پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

عرضه ۵۰۰ هزار خودروی داخلی از هفته آینده با قیمت‌های شورای رقابت

چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب: 830684
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از عرضه بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی داخلی از هفته آینده در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو خبر داد.
عرضه ۵۰۰ هزار خودروی داخلی از هفته آینده
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از عرضه بیش از 500 هزار دستگاه خودروی داخلی از هفته آینده در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو خبر داد.

امید قالیباف در نشست خبری افزود: همه خودروسازان داخلی از جمله ایران‌خودرو، سایپا و خودروسازان بخش خصوصی به‌ جز گروه بهمن در این طرح حضور خواهند داشت.

وی افزود: عرضه خودرو‌ها با قیمت‌هایی است که از سوی شورای رقابت تعیین می‌شود.

قالیباف ادامه داد: شرایط ثبت‌نام افراد، همان شرایط اعلامی در طرح‌های قبلی است و با ثبت‌نام در این سامانه مطابق وعده وزارت صمت دیگر چیزی به‌نام قرعه‌کشی نخواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در این طرح حدود نصف قیمت هر خودرو به‌عنوان ودیعه در حساب افراد مسدود می‌شود که خودرو به خودرو متفاوت خواهد بود.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: چنانچه تقاضای خودرویی از عرضه خودرو در این طرح بیشتر شود، یک فهرست انتظار تعریف می‌شود و نوبت افراد برای تحویل خودرو مشخص می‌شود که به‌احتمال زیاد از سه ماه تا یک سال خواهد بود.

وی افزود: با عرضه سنگین یادشده، همچنین انجام واردات خودرو و انجام واردات از مناطق آزاد، بازار خودرو شرایط خوبی خواهد داشت و انتظار می‌رود به‌تدریج به آرامش برسد.

قالیباف تأکید کرد: عرضه این خودرو‌ها در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو خواهد بود و در بورس کالا انجام نخواهد شد.

وی ادامه داد: پس از انجام طرح واردات خودرو در سامانه یادشده و مشخص شدن وضعیت و تکلیف افراد، بلافاصله عرضه خودرو‌های داخلی در این طرح آغاز خواهد شد.
https://jahannews.com/vdcg7z97tak9w34.rpra.html
jahannews.com/vdcg7z97tak9w34.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *