پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

امیرعبداللهیان: غرب دست از بازی بی‌ثمر بردارد

يکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب: 830339
وزیر امور خارجه در خصوص ادعا‌های غرب مبنی بر ارسال سلاح به روسیه نوشت: «غرب باید دست از این بازی بی ثمر بردارد. ایران حامی صلح و مخالف جنگ است.»
امیرعبداللهیان: غرب دست از بازی بی‌ثمر بردارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در واکنش به ادعا‌های ارسال تسلیحات از ایران به روسیه در توئیتی نوشت: «ادعا‌ها در مورد پهپاد‌های ایرانی بکار گرفته شده در اوکراین نادرست است. قرار بود دومین دیدار هیات‌های سیاسی و نظامی ایران و اوکراین برگزار شود، اما برخی طرف‌های غربی فقط ادعا می‌کنند و هیچ سندی را ارائه نمی‌دهند.»

امیرعبداللهیان تاکید کرد: «غرب باید دست از این بازی بی ثمر بردارد. ایران حامی صلح و مخالف جنگ است.»

کمیسیون اروپا روز گذشته در بیانیه‌ای با تکرار ادعای همکاری ایران و روسیه در جنگ اوکراین و ارسال سلاح توسط ایران به روسیه، از اقداماتی علیه افرادی در ایران که در ساخت پهپاد‌ها و قطعات آن دخیل هستند، خبر داد.

این کمیسیون در این بیانیه مدعی شد: «این اقدامات تحریمی، شامل هفت نهاد ایرانی نیز می‌شود که از قطعات اتحادیه اروپا استفاده کرده و با پهپاد‌های «شاهد» به ارتش روسیه در حمله به زیرساخت‌های اوکراین کمک می‌کردند.»

اتحادیه اروپا نیروی هوا فضای سپاه، سازمان جهاد خودکفایی سپاه، شرکت اوج پرواز، شرکت پرآور پارس، صنایع هوایی قدس و صنایع هوایی شاهد را با ادعای حمایت نظامی از روسیه تحریم کرده است.
https://jahannews.com/vdcdsz0jnyt0ss6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdsz0jnyt0ss6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *