جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

بازداشت دو آمریکایی به اتهام دور زدن تحریم‌ها

جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 830816
وزارت دادگستری آمریکا دستگیری دو مرد اهل شهر «کانزاس» این کشور را به اتهام تجارت غیرقانونی با روسیه و نقض تحریم‌ها تایید کرد.
بازداشت دو آمریکایی به اتهام دور زدن تحریم‌ها
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، در شرایطی که فشار‌های همه جانبه غرب علیه روسیه در رابطه با جنگ اوکراین ادامه دارد، واشنگتن از بازداشت دو آمریکایی به اتهام نقض تحریم‌های روسیه خبر داد.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که دو مرد اهل کانزاس قوانین صادرات ایالات متحده را که شامل صدور غیرقانونی فناوری اقلام هوانوردی به روسیه را پس از حمله غیرقانونی مسکو به اوکراین و اعمال محدودیت‌های شدیدتر بر صادرات به روسیه می‌شد، دور زدند.

بنا بر اعلام وزارت دادگستری آمریکا، این دو نفر «سیریل گریگوری بویانوفسکی» ۵۹ ساله و «داگلاس رابرتسون» ۵۵ ساله هستند که مالک شرکت بازرگانی «کانروس» (KanRus) بودند که تجهیزات الکترونیک هوانوردی غربی به شرکت‌های روسی می‌داد و خدمات تعمیر تجهیزات مورد استفاده در هواپیما‌های ساخت روسیه را ارائه می‌کرد.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، آن‌ها «از سال ۲۰۲۰ برای فرار از قوانین صادرات ایالات متحده با پنهان کردن و تحریف مصرف‌کنندگان نهایی، ارزش و مقصد نهایی صادرات خود و با انتقال اقلام از طریق کشور‌های ثالث، توطئه کردند».

وزارت دادگستری همچنین اعلام کرد که این دو آمریکایی همچنین با اتهام تلاش برای صدور تجهیزات الکترونیک هوانوردی به روسیه روبرو هستند.

در بیانیه آمده است: «مقامات ایالات متحده این محموله را توقیف کردند و وزارت بازرگانی ایالات متحده به متهمان اطلاع داد که برای صادرات تجهیزات به روسیه مجوز لازم است. رابرتسون آوریل ۲۰۲۲ به یک مشتری مستقر در روسیه اظهار داشت که "موضوع در ایالات متحده پیچیده است" و "الان زمان مناسب برای [کاغذ بازی]نیست". به دنبال آن در ماه می، ژوئن و جولای ۲۰۲۲، متهمان به طور غیرقانونی و بدون اخذ مجوز‌های لازم تجهیزات الکترونیک هوانوردی را از طریق ارمنستان و قبرس به روسیه انتقال دادند».

بویانوفسکی و رابرتسون با اتهام‌هایی از قبیل توطئه، صدور بدون مجوز کالا‌های تحت کنترل، جعل و عدم ارائه اطلاعات الکترونیکی صادرات و قاچاق کالا مواجه هستند.

طبق اعلام وزارت دادگستری آمریکا، در صورت مجرم شناخته شدن آنها، هر دو نفر برای هر مورد صدور بدون مجوز کالا تا ۲۰ سال زندان، برای هر مورد قاچاق تا ۱۰ سال زندان و برای هر مورد توطئه و جعل اطلاعات صادرات تا پنج سال زندان محکوم خواهند شد.
https://jahannews.com/vdcdfz0j9yt0sj6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdfz0j9yt0sj6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *