چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

تعداد مشمولان عفو رهبرانقلاب در کرمان

چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۴
کد مطلب: 829943
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مشمولان عفو اخیر رهبر معظم انقلاب در استان کرمان از مرز سه هزار نفر گذشته است.
تعداد مشمولان عفو رهبرانقلاب در کرمان
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در جمع قضات دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان افزود: البته کار بررسی پرونده‌های متهمان و محکومان همچنان ادامه دارد و پیش بینی می‌شود که این تعداد به بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یابد.

وی تصریح کرد: براساس عفو اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از زندان‌ها آزاد می‌شوند و مابقی مشمول تقلیل مجازات خواهند شد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان با اشاره به این مطلب که در عفو اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی سارقان مستثنی شده‌اند، تصریح کرد: سرقت مشکل جدی جامعه ماست و باید در برخورد با آن جدیت و قاطعیت لازم وجود داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی اظهارداشت: در مقابل جرم‌سرقت نباید بی تفاوت باشیم زیرا جرم سرقت امنیت جامعه را خدشه دار می‌کند و در صدور دستورات قضائی و قرارهای تأمین باید به ابعاد و تأثیرات این جرم در جامعه توجه شود.

وی با اشاره به انتظار مردم از دستگاه قضائی به منظور رفع مشکلات آنها، تصریح کرد: دادسرا پیشانی دستگاه قضائی در پرونده‌های کیفری است و این بخش در مرکز استان اهمیت ویژه‌تری دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر بهره گیری حداکثری از زمان برای برای رسیدگی به پروندها و رفع مشکلات مردم، عنوان کرد: ۱۳ هدف برای برنامه‌های سال ۱۴۰۲ دیده شده است و با تبیین این برنامه‌ها، هر فرد باید نقش خود در تحقق این برنامه‌ها را شناخته و به آن عمل نماید.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی، موضوع نظارت بر ضابطین را نیز مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: پرهیز از صدور آرای مبهم به منظور تسریع روند پیگیری پرونده‌ها در اجرای احکام نیز باید همواره مد نظر قرار گیرد.

وی یادآور شد: به منظور بهبود وضعیت معیشتی قضات و کارکنان، فعال کردن تعاونی مسکن کارکنان، فعال کردن تعاونی مصرف و سایر اقدامات رفاهی در دست پیگیری قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: اجرای عدالت باید به دست قضات توانمند دستگاه قضائی به بهترین شکل ممکن محقق شود.
https://jahannews.com/vdcc0oq412bqio8.ala2.html
jahannews.com/vdcc0oq412bqio8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *