جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آغاز سفرهای نوروزی عتبات از ۲۳ اسفند

دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب: 829656
سفرهای نوروزی عتبات امسال به صورت زمینی و هوایی از ۲۳ اسفندماه آغاز می‌شود و تا دوم فروردین ادامه دارد.
آغاز سفرهای نوروزی عتبات از ۲۳ اسفند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سفر به عتبات در ایام نوروز سال ۱۴۰۲ به صورت زمینی و هوایی انجام می‌شود. این امر در حالی است که سفرهای زمینی عتبات در نوروز سه سال متوقف شده بود و زائران سال گذشته هم فقط به صورت هوایی امکان تشرف به زیارت امام حسین علیه السلام را داشتند.

سفرهای نوروزی عتبات کم‌تر از ۱۰ روز ادامه دارد
سفر عتبات نوروزی امسال از ۲۳ اسفندماه آغاز می‌شود و تا دوم فروردین‌ماه ادامه دارد.

پس از آن نیز سفرهای عتبات در ماه رمضان انجام می‌شود و زائران در قالب کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت به این سفر معنوی مشرف خواهند شد.

هزینه سفر عتبات در نوروز ۱۴۰۲ هنوز مشخص نیست
بر اساس برنامه اولیه نام‌نویسی سفر عتبات نوروزی قرار است از ۶ اسفندماه آغاز شود که البته به دلیل نوسان نرخ دلار و محقق نشدن دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی برای سفر عتبات، هنوز هزینه این سفرها مشخص نیست. با این وجود درصورت ادامه روند کنونی و گرانی نرخ دلار، هزینه این سفرها افزایش خواهد یافت و زائران برای تشرف به عتبات باید مبلغی بیش از این دوره بپردازند.

در حال حاضر هزینه سفر عتبات از تهران به صورت هوایی از حدود ۱۳ تا ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و به صورت زمینی تا هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

در سال‌های گذشته در ایام نوروز با توجه به استقبال زائران پیش ثبت‌نام انجام می‌شد و پس از پان زائران باید با پرداخت هزینه ثبت نام خود را قطعی می‌کردند و حدود ۱۰۰ هزار نفر به عتبات مشرف می‌شدند که امسال با توجه به تقارن با ماه رمضان، این تعداد کاهش خواهد یافت و پیش ثبت‌نام عتبات هم از سوی سازمان حج و زیارت صورت نگرفته است.
https://jahannews.com/vdcdkn0j9yt0x96.2a2y.html
jahannews.com/vdcdkn0j9yt0x96.2a2y.html
برچسب ها: سفر نوروز عتبات
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *