سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۲

کمک جدید ۲ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین

جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب: 830049
ایالات متحده بسته جدید ۲ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را روز جمعه اعلام می کند.
کمک جدید ۲ میلیارد دلاری آمریکا به اوکراین
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سی ان ان گزارش داد که ایالات متحده بسته جدید کمک نظامی به اوکراین را به ارزش ۲ میلیارد دلار روز جمعه اعلام خواهد کرد.

در این گزارش آمده است که بخش عظیمی از این کمک مالی برای تأمین مهمات و تسلیحات برای اوکراین در ایالات متحده استفاده خواهد شد.

فهرست تجهیزات نظامی تحویلی به اوکراین که منتشر شده است، شامل جت‌های جنگنده‌ای نمی‌شود که کیف پیشتر درخواست داده بود.

دولت آمریکا در دوران ریاست جمهوری جو بایدن، جواز ارسال بیش از ۲۵ میلیارد دلار کمک نظامی مستقیم به اوکراین را صادر کرده است.

از سوی دیگر، نشریه نیویورک‌تایمز در گزارشی افشا کرد که ارتش آمریکا از زرادخانه اسرائیل در اراضی اشغالی، صدها هزار گلوله توپخانه به اوکراین ارسال می‌کند. بر اساس گزارش اخیر نیویورک‌تایمز، همزمان با تحلیل رفتن زرادخانه تسلیحاتی نیروهای اوکراین، پنتاگون در تقلاست تا برای این کشور مهمات پیدا کند و در همین راستا، از طریق زرادخانه‌ای واقع در اراضی اشغالی، برای کی‌یف خمپاره و مهمات می‌فرستد!

تایمز با اشاره به چند مقام صهیونیستی و آمریکایی که نخواسته نامشان فاش شود، نوشت: پنتاگون به زرادخانه‌ای بزرگ اما ناشناخته آمریکا در اسرائیل متوسل شده تا نیازهای مبرم اوکراین به خمپاره را برآورده کند.

هرچند مشخص نیست که این توافق چه زمانی منعقد شده اما تل‌آویو موافقت کرده تا واشنگتن حدود ۳۰۰ هزار گلوله توپخانه ۱۵۵ میلیمتری از این انبار تسلیحاتی را به اوکراین ارسال کند.

تایمز نوشت: حدود نیمی از ۳۰۰ هزار گلوله مذکور، پیش‌تر به اروپا انتقال یافته و سرانجام از طریق لهستان به دست اوکراین خواهد رسید.

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰)، آمریکا بیش از یک میلیون توپ ۱۵۵ میلیمتری به اوکراین ارسال یا جواز ارسال آن را صادر کرده است. یک مقام ارشد آمریکا به تایمز گفته که «بخش قابل‌توجهی» از این توپ‌های ارسالی، از موجودی زرادخانه‌های تسلیحاتی آمریکا در کره جنوبی و تل‌آویو تأمین شده است.

پیش‌تر بلومبرگ در گزارشی نوشته بود که روسیه اعلام کرده در صورتی که تل آویو نسبت به ارسال مستقیم یا غیرمستقیم تسلیحات به اوکراین اقدام کند، با پاسخ مسکو مواجه خواهد شد.
https://jahannews.com/vdcbagbw9rhbfgp.uiur.html
jahannews.com/vdcbagbw9rhbfgp.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرصاد
Iran, Islamic Republic of
شیطان بزرگ ؛ تلاش میکند ؛ به هر طریقی ، تنور جنگ اوکراین را ، گرم نگه دارد !!
Iran, Islamic Republic of
پول باد آورده را باد میبرد