پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

موفقیت در رسانه از نگاه بازیگر پیشکسوت

شنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 830927
محمود پاک‌نیت معتقد است که موفقیت اثر در نوع تولید آن است؛ کاری که برای مردم و با عشق ساخته شود و جلوی دوربین برود، قطعا به دل می‌نشیند و با استقبال مواجه می‌شود و احترام به نظرات و نگاه فهیم مخاطب است که رسانه را پرطرفدار می‌کند.
موفقیت در رسانه از نگاه بازیگر پیشکسوت
به گزارش جهان نيوز، محمود پاک‌نیت در گفت‌وگو با میزان درباره نقش تقی خان در سریال «گیلدخت» گفت: اگرچه در سریال‌های مختلفی نقش خان یا ارباب را بازی کردم، اما این کاراکتر‌ها همواره وجه تمایزی با هم داشته‌اند و همین امر سبب شد تا من این نقش را بپذیرم. معتقدم هر نقشی شخصیتی متفاوت دارد خان‌هایی که در طول عمر کاری و هنری‌ام آن‌ها را بازی کرده‌ام، هیچکدام شبیه دیگری نبود که اگر بود من آن را انتخاب نمی‌کردم. ویژگی‌های هر کدام از این نقش‌ها باعث می‌شد تا فردی متفاوت نسبت به ارباب قبلی در آنان ببینم و اجرای آنان را بر عهده بگیرم.

وی افزود: تجربه به من نشان داده است که با تغییر نوع لحن و بیان، همچنین نوع برخورد با کاراکتر‌های دیگر شخصیت‌های متفاوتی که در قالب ارباب‌ها هستند ایجاد می‌کند و در عین حال در دید مخاطب نیز مورد قبول واقع می‌شود. وقتی یک بازیگر نقش‌هایی شبیه به هم را با شیوه‌ای متفاوت و با تکیه بر توانمندی‌های خود اجرا می‌کند، احساس می‌کنم نقش فعلی او هیچ شباهتی با نقش‌های قبلی او ندارد. همین امر باعث می‌شود تا پای فیلم یا سریال او بنشینم و پیام این کاراکتر جدید را بشنوم، به عبارت دیگر همه پلیس‌ها یک نوع لباس می‌پوشند و یک نوع هدف را دنبال می‌کنند، اما وقتی با دقت به آنان نگاه کنید هر کدام یک شخصیت خاص دارند و در زندگی نقشی متفاوت را ایفا می‌کنند.

پاک‌نیت در مورد نقش تقی خان در سریال «گیلدخت» بیان کرد: تقی خان اربابی است که نسل اندر نسل جایگاه خانی را به ارث برده است و، چون شرایط دربار را درک کرده، از آن دور شده و به همان روستای خود بازگشته است. رویکرد و رفتار او سبب شده تا مردم ارتباطی ویژه با تقی خان داشته باشند و در زمان سختی‌ها، خانواده ارباب را دریابند. از سوی دیگر همین موفقیت‌های اجتماعی او حمایت‌های مردم روستا را برایش به ارمغان آورده است. اگرچه او تلاش دارد تا از دربار فاصله گرفته و دوری کند، اما رویداد‌ها و اتفاقاتی در طول زندگی‌اش رخ می‌دهد که او را مجبور می‌کند با رویداد‌های ناخواسته روبه‌رو شود.

وی تصریح کرد: بخش‌هایی از سریال «گیلدخت» در تهران و منطقه گرمدره فیلمبرداری شده و بخش‌هایی که صحنه‌های زیبایی از طبیعت را نشان می‌دهد، در رشت به تصویر کشیده شده است. این سریال دو سال پیش فیلمبرداری شد و اکنون روی آنتن رفته است. «گیلدخت» به کارگردانی مجید اسماعیلی، تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی و نویسندگی مجید آسودگان تهیه و تولید شده است و عوامل نیز در تولید خوب این سریال اثرگذار بودند.

این بازیگر افزود: وقتی تیم خوب کاری را دیدم و فیلمنامه را مطالعه کردم، از کار خوشم آمد، زیرا معتقدم هر جا کار خوب ارائه کنیم، موفق خواهیم بود. چیزی که در برخورد‌های مستقیم و غیرمستقیم جامعه با آن روبه‌رو می‌شوم و به عنوان احساس و تجربه آن را کسب می‌کنم. به عنوان مثال وقتی مردم در مقابل یک شیرین‌فروشی صفی طولانی تشکیل می‌دهند، نشان می‌دهد که این شیرینی‌فروشی توانسته با تولیدات خوب و در عین حال حفظ اخلاق مشتری‌مداری کالایی ارزشمند و قابل توجه را به مشتریان خود عرضه کند. این رویکرد در فیلم‌ها و سریال‌ها نیز وجود دارد، وقتی کار هنری خوبی را به نگاه مخاطبان ارائه می‌کنند، قاعدتا جامعه از آن استقبال می‌کند.

پاک‌نیت ارزش نهادن به دیدگاه و نظرات مخاطب را مهم دانست و تاکید کرد: شهرت از کار خوب برمی‌خیزد. هرگاه به نظر و نگاه مخاطب احترام بگذاریم و تولیدی خوب را به آنان ارائه کنیم، از نظر آنان برجسته خواهیم شد، زیرا مردم بسیار فهیم و آگاه هستند. شناخت آنان از کار خوب به معنی موفقیت برای اثر تولیدی محسوب می‌شود.

وی عوامل دیده شدن سریال‌ها و یا فیلم‌ها را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: تبلیغات از طریق تلویزیون و یا پوستر نمی‌تواند بر موفقیت و دیده شدن فیلم تاثیر بگذارد، بلکه کار خوب توسط افرادی که دیده شده به سایرین معرفی می‌شود. بدین ترتیب تعداد زیادی از افراد تشویق به دیدن کار می‌شوند و کار را هم به سایرین معرفی می‌کنند که در نهایت رشد تماشاگر را در پی دارد.

پاک‌نیت در مورد شاخص‌های کار خوب خاطرنشان کرد: کاری که برای مردم و با عشق ساخته شود و جلوی دوربین برود، قطعا به دل می‌نشیند. نکته دیگر اینکه انتقاد مقوله‌ای سازنده است و چنانچه تولیدکنندگان آن را در دستور کار خود قرار داده و توجهی ویژه نسبت به آن داشته باشند، می‌توانند رشد کرده و کار‌های فاخرتری را در اختیار مخاطبان قرار دهند. نظر و سلیقه مردم برای تولیدکننده راهگشا و توسعه‌دهنده خواهد بود. نقد سازنده مسیر پیشرفت را در مقابل تولیدکننده قرار می‌دهد و این در همه ابعاد فعالیت‌ها تاثیرگذار است.
https://jahannews.com/vdcgxz97uak9wy4.rpra.html
jahannews.com/vdcgxz97uak9wy4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *