سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

پیش‌بینی بیش از ۱/۲۰۰/۰۰۰ زائر راهیان نور

دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 829660
دبیر ستاد راهیان نور کشور با اعلام آغاز سفرها از امروز گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال زائران بسیار بیشتری نسبت به سال‌های گذشته از مناطق عملیاتی بازدید کنند.
پیش‌بینی بیش از ۱/۲۰۰/۰۰۰ زائر راهیان نور
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، نشست خبری دبیر ستاد راهیان نور کشور صبح امروز با حضور سرهنگ مهدی امیریان در دبیرخانه مرکزی راهیان نور برگزار شد.

امیریان در ابتدای سخنان خود با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر نمایش گذشته پرافتخار گفت:‌ راهیان نور بستری برای جهاد تبیین و وسیله‌ای است که پیام انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را منتقل می‌کند. رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم فرمودند: «برای ترسیم آینده‌ای روشن باید گذشته پر افتخار خود را بهتر بشناسیم» و راهیان نور وسیله‌ای برای این شناخت و انتقال آن به نسل آینده است. راهیان نور یک حرکت عظیم مردمی است که همه اقشار به ویژه جوانان و نوجوانان در آن حضور دارند.

وی با اشاره به این تعبیر که راهیان نور یک عملیات بزرگ فرهنگی است، جزئیات برگزاری آن را تشریح کرد و گفت: محدوده فعالیت ما 11 قرارگاه اصلی اعم از قرارگاه‌های سپاه، بسیج، فراجا و ارتش است. البته قرارگاه‌های دیگر هم داریم که عبارت‌اند از: قرارگاه دانشجویی، دانش‌آموزی و... علاوه بر این قرارگاه‌ها، شبکه‌های خادمیان و مبلغین نیز در این عملیات بزرگ فرهنگی حضور دارند و خدماتی را به زائران عزیز ارائه می‌دهند.‌ نزدیک به 6 هزار خادم خواهر و برادر در یادمان‌ها خدمات اراده می‌دهند. همچنین راویان هم در یادمان‌ها حضور دارند.

امیریان با اشاره به استان‌های درگیر در راهیان نور گفت: همان‌طور که می‌دانید محدوده جغرافیایی اصلی ما برای راهیان نور 7 استان هست اما در اسفندماه که پیک اصلی این سفر است، 2 استان خوزستان و ایلام مقاصد اصلی به شمار می‌روند.

وی با اشاره به اینکه از امروز اول اسفندماه اعزام زائران راهیان نور آغاز شده است، گفت: هر سال، ایام اوجی را برای راهیان نور اعلام می‌کردند که عمدتاً از 15 اسفندماه بود، اما امسال به دلیل تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان، ایام اوج‌ را از اول اسفندماه تا سوم فروردین 1402 اعلام می‌کنم. البته باید اشاره کنم که راهیان نور و یادمان‌ها در هیچ روزی تعطیل نیستند.

دبیر ستاد راهیان نور کشور، ایمن برگزار شدن این سفر معنوی را اولویت اصلی این ستاد اعلام کرد و گفت:‌ اولین اولویت ما در این سفر، برگزاری یک سفر ایمن است. این موضوع را اصل قرار داده‌ایم و تلاش می‌کنیم در همه حوزه‌ها سفری ایمن را برای زائران برگزار کنیم. اولویت دیگر ما اعزام حداکثری زائران است. علاوه بر این، تلاش ما این است که این اعزام‌ها برای همه اقشار با اولویت جوانان و نوجوانان باشد. اولویت دیگر ما نیز حضور خانواده‌ها در این سفر معنوی است که خوشبختانه در سال‌های اخیر اوج گرفته و قصد داریم این روند را ادامه بدهیم.

امیریان ضمن معرفی سامانه ملی پاسخگویی راهیان نور گفت: سامانه ملی 096313 به صورت 24 ساعته پاسخگوی سؤالات مردمی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت محتوا در راهیان نور گفت: یکی دیگر از اولویت‌های مهم ما در ستاد مرکزی راهیان نور، موضوع محتوا در این سفر است. همه تلاش‌های قرارگاه‌ها، مبلغین و خادمان برای این است که خاطرات شهدا و دلاوری‌های آنان در 8 سال دفاع مقدس توسط راویان آموزش دیده به صورت روایتی صادق، بدون تحریف و غلو برای نوجوانان و جوانان بیان شود. اولویت ما ارتقای این محتوا و به‌روزرسانی آن است. بنابراین می‌توان گفت که در نگاه کلی به دنبال راهیان نور ایمن و دارای محتوای به‌روز هستیم.

امیریان شعار راهیان نور امسال را اعلام کرد و گفت: هر سال شعاری را به عنوان شعار سال ستاد اعلام می‌کنیم و امسال شعار "ما متحدیم" را انتخاب کرده‌ایم. با توجه به شرایطی که کشور پشت سر گذاشته و تأکیدات رهبری بر مقوله اتحاد، این شعار را انتخاب کردیم که طی روزهای آینده از لوگو و نماد آن نیز رونمایی می‌شود.

او ضمن تشکر از رسانه‌ها و دستگاه‌های مجری در برگزاری راهیان نور گفت: به صورت ویژه از آقای رییس جمهور و نماینده تام الاختیار ایشان در شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور تشکر می‌کنم که ما را در برگزاری این مراسم معنوی یاری می‌کنند. از همین‌جا از اقشار مختلف مردم دعوت می‌کنم که در راهیان نور امسال حضور پیدا کنند. امسال اهتمام ویژه‌ای برای اعزام نوجوانان و دانش آموزان داریم و کاروان‌های دانش آموزی به یادمان‌های راهیان نور اعزام خواهند شد.

دبیر ستاد راهیان نور کشور درباره کسانی که می‌خواهند با خودروی شخصی یا عمومی به راهیان نور بروند، گفت:‌ ستادهای شهید باقری و شهید صیاد موظف‌اند اعزام کاروان‌های خودرو شخصی و عمومی را راهبری کنند. این دو ستاد، سامانه اینترنتی دارند که مردم می‌توانند از طریق آنها ثبت نام کنند. خواسته ما از مردم این است که سفر خود را به روزهای پایانی اسفندماه موکول نکنند و از همه فرصت ماه اسفند استفاده کنند.

او درباره موضوعات بهداشتی نیز گفت:‌ همه تلاش‌مان را در کمیته بهداشت و درمان به کار بسته‌ایم تا تمام پرتکل‌های بهداشتی هم در محل یادمان‌ها و هم در محل اسکان‌ها برقرار باشد. موضوع سلامت و بهداشت زائران برای ما مهم است و بدون اغماض پای این موضوع ایستاده‌ایم.

امیریان در پاسخ به سؤالی درباره اینکه امسال پیش‌بینی چه تعداد زائر در راهیان نور را دارد، گفت: سال گذشته موضوع کرونا جدی بود، اما امسال خوشبختانه از این پاندمی فاصله گرفته‌ایم. برآوردها می‌گوید که امسال با حجم بیشتری از زائران روبه‌رو هستیم؛ برهمین اساس، همه تمهیدات را درنظر گرفته‌ایم. البته نمی‌توانیم آمار دقیق بدهیم، با این حال از رقم سال گذشته که 1 میلیون و 200 هزار زائر بود قطعاً فراتر می‌رویم.

او در پاسخ به سؤال دیگری درباره برگزاری روز ملی راهیان نور گفت: همانند سنوات گذشته، در بیستم اسفند ماه روز ملی راهیان نور در خوزستان و اردوگاه شهید باکری برگزار می‌شود. روز بعد هم جشنواره راهبرد سرزمین نور در همان نقطه برگزار می‌شود.

امیریان در پاسخ به سؤالی مبنی بر نمایش فیلم‌های سینمایی در یادمان‌ها گفت: همانند سال‌های گذشته، نمایشگاه‌های رزمی بصیرتی را در یادمان‌ها خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم فیلم‌های سینمایی دفاع مقدسی را در یادمان‌هایی که قابلیت اکران در آن وجود دارد، اکران کنیم. از فیلم‌های جشنواره امسال، در تلاشیم تا فیلم سینمایی «اتاقک گلی» که بنیاد حفظ آثار و موزه ملی دفاع مقدس در تولید آن نقش داشتند را در برخی یادمان‌های راهیان نور پخش کنیم.
https://jahannews.com/vdciq3avut1arq2.cbct.html
jahannews.com/vdciq3avut1arq2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *