کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز عملیات اجرایی خط ۱۰ مترو تهران از سال آینده

25 بهمن 1401 ساعت 14:55

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه گفت: سال آتی، خط ۱۰ مترو تهران آغاز خواهد شد و خط ۴ نیز با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خط ۱۱ با مشارکت مپنا آغاز خواهد شد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تسنیم، محسن هرمزی مدیر عامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه در آیین انعقاد تفاهمنامه همکاری بین شهرداری تهران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی (با موضوع فاز دوم پروژه مسیر توسعه شرقی خط 4 مترو تهران) در قالب پوشش امید و افتخار که با حضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، اکبر نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: دو برنامه در مدیریت شهری جدید در دستور کار قرار گرفته است که از آن جمله می‌توان به تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تهران و دیگری مطالعه و احداث خطوط جدید اشاره کرد.

وی تصریح کرد: سال آتی، خط 10 مترو تهران آغاز خواهد شد و خط 4 نیز با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خط 11 با مشارکت مپنا آغاز خواهد شد.

هرمزی گفت: خط 9 نیز به‌زودی از فاز مطالعاتی خارج و در حقیقت خدمت جدیدی به شهروندان تهرانی ارائه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه در تکمیل خطوط هفت‌گانه خط 6 مترو دچار گسست بود، گفت: تمام توان خود را گذاشتیم تا خط 6 از میدان امام حسین(ع) تا دانشگاه تربیت مدرس احداث و متصل شود و تا پایان سال این مسئله محقق خواهد شد.

وی افزود: تست گرم خط 7 نیز فردا از میدان صنعت تا میدان کتاب انجام خواهد شد و به این ترتیب توسعه و تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تهران سال آینده با تکمیل خط 6 و 7 به اتمام خواهد رسید.

هرمزی تصریح کرد: در احداث خطوط جدید امروز نیز توسعه شرقی خط 4 مترو تهران به طول 6 کیلومتر از بزرگراه شهید سلیمانی با ایستگاه تبادلی شهید باقری به سمت حکیمیه به طول 6 کیلومتر و 6 ایستگاه عملیات احداث آن آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: در توسعه شرقی خط 4 مترو تهران، یک ایستگاه در منطقه 13 دو ایستگاه در منطقه 8 و 7 ایستگاه در منطقه 4 احداث خواهد شد. خط 4 که پرترافیک‌ترین خط مترو تهران است توسعه شرقی آن به گونه‌ای خواهد بود که 25 درصد ظرفیت خط به توسعه شرقی خط 4 اختصاص پیدا خواهد کرد و در نهایت 3 دانشگاه مستقر در محدوده را پوشش خواهد داد.


کد مطلب: 829072

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/829072/آغاز-عملیات-اجرایی-خط-۱۰-مترو-تهران-سال-آینده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com