جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

مینی رزمنده‌ای که شهید مدافع حرم شد

سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب: 829705
در زمان هشت سال دفاع مقدس، فرماندهان به خاطر ریزنقشی و سن کم «شهیدمحمود هاشمی» به او لقب «مینی‌رزمنده» داده بودند. لقبی که حتی بعد از مدافع حرم شدنش با او همراه بود!
مینی رزمنده‌ای که شهید مدافع حرم شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، شهید مدافع‌حرم محمود هاشمی که روزگاری او را به خاطر ریزنقشی‌اش لقب «مینی رزمنده» رزمندگان دفاع مقدس داده بودند، وقتی ۱۵ ساله شد با وجود سن کم، خودش را به جبهه رساند. پدرش در جبهه اندیمشک بود که به او خبر دادند، محمودش قصد آمدن به جبهه را داشته که او را در قطار گرفته‌اند و به خانه برگردانده‌اند. با این وجود، آقامحمود با هر بهانه‌ای دوباره خودش را به جبهه می‌رساند. با اینکه در مدت حضورش در جبهه چندین بار مجروح شده بود، اما بعد از بهبودی باز هم راهی جبهه شد.

قبل از شهادتش ۱۴ داعشی را به هلاکت رساند
سال‌ها از پایان جنگ تحمیلی گذشته بود که ماجرای سوریه و فتنه داعش پیش آمد. محمود دوباره به دفاع، آن هم دفاع از حرم آل‌الله برخاست. تخصص او در جبهه مقاومت، تک‌تیراندازی بود و در آخرین مأموریتش ۱۵ تیر در سلاحش داشت که با دقت ۱۴ نفر از داعشی‌ها را به هلاکت رساند. تک‌تیرانداز دشمن که دید همه نفراتش از دست رفته است، سر محمود را هدف قرار داد و او را در شب تولدش آسمانی کرد.
 


 
شیرینی تولد به خیرات شیرینی شهادت ختم شد
از آنجایی که محمود به شیرینی تولد علاقه داشت، قبل از عملیات با پرداخت پولی از دوستش خواست شیرینی تهیه کند و در صورت حضورش به او بدهد یا در نبودش برای او خیرات کند. با شهادتش در شب تولدش، شیرینی تولد به خیرات شیرینی شهادت ختم شد.

درباره این شهید بیش‌تر بدانید
عباس هاشمی که فرزند شهید میرزاعلی هاشمی و پدر شهید مدافع حرم محمود هاشمی است، پسری که پدرش در حزب جمهوری اسلامی سال ۱۳۶۰ به دست منافقین کوردل به شهادت رسید و همان پسر، پدری است که فرزندش در جبهه مقاومت سوریه در سال ۱۳۹۴ به مقام شهادت نائل آمد.

شهید مدافع حرم محمود هاشمی پسر عباس هاشمی، از ۱۵ سالگی به عنوان بسیجی به جبهه اعزام شد. پس از آن در سپاه پاسداران خدمت کرد. با شروع فتنه داعش در سوریه، با اینکه بازنشسته شده بود، اما عزم جهاد کرد و در نهایت روز ۱۶ بهمن‌ماه سال ۱۳۹۴ بعد از آزادسازی ۲ شهرک شیعه‌نشین نبل‌ والزهرا به شهادت رسید. پیکر مطهرش در گلزار شهدای قم قرار دارد. ماحصل ۲۳ سال زندگی مشترکش، ۲ فرزند دختر به نام حانیه و فاطمه است.
https://jahannews.com/vdciu3avwt1ary2.cbct.html
jahannews.com/vdciu3avwt1ary2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *