شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۴
خطیب نمازجمعه تهران:

امروز به برکت سپاه همه ابرقدرت‌ها از ایران می‌ترسند / وزارت خارجه به اقدام وقیحانه آلمان پاسخ عزتمندانه بدهد

جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب: 830064
خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به اقدام دولت آلمان در اخراج برخی از دیپلمات‌های ایرانی گفت: مردم از وزارت خارجه انتظار دارند برخورد مناسب با این اقدامات وقیحانهبه عمل آورد.
امروز به برکت سپاه همه ابرقدرت‌ها از ایران می‌ترسند / وزارت خارجه به اقدام وقیحانه آلمان پاسخ عزتمندانه بدهد
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران در نماز جمعه این هفته تهران (۵ اسفند ماه ۱۴۰۱) که در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد گفت: به مؤمنان خداباور تذکر می‌دهم به گذران بودن عمر و موقت بودن زندگی این عالم و نیز توصیه می‌کنم به رعایت بندگی خدا خداوند که از برکات تقوا گشایش و سهولت در زندگی است.

وی ضمن افزود: از برکات بالاتر رعایت تقوا آسان شدن بندگی خداست.

خطیب نماز جمعه تهران ضمن تبریک روز میلاد امام حسین (ع)، تصریح کرد: کسی که سخاوت داشته باشد و انسان ریاکاری نباشد و با تقوا عمل کند و مال حلال در راه خدا بدهد و رعایت تقوا را کرده باشد، خدا قول داده است که کارها را برای ما آسان کند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم امام حسینی زندگی کنیم خدا را از یاد نبریم تا او به ما آرامش بدهد و ما را از این استرس‌ها و غصه‌ها و ناسازگاری‌ها و پرونده‌سازی‌ها نجاتمان دهد از این شایعه پراکنی‌ها کینه‌ها کدورت‌ها که از خدا فراموشی برای جامعه پیش آمده است، نجات پیدا کنیم.

حجت الاسلام صدیقی خاطرنشان کرد: ایران به برکت شهدا دارای افتخار و اقتدار شده است. امروز پرچم رهبری به دست نایب امام زمان است و راه و خط همان خط است و شهدا نقش برتری را در این راه ایفا کردند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان اظهار کرد: اخلاص موضوعی است که در خصوص آن صحبت خواهم کرد. اینکه به غیر از خدا با هر کس معامله کنیم گرفتار خسران می‌شویم. اگر می‌خواهید معلمی را پیدا کنید، سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، شهدای کربلا و ائمه اطهار هستند که به غیر از برای خدا کاری را انجام ندادند.

وی اظهار داشت: همه مؤمنان، برادران و خواهران باکرامت خود را به حفظ حریم الهی و انتصاب به اخلاق الله و جدیت در جلوه خدا شدن و رنگ خدا گرفتن توصیه می‌کنم که همه ریشه در ربوبیت خدا دارد لذا خدا را بنده باشیم و از اسارت زرق و برق دنیا خود را بیرون بکشیم و از آلوده شدن در گناهان که آتش و ظلمت است دوری کنیم.

وی افزود: اسارت در زرق و برق دنیا، گناه زشت و پلیدی است و از همه خطرناک‌تر اینکه گناه آدم را از چشم خدا می‌اندازد و خدا او را به حضور نمی‌پذیرد و دیگر کار از کار می‌گذرد و نمی‌توان کاری کرد.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: در این خطبه مطالب متنوعی وجود دارد. از جمله آن اینکه امروز روز پاسدار است و این افتخار پاسداری از انقلاب اسلامی که از متن مردم به وجود آمد. عشق به اسلام و مبارزه با استکبار در سپاه امروز جلوه خودش را از سالار شهیدان گرفته است. سپاه برآمده از مردم است و جوانان پاک سرشت، شهادت طلب و ولایت مدار در سپاه حضور یافتند و از همان روزهای اول به دلیل داشتن نهادی پاک و ولایت مدار در دفاع از انقلاب اقدام کردند.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: دیروز پنجشنبه استاندار تهران که سابقه حضور در سپاه را دارد با ذکر خاطره‌ای گفت پاسداران انقلاب اسلامی در اولین روزهای تشکیل سپاه به طرف میدان امام حسین (ع) حرکت می‌کردند و مردم به پای آنها نقل می‌پاشیدند، در همین زمان پیرزنی را دیدند که شروع به جمع آوری نقل‌هایی که بر زمین افتاده است می‌کرد. وقتی به او گفتند استفاده این نقل‌ها اشکال بهداشتی پیدا می‌کند آن پیرزن در پاسخ گفته بود که برای تبرک آنها را برداشته است.

وی ادامه داد: نظام اسلامی که یک پدیده خارق العاده است و قطعاً این نظام از معجزات قرن برای قرآن کریم و اسلام ناب به حساب می‌آید.

کار نظام دینی نجات بشر از پلیدی‌های دنیاست
حجت الاسلام صدیقی گفت: در حال حاضر رهبری معظم انقلاب به حکم الهی پرچم انقلاب را به دست گرفته است و قدرت معنوی وجود ایشان به همه اطرافیان و مؤمنان می‌رسد و همه مسئولین وظیفه دارند که مردم را با خدا آشنا کنند زیرا کار نظام دینی نجات بشر از پلیدی‌های دنیاست.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: فرق دولت دینی با دولت‌های سکولار و مادی و ظاهری این است که آنها وعده‌های دنیایی می‌دهند اما اسلام آمده است دنیایی متناسب با آخرت برای ما تأمین کند. اسلام برای همه نیازهای بشر برنامه دارد و توجه می‌کند که دنیایی آخرت ساز داشته باشیم.

وی ادامه داد: انسان موجودی ابدی است و برای همیشه می‌ماند و در عالم این عمر اندازه ندارد و نمی‌توان گفت میلیاردها سال بلکه عمر ابدی دارد و نقش پیامبران و حکومت‌های دینی این است که زندگی دنیوی را به نور معنوی روشن کنند.

صدیقی در ادامه تصریح کرد: لازم است هم خورد و خوراک، معیشت، ازدواج و زندگی مردم بوی خدا بدهد و یک زندگی مقدس بانشاط که تأمین کننده معنویت است را داشته باشیم.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: از روز اول پیروزی انقلاب اسلامی شرق و غرب و قدرت‌های جهانی خواستند این نظام به وجود نیامده و متولد نشود اما زورشان نرسید و این مولود به دنیا آمد.

وی گفت: جنگ نیمه سختی را علیه انقلاب اسلامی راه انداختند، قومیت‌ها را تحریک و اختلافات داخلی را تشدید کرده و دامن زدند ولی این دشمنی‌ها با تدبیر ولایت و رهبری بنیان گذار انقلاب آیت الله امام خمینی (ره) و تریبون‌های نماز جمعه و صاحبان تریبون در مقاطع مختلف زمانی خنثی شد و از این خطر عبور کرد.

حجت الاسلام صدیقی گفت: دشمن ناچار شد در یک جنگ جهانی ما را درگیر خطر نظامی و تهدید وحشتناک کند. همه دنیا به جنگ انقلاب اسلامی نوپا آمدند و هشت سال جنگ را به راه انداختند اما شکست خوردند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: بعد از جنگ هشت ساله تمام عیار نظامی و اقتصادی که به پیروزی نظام الهی منجر شد دشمنان یک رویکرد جدیدی را پیش گرفتند و آن جنگ، تهاجم، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی بود.

وی گفت: در کوی دانشگاه سال ۷۸ و نیز در فتنه عظیم سال ۸۸ همه تمهیدات و تجارب تاریخی خود را برای تغییر هویت و انحراف فکری مردم به کار گرفتند تا از درون کشور نظر مردم تغییر کند و با نظام خود بجنگند که به فضل الهی مشاهده کردیم که از این بحران‌ها و طوفان‌ها، انقلاب با رهبری منتسب به امام زمان عبور کرد. در واقع رهبری حکیمانه آیت الله امام خامنه ای تمام تارهای عنکبوتی و تبلیغات بی مبنا و سهمگین دشمنان را با یک سخنرانی روشنگرانه خنثی کرده و دل‌ها را قرص و محکم می‌کنند.

نقش سپاه در مبارزه با دشمنان بی بدیل است
حجت الاسلام صدیقی گفت: دیدید در جنگ فرهنگی در حالی که دشمنان مطمئن بودند نسل جوان را از هویت اسلامی و ملی به هویت حیوانی و غربی حرکت می‌دهند، شکست خوردند لذا در تمام این میدان‌های جنگ تمام عیار دنیای کفر با جبهه اسلامی داشته است و نقش سپاه در مبارزه با دشمنان نقشی بی بدیل بوده است.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: در دنیا برای اولین بار بعد از جنگ احد و صدر اسلام شاهدیم فرماندهان شهید می‌شوند و این از اعجاز مکتب اسلام است. در واقع فرماندهان سپاه به جای آنکه در ستاد فرماندهی حضور داشته باشند در صحنه‌ها و میدان‌های درگیری با دشمن حاضر هستند. شهید همت، شهید باکری، شهید بروجردی و شهید چمران ما از جمله این فرماندهان بودند که در خط مقدم جبهه عاشقانه حماسه آفریدند.

وی در ادامه با اشاره به دوران پس از جنگ خاطرنشان کرد: بعد از جنگ خطرناک هشت ساله که از نظر تجهیزات دفاعی نسبت به دشمن در شرایط نابرابر بودیم این سردار حسن تهرانی مقدم بود که با غیرت دینی کمر بسته و عزم خود را جزم کرد تا ایران که فاقد موشک بود در این حوزه دست برتر را پیدا کند.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: به فضل الهی در مساله ساخت موشک موفق شدیم و زمانی که سردار تهرانی این پیروزی را به رهبر خود به عنوان فرمانده کل قوا عرضه کرد رهبری به او فرمودند به این نباید اکتفا کرد و خواست ما را تأمین نمی‌کند زیرا باید به موشک‌های نقطه زن برسیم تا هر جایی را که بخواهیم دشمن خود را مغلوب کنیم.

دشمنان به برکت سپاه از ایران حساب می‌برند
خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: در عین الاسد اثر آن مبدا نورانی حاج حسن تهرانی مقدم و تجلی پر درخشش سردار حاجی زاده عزیزمان را دیدیم. در حال حاضر ایران در جایگاهی از اقتدار موشکی و پهپادی قرار گرفته است و همه دشمنان به برکت سپاه از ایران حساب می‌برند.

وی با اشاره به موضوع هسته‌ای افزود: ملاحظه می‌کنید که به سپاه می‌بالیم همانطور که امام به دست و بازوی اینها بوسه می‌زد و به آن بوسه افتخار می‌کرد و فتح الفتوح امام تربیت جوانانی مانند شهید فخری زاده، تهرانی مقدم و … بوده است.

درخشش نظام در کمک به زلزله زدگان خوی اتفاق افتاده است
صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زلزله خوی اظهار داشت: این بلایای طبیعی برای ما عبرت است زیرا کسی نمی‌داند فردا چه اتفاقی می‌افتد. اما درخشش نظام در کمک به زلزله زدگان خوی اتفاق افتاده است. نیروهای سپاهی، جهادی و ارتشی با مدیریت هلال احمر در سریع‌ترین زمان توانستند آرامش را در منطقه زلزله زده برقرار کنند و نیازها را در حد امکان پاسخ دهند. همچنین حضور رئیس جمهور مردمی و جهادی ما بدون اعلام قبلی در میان مردم زلزله زده خوی برگ زرینی بر افتخارات نظام شد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در عین حال کمک‌ها و حضور نیروهای امدادی ما در ترکیه و به خصوص در سوریه و نقش آفرینی برادران عزیزمان در آنجا موجب امتنان و دعای خیر مردم این دو کشور به رهبری و ملت ما شد که ذخیره دنیا و آخرت ما به حساب می‌آید.

وزارت خارجه برخورد مناسب با اقدامات وقیحانه دولت آلمان به عمل آورد
صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اعدام سرکرده یک گروهک تروریستی تشریح کرد: سرکرده یک گروهک خونخوار و جنایتکار که در دادگاه علنی و با وکیل لازم محکوم به اعدام شد. آنان با دست خونین و با قساوت قلبی در شیراز، حسینیه را منفجر کردند و خیلی‌ها را به خاک و خون کشیده و یا مجروح ساختند و نیز در عملیات‌های انفجاری و تروریستی مختلف حضور داشتند و نقشه‌های زیادی برای تخریب مراکز مختلف را به همراه داشتند، اما دولت آلمان و رسانه‌های ضدبشری این مساله را به چالش کشیدند و حتی دولت آلمان کاردار ایران را احضار کرده و برخی از دیپلمات‌های ایرانی را اخراج می‌کند که لازم است و مردم از وزارت خارجه انتظار دارند برخورد مناسب با این اقدامات وقیحانه را به عمل آورند.

وی با اشاره به اجلاسیه اخیر سالانه مجلس خبرگان اظهار داشت: حضور نمایندگان در مجلس خبرگان که نمادی از آمیختگی جمهوریت و اسلامیت است از طرفی آرای نمایندگان پشت نمایندگان است و از طرفی علما و فقها نمایندگان مردم هستند لذا نقش آنان بسیار مهم است.

مردم در ۲۲ بهمن دشمنان را مأیوس و دوستان را امیدوار کردند
حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: در ۲۲ بهمن امسال که چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود مردم عزیز ما به نشان وفاداری برای حفظ انقلاب خود به تظاهرات آمدند و در مانوری عملیاتی بزرگ دشمنان را مأیوس و دوستان را امیدوار کردند.

وی افزود: باید گفت راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال شکل دیگری بود به گونه‌ای که رهبر عزیزمان از آن به ۲۲ بهمن تاریخی نام بردند که به دلیل شرارت‌هایی که در پاییز به وجود آمده بود مردم با بصیرت و ملت قهرمان به کوری دشمنان در راهپیمایی حضور یافتند.

حجت الاسلام صدیقی گفت: مردم با عزمی راسخ و در شرایط بد اقتصادی به میدان آمدند و در مقابل شرارت‌های همه جهان ایستادند و اعلام کردند تا ظهور در این مسیر خواهند بود.
https://jahannews.com/vdciquav5t1apu2.cbct.html
jahannews.com/vdciquav5t1apu2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جنگ جنگ تا پیروزی
علی
United Kingdom
به برکت سیاست ها مقتدرانه سید مظلومان ابراهیم بت شکن امروز ایران در اوج عذت و اقتدار است. درود بر سید محرمان عزیز ملت ایران.
Iran, Islamic Republic of
جالب بود!!
United States
چنان سیلی محکمی به آلمان بزنید که هیتلر چشمهایش از کاسه بزند بیرون!!!!