پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

جلالی: کار فدراسیون فوتبال تحقیر مربیان داخلی است/ از هرکسی برنامه بخواهند، یعنی او را نمی‌خواهند

يکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 830332
مجید جلالی اقدام اخیر فدراسیون فوتبال را بی‌احترامی خواند و گفت: تجربه می‌گوید از هر کسی برنامه بخواهند، یعنی او را نمی‌خواهند.
جلالی: کار فدراسیون تحقیر «مربیان داخلی» است
به گزارش جهان نيوز، مجید جلالی کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌و‌گو با تسنیم درباره اعلام نام مربیان مختلف داخلی به‌عنوان گزینه‌های تیم ملی اظهار داشت: از این موضوع خیلی ناراحتم و به‌دلایل مختلف فکر می‌کنم این بی‌حرمتی و تحقیر مربیان ماست. یادم نمی‌آید فدراسیون تاکنون از یک مربی خارجی که آورده است، برنامه بخواهد. تجربه می‌گوید از هر کسی که برنامه بخواهند، یعنی او را نمی‌خواهند. اینکه شما به هفت نفر همزمان بگویید «برنامه بده!»، چه معنایی دارد؟

وی افزود: یک مربی که سال‌ها کار کرده، چیزی از خودش به‌جا گذاشته که همان نشان‌دهنده فلسفه و سبک کارش است. برنامه برای زمانی است که شما یک مربی را انتخاب کرده‌اید و حالا از او برنامه می‌خواهید. اینکه شما قبل از انتخاب از مربیان برنامه می‌خواهید کار درستی نیست و بی‌احترامی است. از تاج تعجب می‌کنم، او فرد باتجربه‌ای است و چطور راضی شده است این‌طور تحقیرآمیز با مربیان داخلی رفتار شود؟! تا الان از کدام مربی خارجی برنامه خواسته‌اید؟ این کار یک بازی و سناریو است. هر جایی تاج را ببینم به او خواهم گفت.

«اعلام برخی اسامی بین گزینه‌های داخلی تیم ملی نشان می‌دهد شاید این کار بازی با اسامی باشد و در نهایت یک مربی خارجی به‌عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود.»، کارشناس فوتبال کشورمان در واکنش به طرح این موضوع عنوان کرد: دقیقاً به‌یاد دارم که سال 85 مثل همین کار انجام شد. یکسری اسامی اعلام کردند و آنها برنامه دادند، بعد کسی که انتخاب می‌شد اصلاً جزو آن افراد نبود. این کارها قبلاً شده و غیراخلاقی است. فکر می‌کنم در بدنه فدراسیون کسانی هستند که می‌خواهند مربیان ایرانی را تحقیر کنند. آنها این برنامه‌ها را پیاده می‌کنند؛ وگرنه تاج فرد باتجربه‌ای است و نباید تن به این کار می‌داد. انتخاب سرمربی کاری ندارد؛ مسئولان کنار هم بنشینند و تمام جوانب کار را بسنجند و بعد سرمربی را انتخاب کنند. اینکه هفت هشت اسم را مطرح کنند اصلاً منطقی نیست.

جلالی در مورد اینکه به‌نظرش در مقطع کنونی انتخاب سرمربی ایرانی به‌صلاح تیم ملی است یا خارجی، گفت: من دوست دارم به ارتقای سطح مربیگری در کشور خودمان کمک کنم. این کار را برای آینده فوتبال کشورمان یک روش بهتر می‌دانم، چون در این سال‌ها برای مربیان خارجی کم هزینه نشده است، اما بازدهی آنها به‌اندازه هزینه‌ای که شده؛ نبوده است. بنابراین چه عیبی دارد شما این هزینه را برای مربیان خودتان انجام دهید و بعد از چند سال چند مربی خوب داشته باشید؟ به‌طور کلی اما اعتقاد دارم خط‌کشی بین مربی خارجی و داخلی خوب نیست. باید مربی خوب بیاوریم؛ مثلاً اگر مربی خارجی می‌آورید که از آن بهترش را در ایران دارید، کار غلطی انجام دادید، اما اگر مربی سطح اول خارجی بیاورید که مانندش در داخل نداریم، قطعاً کار خوبی است.

وی راجع به انصراف چند گزینه از جمله امیر قلعه‌نویی از هدایت تیم ملی تصریح کرد: قلعه‌نویی حق داشت، من هم بودم این کار را می‌کردم، چون روشی که فدراسیون به‌کار برد یک روش زننده و تحقیرآمیز بود.

کارشناس فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم تفکراتی در فدراسیون هست که با مربیان داخلی مشکل دارد و دوست ندارد آنها روی کار باشند. همان افراد هم با شکل‌های مختلف کارهایی می‌کنند که از مربیان ایرانی در افکار عمومی چیزی نماند و آنها را تحقیر کنند. از اعضای هیئت رئیسه کسی بود که یک سال قبل از جام جهانی گفت که «بروید و علی دایی را برای تیم ملی بیاورید!»، اما از داخل فدراسیون چقدر به او حمله شد، در حالی که او یک سال زودتر کاری را که باید انجام می‌دادند، گفته بود. فکر می‌کنم این کارها هم طراحی همان افرادی است که می‌خواهند مربی داخلی را تحقیر کنند؛، وگرنه لازم نیست با اسم افراد بازی و آنها را در افکار عمومی بی‌اعتبار کنیم.
https://jahannews.com/vdcgwz97xak9ww4.rpra.html
jahannews.com/vdcgwz97xak9ww4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *