چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۹

تلاش عجیب اصلاح طلبان برای غیرانقلابی نشان دادن شورای شهر/ هنگامه شهیدی: اعضای شورای شهر التزام عملی به ولایت فقیه ندارند!

شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 830167
بعد از عدم برگزاری جلسه شورای شهر به دلیل عدم حضور برخی اعضا، رسانه‌های اصلاح طلب تلاش کردند این موضوع را سیاسی جلوه داده و نشانه شکاف عنوان کنند. اما بررسی اظهارات کسانی که در جلسه حضور نداشتند، نشان می‌دهد خبری از اختلاف نیست و صرفا به دلیل نبود وقت کافی برای بررسی تبصره‌های بودجه، در جلسه حاضر نشدند.
اصلاح طلبان نگران انقلابی بودن شورای شهر شدند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، در روزهای گذشته قرار بود جلسه شورای شهر تهران با موضوع بررسی و تصویب بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران، برگزار شود؛ اما به دلیل عدم حضور برخی از اعضای شورای شهر، تعداد حاضرین به حد نصاب نرسید و جلسه برگزار نشد؛ رسانه‌های اصلاح طلب اما در تفسیری عجیب از عدم برگزاری این جلسه تلاش کردند که آن را اقدامی برای سهم خواهی شورای شهر، دخالت در انتصابات و حتی بالاتر از آن، بی‌توجهی به فرامین اخیر رهبری مبنی بر پرهیز از تنازع ربط بدهند.  

هنگامه شهیدی، یکی از چهره‌های سیاسی اصلاح طلب در واکنش به این ماجرا در توییتی نوشت: «این کار پس از سخنرانی رهبری مبنی بر علنی نکردن اختلافات، عدم التزام عملی به ولایت فقیه است.»

 
تلاش رسانه‌های اصلاح طلب برای شکاف در شورای شهر با برچسب سیاسی کاری و ناتوانی
رسانه‌های وابسته به جریان اصلاحات، تلاش کردند که این ماجرا را سیاسی جلوه داده و نشانه‌ای از اختلاف میان اعضای شورای شهر و تقابل میان گروه‌های مختلفِ درون شورا، معرفی کنند.

روزنامه اصلاح طلب هم میهن در گزارشی با عنوان «شکاف در شورای شهر تهران»: رقابت‌های درون‌جناحی در کنار سهم‌خواهی مانع از آن شد تا جلسه برگزار شود. این اتفاق می‌تواند آغازی آشکار برای اختلافات در شورای ششم باشد. روز گذشته فضای شورای شهر کاملا ملتهب بود. تعدادی از اعضای شورای شهر با اینکه در شورا حضور داشتند اما در صحن علنی حاضر نشدند تا جلسه به حدنصاب نرسد.»


روزنامه اصلاح طلب شرق نیز در گزارشی با عنوان «آبستراکسیون در جلسه شورای شهر تهران» به این ماجرا واکنش نشان داد.

شرق به نقل از بهروز شیخ رودی، از اعضای شورای شهر پیشین (پنجم) که در اختیار اصلاح طلبان بود، این اقدام را «نشان دهنده نقطه ضعف اعضای شورا در ایفای وظیفه و ناتوانی آن‌ها در استفاده از ابزارهای قانونی برای مقررات‌گذاری مؤثر و اعمال نظارت بر شهرداری تهران» دانست. او گفت که «کارشان یک حرکت و کنش سیاسی است.»


روزنامه شرق با انتشار این جملات که «همان کسانی که ادعای سیاسی‌بودن بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران را مطرح کردند و کار شورای پنجم در تصویب بودجه سال ۱۴۰۰ را سیاسی‌کاری خوانده بودند، خود به چوب عاقبت ادعای‌شان گرفتار شده‌اند»، به وضوح نشان داد که به دنبال انتقام و بازی سیاسی است. شیخ رودی  می‌گوید که بهتر بود اعضا در جلسه حاضر شده و اعتراض می‌کردند. در حالیکه مسئله بر سر مخالفت یا موافقت با بودجه نبود. مسئله این بود که اصلاً اعضا فرصت بررسی دقیق را نداشتند که حالا بخواهند موافق یا مخالف باشند.

دلیل اصلی عدم حضور برخی از اعضای شورای شهر
سوده نجفی، یکی از اعضای هیئت‌رئیسه شورای شهر تهران که خود از کسانی است که در جلسه حاضر نشد، در توضیح این ماجرا گفته است: «در این زمینه باید به نکته‌ای اشاره‌کنم که به‌هیچ‌عنوان مسئله ما سیاسی نبوده بلکه موضوع ما یک مسئله فنی و تخصصی بوده است. روز دوشنبه حوالی ساعت ۳: ۱۵ تا ۴ بعدازظهر، ردیف‌ها و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران به رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر تهران داده می‌شود تا مورد بررسی قرار بگیرد اما این ردیف‌ها و تبصره‌ها در اواخر ساعات پایانی شب در اختیار سایر اعضا قرار می‌گیرد و به جهت اینکه اعضای شورای شهر تهران معتقد بودند زمان کافی برای بررسی ردیف‌ها و تبصره‌ها بودجه نداشتند به همین جهت در جلسه روز گذشته حضور پیدا نکردند.»


بر اساس توضیح نجفی که خود در جلسه حاضر نشد، دلیل این عدم حضور، اختلاف سیاسی نیست؛ بلکه دلیل این است که اعضا، زمان کافی برای بررسی تبصره‌های بودجه نداشته‌اند.

ناصر امانی، دیگر عضو شورای شهر، یکی از افرادی که در صحن شورای شهر حضور نداشت، درباره علت شرکت‌نکردن برخی اعضا به خبرگزاری ایلنا گفته است: «ردیف‌های بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران، آخر وقت به اعضا تحویل داده شد و چون تعداد این ردیف‌ها زیاد است، نیاز به بررسی بیشتری داشتیم. به‌همین‌دلیل، درخواست کردیم که برگزاری جلسه برای بررسی ردیف‌های بودجه شهرداری مقداری عقب بیفتد که بتوانیم این ردیف‌ها را به صورت دقیق بررسی کنیم.»

حضور معنادار اعضا در جلسه هم‌اندیشی
نکته دیگری که عدم شکاف و سیاسی نبودن ماجرا را نشان می‌دهد، این است که بعد از این ماجرا و در همان روز، یک جلسه هم‌اندیشی در این موضوع در شورای شهر تهران برگزار شد و اکثر غائبین جلسه اول، در این جلسه حاضر شدند. لازم به ذکر است که جلسه هم‌اندیشی به منظور بررسی چنین موضوعاتی پیش از جلسه اصلی در هفته آینده، برگزار شد.

ناامیدی اصلاح طلبان از اختلاف اندازی
روزنامه اصلاح طلب هم میهن که از برگزاری جلسه فوری هم اندیشی اعضای شورای شهر تهران ناراضی شده، نوشته است: «جالب اینجاست که نمایندگانی که آبستراکسیون کرده بودند، زودتر از سایر اعضای حاضر در صحن به جلسه هم‌اندیشی آمدند. پس از آن هم اعلام شد که جلسه هم‌اندیشی به‌خوبی و خوشی برگزار شده و هیچ مسئله اختلاف‌برانگیزی وجود ندارد. حتی آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اعلام کرد: «اعضای شورای شهر تهران هر اطلاعاتی که خواستند در اختیارشان قرار می‌گیرد.»

هدف اصلی اصلاح طلبان از عملیات رسانه‌ای علیه بودجه شهرداری
اصلاح طلبان تلاش می‌کنند همکاریِ میان شورای شهر تهران و شهرداری در خدمت به مردم را با حواشی رسانه‌ای روبه‌رو کرده تا روزنه‌های اختلاف را ایجاد کنند. اما یکی از اصلی‌ترین دلایل عملیات رسانه‌ای اخیر اصلاح طلبان در بخشی از گزارش روزنامه اصلاح طلب هم میهن به نوعی آمده است. این روزنامه اصلاح طلب نوشته است: «این اختلافات اما می‌تواند فرصت بررسی بودجه شهرداری را از بین برده و برای ارسال و تایید فرمانداری با مشکل روبه‌رو کند. در این صورت بودجه یک‌دوازدهم بسته خواهد شد.»

به نظر می‌رسد که اصلاح طلبان دقیقا همین هدف را دنبال می‌کنند و تلاش می‌کنند فرآیند تصویب لایحه بودجه شهری برای سال آینده را با حواشی روبه‌رو کرده و مسیر خدمتگذازی مدیریت شهری را با مانع روبه‌رو کرده و از شتاب خوب آن جلوگیری کنند.

دستاورد شورای شهر اصلاحات
رسانه‌های اصلاح طلب درحالی از شورای شهر ششم انتقاد می‌کنند که در افکار عمومی دستاورد چشم گیری از دوران مدیریت این جریان بر شهر تهران به جز تغییر نام برخی کوچه ها و خیابان‌ها وجود ندارد!

شورای شهر اصلاح طلبان از شدت دعوا و اختلاف منحل شد!
روزنامه هم میهن ادعا می‌کند که در شورای شهر اصلاح طلبان اختلاف وجود نداشت، اما این درحالی است که اختلاف و دعوای قدرت در شورای شهر اول اصلاحات به قدری بالا گرفت که در نهایت این شورا منحل شد! و زور هیچ یک از هیئت‌های حل اختلاف به پایان دادنِ دعوای اصلاح طلبان نرسید. این حجم از اختلاف در طول تاریخ جمهوری اسلامی بی‌سابقه بوده و هست. دعوای اصلاح طلبان حتی در شورای شهر پنجم نیز بسیار زیاد بود؛ به طوری که در نهایت به استعفای نجفی ختم شد. بنابراین، این ادعای روزنامه هم میهن نیز خلاف واقع از آب درآمد!
https://jahannews.com/vdccexq4m2bq1s8.ala2.html
jahannews.com/vdccexq4m2bq1s8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان خودشان نه التزام به جمهوری اسلامی دارند نه التزام به ولایت فقیه نه التزام به دین و نظام نه التزام به قانون کشور.
Iran, Islamic Republic of
رد صلاحیت شدگان اصلاح طلب دم از صلاحیت نزنند بهتره
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
توجیه خانم سوده نجفی چندان قابل قبول نیست چرا که میتوانستند اعضا در جلسه شرکت کنند و درخواست زمان مناسب برای بررسی جداول بدهند نه اینکخ در جلسه حضور نیابند
Iran, Islamic Republic of
نداشتن زمان کافی برای بررسی تبصره‌های بودجه چه ارتباطی بع عدم حضور در جلسه دارد؟.
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب لازم نیست از وضعیت در به داغون شهر عملکرد شورا و شهردار معلوم است ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
....
پویانفر
United States
متاسفانه اصلاح طلبان که بازندگان همیشگی هستند .
به نام همين انقلاب چه كاري ها كه نكرديد