پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

رکورد رشد شاخص بورس شکست +جدول

شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب: 830204
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش بی‌سابقه ۸۲ هزار و ۱۸۸ واحد همراه شد.
رکورد رشد شاخص بورس شکست +جدول
به گزارش جهان نيوز، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند کاملاً رو به رشد و صعودی قرار گرفت و شاخص کل بورس در پایان معاملات با افزایش بی‌سابقه ۸۲ هزار و ۱۸۸ واحد به رقم یک میلیون و ۷۳۸ هزار و ۷۸۲ واحد رسید، یعنی در یک روز شاخص کل بورس به طور میانگین ۴.۹۶ درصد رشد کرد.

همچنین شاخص هم وزن امروز با افزایش ۲۲ هزار و ۴۶۰ واحد به رقم ۵۲۵ هزار و ۶۶۳ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۶ میلیون و ۹۳۹ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۱۷ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۵۵۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۰ هزار و ۵۵۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند، بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ‌ ارزشی ۴.۹ درصد رشد کردند. این دو شاخص با معیار هموزن ۴.۴ درصد افزایش یافتند، شاخص آزاد شناور ۴.۷ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۵.۷ درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۰.۴ درصد رشد کرد.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، ملی‌مس، پتروشیمی خلیج‌فارس، سرمایه‌گذاری غدیر، پالایش نفت اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان و سرمایه‌گذاری امید به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.


در فرابورس ایران هم امروز شاهد افزایش ۸۶۲ واحدی شاخص فرابورس بودیم و شاخص کل به ۲۲ هزار و ۲۰۸ واحد رسید.ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۲۴۰ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه در فرابورس ۳۹۰ هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز در فرابورس بیش از ۶.۳ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۴۸۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۰هزار و ۱۱۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از ۲۰.۷ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای آریا ساسول، بیمه پاسارگاد، سنگ‌آهن گهرزمین، فولاد هرمزگان، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی مارون و جهان‌فولاد سیرجان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

https://jahannews.com/vdce778vejh8xwi.b9bj.html
jahannews.com/vdce778vejh8xwi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *