جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱۱

خاندوزی: بانک مرکزی برای مداخله در بازار ارز از سران قوا اختیارات جدید گرفت‌

دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 830380
وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه همایش هم‌اندیشی با خیرین با بیان اینکه بانک مرکزی برای مداخله در بازار ارز اختیارات جدید گرفت، گفت: ارز صنایع صادرات‌محور به صورت کامل در سامانه مبادلات ارزی بانک مرکزی عرضه می‌شود.
اختیارات جدید بانک مرکزی در بازار ارز
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سیداحسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، امروز در حاشیه نشست هم‌اندیشی با خیرین در سازمان امور مالیاتی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد بازار ارز اظهار داشت: بانک مرکزی شرایطی فراهم کرده است که هم بانک‌های دولتی و صرافی‌های زیرمجموعه و هم صرافی‌های تضامنی، ارز خود را ارائه کنند و از راهکار بانک مرکزی در این زمینه به خوبی اجرا ‌می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین ادامه داد: برای مدیریت بازار‌، بانک مرکزی اختیارات جدیدی نیاز داشت که بتواند در بازار ارزی مداخله کند و این اختیارات در نشست هماهنگی سران قوا شب گذشته به تصویب رسید و اختیارات لازم برای بانک مرکزی تصویب شد و در این زمینه اجماع صورت گرفت که اختیارات لازم به بانک مرکزی داده شود.

خاندوزی اظهار داشت: آثار اختیارات جدید بانک مرکزی برای مداخله در بازار ارز را به زودی خواهیم دید.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین در مورد الزام شرکتها و صنایع بورسی برای عرضه ارز صادراتی خود در مرکز مبادلات ارزی، گفت: قرار شد همه صنایع کشور حتی صنایع نفت و گاز زیرمجموعه وزارت نفت و صنایع بورسی به مقررات بانک مرکزی در زمینه عرضه ارز در بازار مبادلات ارز و طلا تمکین کنند و بازگشت ارز صادراتی در بازار مبادلات انجام شود.

وی همچنین در زمینه مولدسازی دارایی‌های دولت تصریح داشت: هدف از مولدسازی، افزایش بهره‌وری و کارایی از دارایی‌های بلااستفاده و یا کم‌بازده دولت در راستای افزایش بهره‌وری مورد استفاده قرار گیرد و بهره‌وری افزایش یابد.

خاندوزی اضافه کرد: وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است که مدارس خیر‌ساز که نیمه‌تمام بوده‌‌اند در بحث مولدسازی با کمک منابع مولدسازی تکمیل می‌شود.‌
https://jahannews.com/vdcjoyeoyuqettz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjoyeoyuqettz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


پویانفر
United States
درود بر وزیر با تدبیر دولت آیت الله دکتر رئیسی! با برنامخ ریزی دقیق دست دلالان از بازار ارز کوتاه شده و قیمت ارز هرچه سریعتر به قیمت واقعی خودش برگشته و ارز ایران قوی ترین ارز منطقه خواهد شد!
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم .
Iran, Islamic Republic of
تیم اقتصادیش خراب کرد واقعا!
رضا
Iran, Islamic Republic of

خدا خیرت بده .
Iran, Islamic Republic of
یکی از راهکارهای مناسب برای مبارزه با گران سازی بلاوجه و الکی دلار ,قطع کامل ارتباط و فعالیت تلگرام در ایران است.
یک راه وجود دارد. صرافی ها را از چرخه مبادلات ارز حذف کنید.
تنها بانک ها خرید و فروش ارز را انجام دهند..
Iran, Islamic Republic of
بله درسته، مرحله اول پلمپ صرافی ها و بازداشت تمام صرافان غیر قانونی است و‌ مرحله دوم برکنار کردن مدیران ناکار آمد بانکها که قوانین رو اجرا نمی کنند و....
Iran, Islamic Republic of
دکتر هرکاری که باعث تحریک ذهن بشه مبنی بر اینکه دلار کم هست باعث افزایش میشه
مدبر
Iran, Islamic Republic of
سلام به نظر من ارائه ارز به قیمت نیمایی موجب این امر شد دولت برای اینکه کسری بودجه رو جباران کنه ارز رو به قیمت نیمایی آورد
حسین
Iran, Islamic Republic of
یکی از اشتباهات زئیس بانک مرکزی ریختن بی حساب و کتاب ارز داخل بازار میباشد.
Iran, Islamic Republic of
راه حل مدیریت بازار ارز سپردن بانک مرکزی و مجموعه بانک ها به یک مدیر نظامی است، .