جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

صدور دستور جلب برای مالک ساختمان ۱۵۳

يکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 830260
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی آخرین وضعیت پایداری ساختمان بهار در پی آتش‌سوزی روز گذشته را تشریح کرد.
صدور دستور جلب برای مالک ساختمان ۱۵۳
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، قدرت‌الله محمدی پیش از آغاز صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در تشریح عملیات اطفاء حریق ساختمان 153 که نخستین دقایق بامداد امروز به اتمام رسید، اظهار کرد: اطفاء ساختمان 153 حدود 12 ساعت به‌طول انجامید، علت طولانی شدن اطفاء حریق حجم بالای کالاهایی بود که با اشتعال‌زایی بالا در طبقات منفی ساختمان دپو شده بودند که این امر موجب شد دمای طبقه 3ـ به بیش از 400 درجه برسد و این دما را در این طبقه رصد کردیم.

وی افزود: در نخستین مرحله، ساختمان تخلیه شد و نفرات را نجات دادیم و پس از آن اطفاء حریق انجام شد که متأسفانه در طول این عملیات یکی از آتش‌نشانان ما شهید شد.

محمدی گفت: عملیات برای کاهش دما تا صبح ادامه داشت تا بتوانیم دمای 400 درجه را پایین بیاوریم. دو ایستگاه ما در زمان حاضر در محل حادثه حضور دارند و نسبت به ایمن‌سازی اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی با اشاره به اینکه پایش ساختمان‌های ناایمن توسط آتش‌نشانی انجام شده است و ساختمان‌ها در 4 گروه پرخطر، ناایمن، میان‌خطر و کم‌خطر دسته‌بندی شده‌اند، اضافه کرد: این ساختمان اخطار گرفته است و رأی قضایی دارد و پلمب شده است و مالک فک پلمب انجام داده است که منجر به صدور دستور جلب توسط قاضی شده است.

وی درباره خطر احتمال ریزش ساختمان گفت: از آن مرحله عبور کردیم البته کارشناسان ما باید بررسی‌های لازم را انجام دهند و احتمالاً ساختمان دیگر قابل سکونت نباشد.
https://jahannews.com/vdcg3z97zak9wx4.rpra.html
jahannews.com/vdcg3z97zak9wx4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *