جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

کدام نوشیدنی‌ها با قهوه تهیه می‌شوند؟

پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۲۷
کد مطلب: 830457
تقریباً همهٔ ما تجربه‌اش را داریم؛ در صف کافی‌شاپ به لیست بلند و بالای انواع قهوه نگاه می‌کنیم و با خیلی از آنها آشنا نیستیم و تفاوت قهوه دم‌سرد و قهوه سرد کلاسیک را نمی‌دانیم.
کدام نوشیدنی‌ها با قهوه تهیه می‌شوند؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از تبیان، در این مطلب اطلاعات مفیدی از انواع دانه‌های قهوه و انواع روش‌های تهیه نوشیدنی‌های قهوه به شما ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید...
 

انواع دانه‌های قهوه


در بازار معمولاً دو نوع دانه قهوه برای فروش موجود است: عربیکا و روبوستا. شاید این سؤال برایتان مطرح شود که تفاوت عربیکا و روبوستا چیست؟

عربیکا

عربیکا معروف‌ترین نوع قهوه است. خیلی از طرف‌داران قهوه، عربیکا را به‌خاطر طعم آن ترجیح می‌دهند.

عربیکا معمولاً برای قهوه سیاه یا بلک کافی استفاده می‌شود و طعم شیرین‌تر و پیچیده‌تری دارد. جالب است بدانید با اینکه عربیکا معروف‌ترین نوع قهوه است؛ اما به اندازهٔ روبوستا کافئین ندارد.

روبوستا

هرچند عربیکا معروف‌ترین دانه قهوه است؛ اما روبوستا قوی‌تر و ارزان‌تر است. روبوستا به‌خاطر طعم تلخی که دارد معمولاً برای نوشیدنی‌های اسپرسو و کافی میکس‌های فوری به کار می‌رود.

اگر صبح شنبه‌ کسل و خواب‌آلود هستید، توصیه می‌کنیم یک فنجان قهوه تهیه شده از روبوستا بنوشید تا کافئین بالای آن شما را هشیار و سرحال کند.

 

آشنایی با برخی از انواع نوشیدنی‌های قهوه


با همین دانه‌های ریز قهوه چه‌کارها که نمی‌شود کرد: لاته، امریکانو و ... . شما چه به‌تازگی اهل قهوه شده باشید و چه خبرهٔ قهوه باشید، باز هم انواع زیادی از نوشیدنی‌های قهوه برای کشف‌کردن وجود دارد.

بلک کافی یا قهوه سیاه

قهوه سیاه به‌سادگی دم‌کردن پودر قهوه با آب جوش تهیه شده و گرم سرو می‌شود. ازآنجایی‌که قهوه سیاه بدون شکر یا شیر درست می‌شود، کیفیت قهوه اهمیت ویژه‌ای دارد.

کافه لاته

کافه لاته معروف‌ترین نوشیدنی قهوه است که با یک شات قهوه اسپرسو و نیم شات شیر جوشیده و نیم شات شیر کف کرده به‌صورت فوم تهیه می‌شود. کافه لاته را می‌توانید به‌صورت ساده یا با یک شات طعم‌دهنده مثلاً وانیل یا ادویه کدوحلوایی سفارش دهید.

کاپوچینو

کاپوچینو یک کافه لاته بر پایه اسپرسو و با فوم بیشتری نسبت به شیر جوشیده است که اغلب کمی پودر کاکائو یا دارچین روی آن می‌ریزند. گاهی ممکن است به‌جای شیر از خامه در کاپوچینو استفاده شود.

درست‌کردن کاپوچینو نسبتاً ساده است و اگر بلدید چطور اسپرسو درست کنید پس کاپوچینو را هم خودتان در خانه می‌توانید درست کنید.

آمریکانو

قهوه آمریکانو مزه‌ای مشابه قهوه سیاه دارد. آمریکانو از یک شات اسپرسو رقیق شده در آب جوش تشکیل می‌شود. اگر خودتان می‌خواهید آمریکانو درست کنید، اول اسپرسو را بریزید و سپس آب جوش اضافه کنید.

اسپرسو

اسپرسو پایهٔ بسیاری از نوشیدنی‌های قهوه است، مثل لاته و ماکیاتو، اما آن را تنها نیز می‌توانید مصرف کنید.

دوپیو

دوپیو، دبل اسپرسو (اسپرسو دوتایی) است، یعنی دوبرابر مقدار یک شات اسپرسو.
عربیکا معمولاً برای قهوه سیاه یا بلک کافی استفاده می‌شود و طعم شیرین‌تر و پیچیده‌تری دارد. جالب است بدانید با اینکه عربیکا معروف‌ترین نوع قهوه است؛ اما به اندازهٔ روبوستا کافئین ندارد.

کورتادو

کورتادو تعادل کاملی از اسپرسو و شیر جوشیده گرم است، درست مثل یین و یانگ. در کورتادو از شیر به‌منظور حذف اسیدیته اسپرسو استفاده می‌شود.

چشم قرمز یا رد آی

یک قهوه رد آی می‌تواند هرگونه کسالت صبحگاهی را برطرف کند. در رد آی، یک فنجان پُر قهوه دمی (دریپ کافی) با یک شات اسپرسو ترکیب می‌شود، ترکیبی که مطمئناً می‌تواند ضربان قلبتان را بالا ببرد.

گالائو

گالائو اصالتی پرتقالی دارد و بسیار شبیه لاته و کاپوچینو است. تنها تفاوت گالائو این است که فوم شیر آن دوبرابر است و همین آن را در مقایسه با لاته و کاپوچینو، نوشیدنی‌ سبُک‌تری می‌کند.

لانگو

قهوه لانگو یک اسپرسو با شات بلند است (مدت‌زمان بیشتری برای کشیدن شات لازم دارد). در واقع هر چه شات طولانی‌تر کشیده شود، کافئین بیشتری دارد.

ماکیاتو

ماکیاتو یک قهوهٔ دیگر بر پایهٔ اسپرسو است که فوم شیر روی آن کم است. ماکیاتو چیزی بین کاپوچینو و دوپیو بوده و از اسپرسو سبُک‌تر است.

موکا

قهوه و شکلات دو تا از بهترین چیزها در دنیا هستند. اگر عاشق شکلات باشید پس موکا هم نوشیدنی قهوه‌ موردعلاقه‌تان خواهد بود (یا شاید همین‌الان هم هست!). موکا یک اسپرسوی شکلات با شیر جوشیده و فوم است.

ریسترتو

ریسترتو اسپرسوی کوچک و غلیظ شده است که از آب داغ کمتری در آن استفاده می‌شود و در مقایسه با طعم تلخ اسپرسو یا دوپیوی سنتی، طعمی شیرین‌تر دارد.
https://jahannews.com/vdcen78vfjh8xei.b9bj.html
jahannews.com/vdcen78vfjh8xei.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *