کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چرا انصراف قلعه‌نویی باورپذیر نیست؟

7 اسفند 1401 ساعت 10:59

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که امیر قلعه‌نویی آرزوی نشستن دوباره روی نیمکت تیم ملی را دارد و در این مورد لابی‌های زیادی هم در چند ماه اخیر با دوستانش در فدراسیون و هیات‌رئیسه داشته است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فرهیختگان، فدراسیون فوتبال که همچنان در حال تلاش برای استخدام سرمربی خارجی و در کنار آن فراهم کردن بودجه لازم برای اجرایی کردن این تصمیم خود است، در کنار این قضیه با 7 مربی داخلی نیز تماس گرفته و از آنها خواهان ارائه برنامه برای هدایت تیم ملی تا پایان جام ملت‌های 2023 شد. درمورد این اقدام عجیب فدراسیون فوتبال برداشت‌های زیادی شد و برخی کارشناسان نیز مصاحبه‌های تندی در مورد این اتفاق داشتند.

واکنش طرفداران فوتبال در شبکه‌های مجازی هم در نوع خودش جالب بود و اکثر گزینه‌های مطرح‌شده را از نظر فنی شایسته هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان نمی‌دانستند؛ اگرچه اکثریت جامعه در شرایط فعلی تحت تاثیر بالا رفتن قیمت دلار هستند و شاید هنوز وقت فکر کردن به گزینه‌های مطرح شده داخلی برای جانشینی کارلوس کی‌روش را نداشته‌اند. نکته جالب توجه اینکه مهدی تاج هنوز هیچ واکنش رسمی نسبت به این اقدام فدراسیون نداشته و فعلا ترجیح می‌دهد سکوت اختیار کند. اما واکنش‌های هر یک از مربیانی که نام‌شان برای تیم ملی مطرح شده می‌تواند جالب باشد؛ اگرچه در بین گزینه‌های مطرح‌شده فقط حسین فرکی تا الان به فدراسیون برنامه داده و بقیه نفرات چندان این پیشنهاد مطرح شده را جدی نگرفتند. 

 فرکی فرصت را از دست نداد
حسین فرکی که در چند سال اخیر سعی کرده دور از هیاهوی فوتبال باشد و پیشنهادهای لیگ برتری را نیز در فصل‌های گذشته رد کرده بود از پیشنهاد فدراسیون فوتبال به‌شدت استقبال کرده و 48 ساعت از این ماجرا نگذشته برنامه خود برای هدایت تیم ملی در یک‌سال آینده را تحویل فدراسیون داده است. فرکی در آخرین اظهارنظرش اعلام کرده که از پیشنهاد فدراسیون استقبال کرده؛ چراکه زمانش رسیده هدایت تیم ملی به یک مربی ایرانی سپرده شود. 

 نکونام فعلا قصد استراحت دارد
جواد نکونام تا چند ماه پیش رایزنی‌های زیادی برای رسیدن به نیمکت تیم ملی داشت اما به خواسته خود نرسید. او بعد از اتفاقاتی که در فولاد رخ داد ترجیح می‌دهد مدتی را استراحت کند. او از مدیران باشگاه فولاد حسابی شاکی است و همین روزهاست که مصاحبه تندی علیه آنها انجام دهد و به نوعی دلیل استعفایش در آن شرایط حساس را برای اهالی فوتبال تشریح کند. اما جالب است بدانید جواد پیشنهاد رسیده از فدراسیون را چندان جدی نگرفته و قصد ارائه برنامه به فدراسیون را ندارد. شاید او منتظر این است که فدراسیون به‌صورت رسمی‌تر او را خواسته و پیشنهاد رسمی برای جانشینی کی‌روش ارائه کند. 

 قلعه‌نویی هنوز به تیم ملی فکر می‌کند
بر هیچ‌کس پوشیده نیست که امیر قلعه‌نویی آرزوی نشستن دوباره روی نیمکت تیم ملی را دارد و در این مورد لابی‌های زیادی هم در چند ماه اخیر با دوستانش در فدراسیون و هیات‌رئیسه داشته است. او روز گذشته با یک استوری از انصراف خود از هدایت تیم ملی خبر داد و جای محمد ربیعی، یحیی گل‌محمدی و مجتبی حسینی را در بین گزینه‌های مطرح شده برای تیم ملی خالی دانست. اما واقعیت امر این است که قلعه‌نویی همچنان علاقه‌مند به هدایت تیم ملی است و تلاش‌هایش برای رسیدن به این رویا را همچنان ادامه می‌دهد اما خوب می‌داند که گزینه اول مهدی تاج برای تیم ملی همچنان سرمربی خارجی است. در هر صورت اگر فدراسیون به هر دلیل مجبور به استخدام سرمربی ایرانی شود گزینه اولش امیر قلعه‌نویی است. 

 مجیدی سکوت را ترجیح داد 
فرهاد مجیدی تا شب گذشته نه برنامه‌ای برای ارائه به فدراسیون ارائه داده و نه اظهارنظری در این مورد داشته است. شاید او هم چندان اقدام فدراسیون را حرفه‌ای نمی‌داند و متوجه شده که هدف اصلی تاج و اطرافیانش استخدام سرمربی خارجی است. به هر حال باید دید فرهاد در یکی دو روز آینده واکنشی به این ماجرا نشان می‌دهد یا نه. 

 تارتار دلخور از انتقادات
بعد از مطرح شدن نام گزینه‌ها انتقاداتی از برخی‌شان در رسانه‌ها صورت گرفت. یک‌سری از کارشناسان هم از قرار گرفتن بعضی نام‌ها در بین گزینه‌ها از فدراسیون انتقادات تندی داشتند. مهدی تارتار یکی از این گزینه‌ها بود که مورد انتقاد قرار گرفت. او بابت این مساله دلخور است و قصد نداشت هیچ واکنشی هم درخصوص پیشنهاد فدراسیون نشان دهد اما درنهایت عصر روز گذشته بعد از مشورت با مشاورانش یک استوری چند منظوره گذاشت. او از فدراسیون تشکر کرد و نامش را از بین گزینه‌ها خارج کرد و دلیل رد این مساله را هم تمرکزش روی ذوب‌آهن اعلام کرد و از علی دایی و یحیی گل‌محمدی هم حمایت کرد و جای آنها را در بین گزینه‌ها خالی دانست.

همچنین از قلعه‌نویی خواست که از جمع گزینه‌ها انصراف ندهد. 

 الهامی ذوق زده شد
یکی از مربیانی که اهالی فوتبال از قرار گرفتن نامش در لیست گزینه‌های هدایت تیم ملی تعجب کردند، ساکت الهامی بود. مربی که چندین بار در دوران مربیگری‌اش به دلایل انضباطی محروم بوده است و همین هفته گذشته باز هم روی سکوها در جریان بازی هوادار و مس رفسنجان در جام حذفی جنجال‌آفرین شد. او نفر اولی بود که به پیشنهاد فدراسیون واکنش نشان داد و بابت اینکه نامش در بین گزینه‌های هدایت تیم ملی قرار گرفته ابراز خوشحالی کرده است. البته که تاکید داشته قصد دارد پله‌های ترقی را یکی‌یکی طی کند و آرزویش نیز در زمانی نه‌چندان دور هدایت تیم ملی خواهد بود. ساکت برخلاف برخی از همکارانش از گزینه خاصی حمایت نکرده اما مدعی شده به یکی از مسئولان ارشد فدراسیون گفته اگر دنبال مربی خارجی درجه دو برای تیم ملی هستند به همین مربی ایرانی اعتماد کنند. 

 مطهری فعلا قصد اظهارنظر ندارد
سرمربی نساجی که هفته پیش به‌ خاطر نتایج ضعیف تیمش از سمت خود استعفا داده بود هم در بین گزینه‌های هدایت تیم ملی است. البته که حمید مطهری از مربیان آینده‌دار فوتبال ایران به حساب می‌آید و در اولین سال سرمربیگری‌اش به‌سر می‌برد اما انتخاب او در بین گزینه‌ها شاید از سوی فدراسیون چندان حرفه‌ای نبود. وقتی با او در این زمینه تماس گرفتیم تاکید کرد که به هیچ‌عنوان فعلا قصد اظهارنظر در مورد پیشنهاد فدراسیون را ندارد. او هم جزء گزینه‌هایی است که هنوز برنامه‌ای به فدراسیون برای هدایت تیم ملی ارائه نداده و بسیار بعید است این کار را انجام دهد.


کد مطلب: 830274

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/830274/چرا-انصراف-قلعه-نویی-باورپذیر-نیست

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com