کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خاموشی ۸۵ هزار خانه در لس‌آنجلس و کالیفرنیا

7 اسفند 1401 ساعت 15:28

در پی بارش شدید باران و برف و کاهش دمای هوا در لس آنجلس آمریکا برق بیش از ۸۰ هزار واحد مسکونی و تجاری قطع شد.


به گزارش جهان نیوز، در پی بارش شدید باران و برف و افت چشمگیر دمای هوا در شهر لس آنجلس در کالیفرنیای آمریکا، برق حدود 85 هزار واحد مسکونی و تجاری قطع شد.

این در حالی است که این طوفان سهمگین به سمت دیگر بخش‌های کالیفرنیا همچنان پیش می رود و ارتفاع برف در بسیاری مناطق در حال افزایش است و باران بی وقفه همچنان می بارد.  

اداره حمل و نقل کالیفرنیا اعلام کرد بزرگترین بزرگراه منتهی به شمال لس آنجلس بر اثر بارش برف مسدود شده و برخی آزادراه‌های جنوبی در داخل و اطراف این شهر بر اثر وقوع سیل مهیب بسته شده است.

براساس این گزارش، در سان فرانسیسکو در شمال کالیفرنیا نیز انتظار کاهش شدید دمای هوا وجود دارد و اداره هواشناسی ملی به ساکنان ساکرامنتو هشدار داده تا به دلیل آغاز مجدد بارش برف و باران، تا روز چهارشنبه، از انجام هرگونه سفر خودداری کنند.

همچنین پیش بینی می‌شود طوفان درساعات پایانی امروز(یک شنبه) شدت گرفته و باد با سرعت 80 کیلومتر در ساعت در ساکرامنتو و 90 کیلومتر در ساعت در نزدیکی نوادا شروع به وزیدن کند. پارک ملی یوسمیت نیز به علت شرایط سخت آب و هوایی و سرمای شدید تا روز چهارشنبه بسته شده است.

از ابتدای سال جاری میلادی و همزمان با تعطیلات سال نو، بسیاری از ایالت‌ها و شهرهای آمریکا درگیر طوفان‌های مهیب زمستانی شده و همین امر باعث لغو هزاران پرواز و سرگردانی مسافران در ایام کریسمس شد.

شبکه ای‌بی‌سی‌نیوز پیشتر گزارش داده بود درحالی که احتمال بدتر شدن آب‌وهوا در مناطق مختلف آمریکا وجود دارد، بیش از 40 میلیون آمریکایی در خطر رویارویی با طوفان‌های خطرناک هستند.

این طوفان‌های سهمگین زمستانی باعث مرگ دهها نفر نیز شده است.


کد مطلب: 830334

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/830334/خاموشی-۸۵-هزار-خانه-لس-آنجلس-کالیفرنیا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com