سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

مدودف: روسیه با هر ابزاری از جمله سلاح هسته‌ای از خود دفاع می‌کند

چهارشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۲
کد مطلب: 829928
معاون شورای امنیت روسیه می‌گوید که اگر هدف آمریکا شکست مسکو باشد، آنگاه روسیه با هر وسیله‌ای از جمله سلاح هسته‌ای از خود دفاع خواهد کرد.
هشدار مدودف درباره احتمال وقوع جنگ هسته‌ای
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت روسیه می‌گوید که اگر هدف واشنگتن، شکست مسکو باشد، جهان با یک جنگ جهانی روبه‌رو می‌شود و روسیه نیز از هر ابزاری که در اختیار دارد از جمله سلاح هسته‌ای برای دفاع از خود استفاده خواهد کرد.

مدودف در کانال تلگرامی خود نوشت: برای تمامی قدرت‌ها روشن است که اگر امریکا بخواهد روسیه را شکست دهد، همگی به سمت یک جنگ با وسعت جهانی حرکت خواهیم کرد. در این صورت، این حق را داریم که با هر سلاحی از جمله سلاح هسته‌ای از خودمان دفاع کنیم.

مدودف یادآور شد که دیروز(سه‌شنبه) ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نطق «وضعیت کشور»، از تعلیق مشارکت مسکو در پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی موسوم به «استارت نو» خبر داد.

به گفته مدودف، این تصمیم خیلی وقت پیش باید گرفته می‌شد و وی پارسال به آن اشاره کرده است. بر اساس تحلیل او، تصمیم مذکور که به دلیل اعلام جنگ آمریکا و کشورهای ناتو علیه روسیه اتخاذ شده، به طور کلی جهان و به طور خاص واشنگتن را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

رئیس جمهور سابق روسیه تاکید کرد: به هر حال، منطق و دلیل تشکیلات سیاسی آمریکا تاکنون این بوده؛ «ما در امور شما دخالت، برای رژیم کی‌یف حجم وسیع تسلیحات فراهم، در مسیر شکست روسیه همکاری و شما را محدود و ویران می‌کنیم اما "امنیت راهبردی بحث دیگری است و به فضای کلی روابط آمریکا-روسیه مربوط نبوده و تقریبا شبیه به یک اصل مسلم و مقدس است!"

وی ادامه داد: این نتیجه‌گیری بدتر از جنایت و اشتباه بزرگ آمریکا و از توهم خودبزرگ‌بینی و حس مصونیتی که برای خود می‌پندارند، نشات گرفته است.

مدودف با اشاره به اظهارات پوتین مبنی بر اینکه شکست روسیه در میدان نبرد غیرممکن است، تاکید کرد که «دقیقا به همین دلیل است که فعلا پیمان استارت نو را معلق کرده‌ و به مقامات آمریکایی که تماس خود با واقعیت را از دست داده‌اند، اجازه دادیم تا درباره دستاوردشان فکر کنند. بیایید منتظر باشیم و واکنش سایر قدرت‌های هسته‌ای ناتو از جمله فرانسه و انگلیس را ببینیم. در هنگام تهیه توافقات بین آمریکا و روسیه، قوای هسته‌ای راهبردی آنها معمولا در فهرست کلاهک‌ها و ناوگان هسته‌ای قرار نمی‌گیرد اما حالا وقت آن رسیده که چنین اتفاقی بیفتد.
https://jahannews.com/vdcf01dccw6d01a.igiw.html
jahannews.com/vdcf01dccw6d01a.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *