چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۳
۱۷
سفر به چین؛

شی جین پینگ از رئیسی استقبال کرد/ شلیک ۲۱ گلوله توپ به افتخار رئیس جمهور ایران/ شی جین پینگ: دوستی و همکاری خود با ایران را بطور استوار حفظ خواهیم کرد/ رئیسی: ایران و چین دوستان دوران سخت هستند/ ۲۰ سند همکاری بین مقامات عالی ایران و چین به امضا رسید/ دیدار آیت الله رئیسی با نخست وزیر و رئیس کنگره ملی خلق چین + جزئیات و تصاویر

سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 829049
رئیس جمهور چین در محل کنگره ملی خلق چین به صورت رسمی از رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.
استقبال رسمی رئیس جمهور چین از آیت الله رئیسی/ شلیک ۲۱ گلوله توپ به افتخار رئیس جمهور ایران/ ۲۰ سند همکاری بین مقامات عالی ایران و چین به امضا رسید/ دیدار آیت الله رئیسی با نخست وزیر و رئیس کنگره ملی خلق چین +جزئیات و تصاویر
به گزارش جهان نيوز، «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در محل کنگره ملی خلق چین و به صورت رسمی از آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که در رأس هیئت عالی‌رتبه اقتصادی و سیاسی  به این کشور سفر کرده است، استقبال کرد.

در این مراسم همچنین به افتخار رئیس جمهوری اسلامی ایران و هیئت عالی‌رتبه همراه ۲۱ گلوله توپ شلیک شد و هنگام ورود آیت‌الله رئیسی به ساختمان کنگره  مارش خوش‌آمد گویی توسط سه نفر از اعضای گارد احترام نواخته شد.

در مراسم استقبال رسمی، پس از گرفتن عکس یادگاری روسای جمهور ایران و چین، اعضای هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور معرفی شدند.

در ادامه پس از قرار گرفتن آیت‌الله رئیسی و شی جین پینگ در جایگاه رسمی، سرود ملی دو کشور نواخته شد و سپس روسای جمهور ایران و چین از یگان تشریفات حاضر در مراسم سان دیدند.
 
با استقرار مجدد سران دو کشور در جایگاه رسمی همچنین گارد احترام از مقابل ر رئیسی و شی جی پینگ رژه رفتند. بلافاصله پس از مراسم استقبال رسمی مذاکرات دوجانبه هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور برگزار شد.

شی جین پینگ گفت: صرف نظر از هرگونه تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، چین دوستی و همکاری خود با ایران را بطور استوار و تزلزل‌ناپذیر حفظ خواهد کرد.





عناوین مرتبط:
تصاویر استقبال رسمی رئیس جمهور چین از آیت الله رئیسی


امضای بیست سند همکاری بین ایران و چین
۲۰ سند همکاری میان مقامات عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران و چین در حضور روسای جمهور دو کشور به امضا رسید.

تفاهمات همکاری در زمینه مدیریت بحران، گردشگری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، محیط زیست، تجارت بین‌المللی، مالکیت معنوی، کشاورزی، صادرات، بهداشت و درمان، رسانه، ورزش و میراث فرهنگی از جمله اسناد امضا شده میان مقامات جمهوری اسلامی ایران و چین است.


دیدار رئیس جمهور ایران با نخست وزیر چین
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی که به دعوت رسمی رئیس جمهور چین در راس هیئت عالیرتبه اقتصادی و سیاسی به چین سفر کرده است، در دیدار «لی که چیانگ» نخست وزیر چین سند جامع مشارکت راهبردی میان جمهوری اسلامی ایران و چین را نمادی از اراده دو کشور برای توسعه روابط دانست و بر ضرورت تلاش دو کشور برای اجرای کامل آن تاکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به پیشینه همکاری‌های تاریخی و ارزشمند دو تمدن بزرگ ایران و چین و همچنین توافقات مهم دو کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی و تجاری، بر گسترش هر چه بیشتر روابط ایران و چین تاکید کرد.

دکتر رئیسی با مهم دانستن رویکرد چند جانبه‌گرایی به عنوان محور مشترک در مواضع بین‌المللی دو کشور، بر اهمیت تقویت همکاری‌های ایران و چین در سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای تاکید کرد.
در این دیدار «لی که چیانگ» نخست وزیر چین نیز با اشاره به سابقه تاریخی روابط و وحدت نظر دو کشور در رویکرد چند جانبه‌گرایی در جهان گفت: مذاکرات سازنده‌ای میان دو کشور در جهت توسعه روابط در موضوعات مختلف در جریان است.

نخست وزیر چین در ادامه سند جامع مشارکت راهبردی میان دو کشور را از جمله دستاوردهای حاصل از توافقات فیمابین عنوان و بر تمایل پکن برای اجرای کامل آن و همچنین تقویت همکاری و هماهنگی با تهران در راستای استمرار روند توسعه مناسبات دو کشور تاکید کرد.

لی که چیانگ همچنین با اشاره به نقش مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در منطقه بر ضرورت همکاری و هماهنگی میان دو کشور برای توسعه امنیت در راستای تامین منافع دو کشور تاکید کرد.


دیدار آیت‌الله رئیسی با رئیس کنگره ملی خلق چین
آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی که به دعوت رسمی رئیس جمهور چین به این کشور سفر کرده است، در ادامه برنامه‌های سفر سه روزه خود به چین با «لی جان شو» رئیس کنگره ملی خلق چین دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار با تاکید بر اهمیت نقش همکاری‌های پارلمانی بر روند توسعه همکاری‌های دوجانبه، از حمایت‌های سازنده کنگره ملی خلق چین در جهت پیشبرد روابط راهبردی ایران و چین قدردانی کرد.

آیت‌الله رئیسی در این دیدار با اشاره به سطح مناسب روابط دوستانه و قرابت‌های تاریخی دو کشور، از ایران و چین به عنوان دوستان دوران سخت یاد کرد و بر استمرار و تقویت مشارکت جامع راهبردی ایران و چین تاکید کرد.

در این دیدار ضرورت استفاده از ظرفیت ساز و کارهای منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای مورد تاکید قرار گرفت.در ادامه این دیدار همچنین با اشاره به دستاوردهای کنگره ملی خلق چین در تهیه و تصویب طرح ها و برنامه‌های توسعه‌ای چین، بر تبادل تجربه در این زمینه تاکید شد.
https://jahannews.com/vdcjxheohuqe8yz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjxheohuqe8yz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ب
Iran, Islamic Republic of
ساق اولسون رییسی سید والا مقام
Iran, Islamic Republic of
یاشاسین رئیس جمهور با افتخار و بزرگ ملت بزرگ ایران
درود
Iran, Islamic Republic of
خامنه ای زنده باد / رئیسی پاینده باد
شاهین
Iran, Islamic Republic of
با اجرای سند همکاری 25 ساله بین ایران و چین 400 میلیارد دلار سرمایه گذاری در راه ایران است.
Iran, Islamic Republic of
ایران با این سیاست ، چین را در تمامی زمینه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ..... وابسته به خود مینماید. دولت انقلابی ایران را ابرقدرت جهان کرده است.
Iran, Islamic Republic of
یکسال از قرارداد گذشته و ریالی سرمایه گزاری نکرده .هیچ کشوری بخاطر تحریم و عدم اجرای fatf ریسک سرمایه گزاری در ایران را نمیکند
Iran, Islamic Republic of
این قرارداد از این منبعد اجرایی و عملیاتی می شود.
Iran, Islamic Republic of
حاج قاسم دیگر
Iran, Islamic Republic of
امریکااروپا ناتو جنگ علیه ایران چین روسیه را شروع کردند تا این ۳کشور مقتدر مستقل جلوی انها قد علم نکند
Iran, Islamic Republic of
چینی ها خوب می دانند ایران انتخاب دیگری ندارد.همین چند هفته پیش زیر بیانیه شورای همکاری خلیج فارس رو امضا کردند
Iran, Islamic Republic of
در دولت قبل از طرف امریکا و اروپا تحریم بودیم با چین و روسیه هم رابطه نداشتیم و منزوی بودیم.
Romania
چین خوب می دونه داره چیکار می کنه.
Iran, Islamic Republic of
همکاری های ایران و چین به نفع هر دو کشور است.
United Arab Emirates
ایران هم خوب میدونه چیکار داره میکنه
United Arab Emirates
چین بر اساس فطرت از اقتدار و ظلم ستیزی ایران و مقاومت ایران و قدرت بسیج کنندگی ایران خوشش می آید و این یعنی قدرت رهبری بالای ایران سربلند
اکبری
United Arab Emirates
ایران با ارتباط با چین آقایی دلار و نظام تک قطبی را نابود می کند
ali
France
تشکر حامعه واقعی ایران بابت شلیک مقتدرانه 21 گلوله توپ .