پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

افتتاح بزرگ‌ترین ICU در منطقه شرق کشور

شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 830105
هشت طرح عمرانی در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد به بهره‌برداری رسید.
افتتاح بزرگ‌ترین ICU در منطقه شرق کشور
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه ایران، ظهر چهارم اسفندماه بزرگ‌ترین بخش ICU منطقه شرق کشور با حضور معاون درمان وزارت بهداشت، ریاست و معاونان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مجتمع آموزشی، ‌پژوهشی و درمانی قائم(عج) در مشهد افتتاح شد. این مجموعه با ۱۵ تخت بستری داخلی برای ارائه خدمات به بیماران احداث شده و به بهره‌برداری رسیده است. در این بخش کلیه تجهیزات ICU کامل است و با افتتاح این بخش ۱۵ تخت بستری ICU به مجموعه درمانی بیمارستان قائم(عج) افزوده شده است. پروژه بزرگ‌ترین ICU منطقه شرق کشور دارای چهار فاز است که دیروز اولین بخش آن در فاز اول افتتاح شد. فاز دوم نیز با ۱۵ تخت بزودی به بهره‌برداری خواهد رسید و توسعه ۲ فاز دیگر هم با مجموع ۳۰ تخت در دست اقدام است.

برای ساخت و احداث فاز اول و بخشی از زیرساخت‌های سه فاز دیگر تاکنون بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شده که ۵۰ درصد آن توسط یک خیر نیکوکار اهدا و ۵۰ درصد بقیه توسط دانشگاه علوم پزشکی تأمین شده است.

اسماعیل اعطایی، خیر نیکوکار مشهدی، ۲۵ میلیارد تومان از هزینه شخصی خود را صرف احداث و تجهیز ۲ فاز از 4 فاز بزرگ‌ترین ICU منطقه شرق کشور در اورژانس قائم(عج) مشهد کرده است. معاون درمان وزارت بهداشت نیز در حاشیه این افتتاح در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در زمینه سرم کمبودی در کشور وجود ندارد، بیان کرد: در یک سال گذشته ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی در کشور تجهیز شده و برای سال آینده نیز ۹۳۵۰ تخت دیگر قرار است تجهیز شود. از تخت‌های پارسال ۲۸۰۰ تخت ویژه ICU و PICU(ویژه اطفال) است. تاکنون در این حوزه تنها ۵۰۰ تخت وجود داشت که در همین یک سال ۲ برابر افزایش پیدا کرده است.

معاون وزارت بهداشت بیان کرد: مشهد به دلیل اینکه یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های درمانی است و بعد از تهران بیشترین جمعیت را دارد، به خصوص با توجه به اینکه اتباع زیادی برای درمان به این شهر مراجعه می‌کنند، محل توجه ویژه وزارت بهداشت قرار گرفته و تجهیزات خیلی زیادی برای بیمارستان‌های مشهد در نظر گرفته شده است. وی افزود: با توجه به افزایش ۳۲ درصدی استفاده از سرم از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، باید گفت، این افزایش مصرف سرم به این دلیل است که در دوران کرونا ترددها محدود بود و آنفلوانزا هم وجود نداشت؛ پس با این تفسیر این مصرف طبیعی است و خارج از عرف نیست.

همچنین هشت طرح عمرانی و بیمارستانی با اعتبار ۹۴۰ میلیارد ریال همزمان با سالروز میلاد امام حسین(ع) روز جمعه طی مراسمی با حضور مسئولان کشوری در بیمارستان امام رضا(ع) از موقوفات آستان قدس رضوی به بهره‌برداری رسید.
این طرح‌های عمرانی و درمانی در حوزه‌های درمان سرطان، ناباروری، جراحی قلب، بیماری‌های تنفسی و عفونی و راه‌اندازی دستگاه‌های تشخیصی در بیمارستان امام رضا(ع) به همت آستان قدس رضوی به بهره‌برداری رسیده است.

پروژه مرکز درمان ناباروری میلاد(IVF)  تحت عنوان مرکز ناباروری در بیمارستان امام رضا(ع) با تجهیزات کامل در مساحتی به متراژ هزار و ۵۰۰ متر مربع در سه طبقه و با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال با توجه به اهمیت بحث جوانی جمعیت و زوج‌های نابارور احداث و راه‌اندازی شده است. وی ادامه داد: در بیمارستان امام رضای مشهد بیماران از داخل و خارج استان خراسان رضوی و حتی کشورهای همسایه پذیرش می‌شوند که با توجه به تعداد اتاق عمل و امکانات این مرکز درمانی، روزانه تا ۱۵ زوج نابارور در این مرکز پذیرش خواهند شد تا خدمات تخصصی را دریافت کنند.  در زمینه سرطان‌شناسی و درمان بیماران مبتلا به سرطان پروژه بخش براکی‌تراپی و اتاق عمل آن با متراژ ۲۱۰ مترمربع و دستگاه «سی‌تی سیمولاتور» در ساختمان جامع پیشگیری سرطان و غربالگری بیمارستان امام رضا(ع) به بهره‌برداری رسید که این دستگاه برای نخستین بار در خراسان رضوی راه‌اندازی شده است و بیماران دیگر مجبور نیستند برای درمان به تهران مراجعه کنند. افتتاح اتاق عمل اینترونشنال رادیولوژی برای اعمال جراحی قلب با متراژ هزار مترمربع و همچنین بخش عفونی و هشت اتاق ایزوله تنفسی با متراژ هزار و ۵۰۰ مترمربع از دیگر طرح‌هایی است که به بهره‌برداری رسید. راه‌اندازی دستگاه سی‌تی آنژیوگرافی ۲۵۶ اسلایس، ام.آر.آی با قابلیت ام.آر.آی قلب و ...  از دیگر طر‌ح‌هایی است که شاهد بهره‌برداری از آن بوده‌ایم.
https://jahannews.com/vdce778vnjh8xzi.b9bj.html
jahannews.com/vdce778vnjh8xzi.b9bj.html
برچسب ها: ICU بیمارستان مشهد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *