سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

مصرف این آرد ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد

پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۵۰
کد مطلب: 829905
دانشمندان نوع جدیدی از آرد را تولید کرده اند که فرد را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد.
مصرف این آرد ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسکانیوز، دانشمندان از آرد مهندسی شده ویژه‌ای برای تهیه نوعی نان استفاده کرده‌اند که فرد را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد و با کاهش سطح گلوکز خون و همچنین کاهش خطر ابتلا به دیابت و چاقی به طور بالقوه جایگزین سالم‌تری است.

این آرد جدید بر پایه حبوبات تولید شده که شامل نخود، عدس و لوبیا می‌شود. فواید این آرد که برای کمک به ما در حفظ وزن سالم و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مفید شناخته شده تا حد زیادی به حفظ شدن مواد گیاهی درون آن بستگی دارد.

پیتر الیس  بیوشیمی‌دان کینگز کالج لندن در انگلیس گفت: در دورانی که همه ما به افزایش مصرف فیبر تشویق می‌شویم، این مطالعه اهمیت شکل فیزیکی فیبر را نشان می‌دهد، زیرا دیواره‌های سلولی سالم به کند کردن هضم نشاسته، بهبود سطح گلوکز خون و شبیه‌سازی هورمون‌های سیری کمک می‌کند.

پس از تولید آرد و پختن نان، محققان آن را روی ۲۰ فرد سالم آزمایش کردند و نمونه‌هایی از نان سفید با صفر، ۳۰ و ۶۰ درصد آرد نخود برای آن‌ها سرو شد. مربای بدون شکر نیز برای طعم بهتر به نان اضافه شد.

نان تقویت‌شده با نخود باعث شد داوطلبان احساس سیری بیشتری گزارش کنند. تجزیه و تحلیل خون این افراد نشان داد که این احساس سیری نتیجه‌ی افزایش ترشح هورمون‌هایی است که باعث سیری می‌شوند.

کاهش گلوکز خون نیز وجود داشت. آرد دارای ۳۰ درصد نخود سطح گلوکز خون را تا ۴۰ درصد کاهش داد، و افت تقریبا مشابهی از آرد ۶۰ درصدی در مقایسه با آرد معمولی مشاهده شد. محققان اعلام کردند که علت آن وجود زمان بیشتر برای تجزیه نشاسته در بدن است.

بالاز باجکا (Balazs Bajka) فیزیولوژیست روده در کینگز کالج لندن گفت: ما از نتایجی که در افراد سالم دیده‌ایم تحت تاثیر قرار گرفتیم و اکنون می‌خواهیم ببینیم که چگونه نان سلولی آرد نخود می‌تواند به مدیریت وزن بدن یا دیابت در آزمایش‌هایی در مقیاس بزرگ‌تر با افرادی که از این شرایط رنج می‌برند کمک کند.

محققان در مطالعه منتشر شده خود عنوان کردند که تغییر عادات غذایی افراد برای پیشگیری و مقابله با مشکلات احتمالی مانند چاقی و دیابت می‌تواند دشوار باشد به همین دلیل است که پیشرفت‌هایی مانند این بسیار امیدوار کننده است.

غذاهای اصلی مانند نان را می‌توان طوری مهندسی کرد که برای ما بهتر باشد و نیازی به تلاش واقعی از جانب افراد وجود نداشته باشد. به طور کلی مشخص شده است که مصرف مداوم غذاهایی که نیاز به فرآوری کمتری دارند راهی برای داشتن طول بیشتر و سالم‌تر ماندن است.

این اولین مطالعه از نوع خود است که نشان می‌دهد چگونه استفاده از آرد کامل سلولی در نان می‌تواند اثرات مفیدی داشته باشد. هر چند موارد بیشتری در راه است. چنین رویکردی به طور بالقوه می‌تواند در سایر انواع مواد غذایی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

کاترینا ادواردز، زیست‌شناس موسسه کوادرام در انگلیس گفت: ما مدت‌هاست که می‌دانیم ساختار غذا می‌تواند تاثیر زیادی بر ارزش غذایی آن داشته باشد. این مطالعه یک نمونه امیدوارکننده است.
https://jahannews.com/vdcawonam49nuo1.k5k4.html
jahannews.com/vdcawonam49nuo1.k5k4.html
برچسب ها: آرد ضد دیابت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *