چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

افزایش ۴ برابری کشف مواد محترقه دست‌ساز

جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 830815
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از افزایش ۴ برابری کشف مواد محترقه دست ساز و پر خطر خبر داد.
افزایش ۴ برابری کشف مواد محترقه دست‌ساز
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی پایتخت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه از هم اکنون شاهد ورود برخی از مواد محترقه پرخطر و البته دست‌ساز به صورت قاچاق به داخل کشور هستیم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های پلیس برای جمع آوری و کشف این مواد محترقه آغاز شده است، گفت: در این زمینه نگران سلامتی جوانان هستیم چرا که امکان دارد برخی از افراد سودجو از سادگی و بی تجربگی جوانان سوء استفاده کنند و این مواد پر خطر را به آنها بدهند.

محمدیان با بیان اینکه برخی از مواد محترقه دست‌سازی که توسط ماموران پلیس کشف می شود آنچنان خطرناک هستند که برای انتقال آنها به انبارهای پلیس از تجهیزات خاص استفاده می‌شوند، گفت: بارها دیده شده است افرادی که این مواد محترقه را درست می‌کنند هیچ تجربه و تخصصی ندارند.

فرمانده انتظامی پایتخت از خانواده‌ها درخواست کرد در این ایام بر رفتار جوانان خود نظارت بیشتری داشته باشند و گفت: بارها دیده شده است که جوانان با اعتماد به اینکه یک مغازه این مواد پر خطر را به فروش می‌رسانند، مواد محترقه را خریداری کرده و در نتیجه آن یک خانه آسیب دیده و یا حتی جوان جان خود را از دست داده است.

وی مواد محترقه کشف شده توسط ماموران پلیس را با کشفیات سال‌های قبل مقایسه کرد و گفت: باید بگویم امسال 4 برابر بیشتر مواد محترقه پرخطر و دستساز کشف شده است.

محمدیان با اشاره به اینکه طرح نوروزی پلیس پایتخت از ابتدای اسفند ماه آغاز شده است، گفت: این طرح در اطراف بازارها و مراکز خرید از ابتدای اسفند آغاز شده و ماموران پلیس هم به صورت آشکار و هم به صورت نامحسوس در این محل ها قرار دارند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه تمام تلاش پلیس بر این است که سارقان را در لحظه شناسایی کنند، گفت: اما باید بدانیم سارقین برای کیف‌زنی و جیب‌بری در کمین هستند، از شهروندان تقاضا می کنم هنگام خرید مراقب گوشی‌های تلفن همراه و کیف خود باشند.

محمدیان در پایان گفت: اگرچه دستگیری سارقان از برنامه‌های ویژه پلیس پایتخت به خصوص از ابتدای اسفند ماه است اما از مردم تقاضا دارم که خودشان موارد احتیاط را رعایت کنند.
 
https://jahannews.com/vdccsxq4p2bq148.ala2.html
jahannews.com/vdccsxq4p2bq148.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *