مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان در گذشته چندین مورد درگیری و هلاکت اشرار و قاچاقچیان و همچنین شهادت ماموران انتظامی در جاده فرعی شرق اصفهان رخ داده است.
 
سید محسن بنیمی رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان اصفهان درباره شلیک پلیس به یک خودرو در شهرستان ورزنه که منجر به فوت یک کودک شد، گفت:

حوالی ساعت ۱۷:۳۰ بعد از ظهر پنج شنبه ۱۱ اسفند، گزارش مشکوک بودن یک خودرو به مجموعه انتظامی شهرستان ورزنه استان اصفهان داده شد که ماموران انتظامی طرح مهار کردن خودرو را اجرا کردند، اما سواری پژو، از ایست و بازرسی ورزنه عبور کرد.

او ادامه داد: ماموران برای متوقف کردن خودروی تیراندازی کردند که یکی از تیر‌های شلیک شده به یکی از ۴ سرنشین خودرو که کودک بود، اصابت و متاسفانه این کودک فوت کرد.
 
رئیس سازمان قضایی نیروی مسلح استان اصفهان با اشاره به تشکیل پرونده قضایی در دادگستری شهرستان ورزنه در این زمینه گفت: اقدامات لازم قضایی توسط رئیس حوزه قضایی شهرستان ورزنه انجام و پرونده با صدور قرار عدم صلاحیت به سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان اصفهان ارجاع شد.

بنیمی توضیح داد: پس از دریافت این پرونده وارد عمل شدیم و با توجه به صدور قرار تامین برای ماموری که تیراندازی کرده بود، بازپرس پرونده تحقیقات خود را آغاز کرده است.

او افزود: مصمم به بررسی هرچه دقیق‌تر پرونده هستیم و در این زمینه به بازپرس پرونده تاکیدات شده تا به سرعت و با دقت بالا پرونده با رعایت حقوق شهروندی بررسی و نتیجه نهایی گزارش شود.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان اصفهان درخصوص علت متوقف کردن خودروی سواری گفت: به پلیس اعلام شده بود که خودرویی مشکوک است و پلیس نیز بر این اساس وارد عمل شد؛ البته این موضوع نیز باید بررسی شود و مدارک، مستندات و اظهارات شهود و مطلعان اخذ و در خصوص این موارد تحقیق شود.

بنیمی همچنین گفت: گزارشی که نیروی انتظامی داده این است که خودروی مذکور از محلی که باید متوقف می‎شده، عبور کرده که این نیز در دست بررسی است ضمن اینکه از خودرو هیچ اقلام ممنوعه‌ای کشف نشده است.


کد مطلب: 830993

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/830993/تعقیب-گریزی-حادثه-ساز

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com