پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
۳۰

دفاع وزیر بی کفایت روحانی از گروهک مطرود امام

سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 828992
وزیر بی‌کفایت راه و شهرسازی در دولت روحانی که مدتی است به مباحث و مجادلات سیاسی علاقه‌مندی نشان می‌دهد، رد صلاحیت وابستگان به گروهک نهضت آزادی با حکم حضرت امام(ره) را زیر سؤال برد.
دفاع وزیر بی کفایت روحانی از گروهک مطرود امام
به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان، عباس آخوندی در روزنامه زنجیره‌ای اعتماد نوشت: در پی اعتراضات ۱۰۰ روزه اخیر در ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ شاهد حضور گسترده مردم در راهپیمایی بودیم. در عین حال، آقای مهندس موسوی در بیانیه خود خواهان «برگزاری همه‌پرسی آزاد و سالم در مورد ضرورت تغییر یا تدوین قانون اساسی جدید» شده و آقای سید محمد خاتمی می‌گوید که «امروز نمی‌دانیم آیا باید به خاطر پیروزی انقلاب جشن بگیریم و خوشحال باشیم یا آنکه به خاطر انحرافی که در مسیر آن ایجاد شده عزادار باشیم؟»
 
وی در ادامه می‌نویسد: «شاید نخستین‌باری که نامزد‌های وابسته به نهضت آزادی و جاما ردصلاحیت شدند در انتخابات دومین دوره مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان بود. هر چند این موضوع در آن زمان مورد اعتراض وزارت کشور تحت عنوان دخالت نظارت در حوزه اجرا قرار گرفت، لیکن شورای نگهبان بدان توجه نکرد. بعد‌ها همین موضع به صورت رسمی و با تبلیغات فراوان از سوی قوه مجریه که آن زمان در اختیار گروه‌های چپ بود پی گرفته شد. در روز ۳۰/آبان/۱۳۶۶ مرحوم حجت الاسلام محتشمی‌پور، وزیر کشور وقت نامه‌ای به محضر امام (ره) می‌نویسد و پس از ذکر فصل مشبعی از سوءنیت‌ها و مخالفت‌های رسمی این گروه با مواضع رسمی جمهوری اسلامی از جمله مخالفت آنان با ادامه جنگ و ولایت مطلقه فقیه، راجع به عدم تایید صلاحیت نامزدی‌شان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی استفسار می‌کند و تایید ایشان را دریافت می‌کند؛ و این مبنایی برای جلوگیری از فعالیت‌های یک جمعیت فعال و موثر در جریان انقلاب اسلامی شد. هنوز که هنوز است کمتر سیاستمداری در سطح حاکمیت به این موضوع ایراد کرده است. ولی اغلب به ردصلاحیت گسترده داوطلبان از طیف‌های اصلاح‌طلب و اخیرا اصولگرایان مدنی از سوی شورای نگهبان شکوه می‌کنند.

آیا آنچه شورای نگهبان تحت عنوان «نظارت استصوابی» می‌کند متفاوت از ماهیت کاری است که مرحوم محتشمی‌پور انجام داد؟ قبول کنیم که اشتباه کردیم. این به انصاف نزدیک‌تر است. سیاستمداران رسمی و نزدیک به قدرت در ایران در چاهی افتادند که پیش از آن خودشان برای دیگران کنده بودند. حال اینکه اساسا ورود دولت به مفهوم عام آن اعم از قوه مجریه، قوه مقننه و شورای نگهبان به امر بررسی صلاحیت به صورت کیفی و اعمال نظر، سلیقه شخصی یا تشخیص فردی آشکارا موجب سلب حق اعزام نماینده از سوی ملت به مراکز حکمروایی می‌شود و موضوع امکان نمایندگی در اننخابات را با چالش مواجه می‌سازد».
 
چنان که پیداست، شروع نوشته عباس آخوندی کاملاً مخدوش و مغشوش است، چه این که او از یک سو بر مواضع موسوی و خاتمی و اغتشاشگران اشاره می‌کند و این که خاتمی گفته نمی‌داند به خاطر پیروزی انقلاب جشن بگیرد یا عزادار انحراف انقلاب باشد(!) و از سوی دیگر به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن و جشن پیروزی انقلاب اقرار می‌کند.
 
آقای آخوندی ظاهراً اصرار دارد روش پوشیدن کت و پیژامه با هم را به اجرا بگذارد وگرنه قبل از هر کسی می‌داند که جمع نقیضین محال است و نمی‌شود هم ‌سنگ براندازان بایکوت شده از سوی مردم را بر سینه زد و هم عظمت حضور ملت ایران برای دفاع از انقلاب و جمهوری اسلامی اقرار کرد. بر همین مبنا، امکان جمع سیره امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار و رهبر انقلاب اسلامی،‌ با گروهک‌های اتحادطلبی مانند نهضت آزادی که اسناد خیانت و جاسوسی سران آنها در سفارت آمریکا کشف و منتشر شد،‌ وجود ندارد.
 
نکته بعدی این که آقای آخوندی از متهمان اصلی بی‌اعتنایی به مطالبات مشروع مردم (از جمله در بخش ساخت مسکن و مهار تورم این حوزه) است و بنابراین نمی‌تواند ژست مدعی‌العمومی در حوزه جمهوریت و مردم‌سالاری به خود بگیرد. 7 برابر شدن قیمت مسکن و توقف تولید و کاهش اشتغال در این بخش‌، از جمله شاهکارهای مدیریتی آقای آخوندی است که اکنون ادای افراد نظریه‌پرداز را درمی‌آورد. وی همچنین از اعضای فعال ستاد موسوی در سال 88 بود؛ نامزدی که شورش اشرافیت علیه جمهوریت را کلید زد. از این جهت نیز، وی و امثال وی، کمترین اهلیتی درباره سخن گفتن پیرامون انتخابات و جمهوریت ندارند.
 
با این اوصاف به نظر می‌رسد اگر به هنگام بررسی وی برای وزارت راه و شهرسازی،‌ نمایندگان مجلس وقت دقت و ملاحظه قانونی به خرج می‌دادند و او را برای وزارت تأیید نمی‌کردند، آن فاصله اقتصادی در بخش مسکن هم رخ نمی‌داد.
https://jahannews.com/vdcf1cdc0w6d01a.igiw.html
jahannews.com/vdcf1cdc0w6d01a.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


طهماسبی
Iran, Islamic Republic of
شما یی که نتونستید در وزارت کار کنید باید از اول وزیر نمی شدید و استعفا می دادید .
Netherlands
دو اشاره :
عدم برخورد و بازخواست است.
دو - . بانیان وضع موجود .
انصاف حرفه ای
Netherlands
...
عادل
Iran, Islamic Republic of
ای مرجع قضایی / اقدام انقلابی
Iran, Islamic Republic of
...
من
Iran, Islamic Republic of
موضوع مهم در کار این آقا، سفسطه و مغالطه کاری است که به آن متوسل می شود. تمام صغراهای کارش درست است، اما کبراهای کارش کاملا اشتباه است. نتیجه گیری از حضور بی بدیل مردم در راهپیمائی 22 بهمن، ربطی به اعتشاشات ندارد. هر چند اغتشاشات کاملا با عملکرد خود این آقا مرتبط بوده و دشمن از التهاب بوجود آمده در اثر سوء مدیریت ایشان برای موج سواری استفاده کرد و می کند.
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن تو دهنی محکمی بود به اصلاح طلبانی که میگفتن مردم از حاکمیت ناامید شدند!
Iran, Islamic Republic of
مشکل اینها این است که هنوز بعد ۴۴ سال هدف انقلاب اسلامی را نفهمیدن .
Iran, Islamic Republic of
هدف انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی بوده و هست
سپهر
Iran, Islamic Republic of
موسوی و خاتمی از آرمان های امام(ره) و انقلاب منحرف شده اند.
111
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اقای آخوندی نمی دونم چرا شما رو می بینم یاد مسکن مهر می افتم بابا ول کن تو رو خدا شما با اون وزارتی که کردی تمام شدی از نظر سیاسی.
مستاجر
Iran, Islamic Republic of
ایشان چرا بدلیل ترک فعل در دولت قبل محاکمه نمی شود ؟!
United States
احسنت
دايي
Iran, Islamic Republic of
دستاورهاي اخوندي در دوران وزارت ؟
Iran, Islamic Republic of
تماما" هیچ ...!!
Iran, Islamic Republic of
پاسخگوی پررو گری و طلبکاری بلاوجه این جماعت.
محمد
Iran, Islamic Republic of
اقای وزیر از عملکردت بگو
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
مگه نشنیدی که بعد از استعفای زورکی چشم تو چشم خبرنگار دوخت و گفت بنده افتخار میکنم درطول دوران وزارت حتی یه دونه مسکن برای مرد ایران تهیه نکردم؟! گزارش عملکرد از این بهتر؟!!!!
دروغ نگوییم
Denmark
آخوندی نگفت یک مسکن هم نساختم. گفت افتخار می کنم که حتی یک واحد مسکن مهر را «افتتاح» نکردم. بعد توضیح داد که مسکن مهرهایی که در زمانش وزارتش ساخته شدند را معاونان یا مدیران وی افتتاح می کردند و وی خودش در مراسم افتتاح حاضر نمیشد چون که اساساً طرح مسکن مهر را طرح مزخرفی می دانست. (لطفاً در نقل قول ها دقت و تقوا را رعایت فرمایید)
محمد
Iran, Islamic Republic of
این آقا بی کفایتیش برای مردم و دولت بود.
Iran, Islamic Republic of
اگر بی کفایت بوده پس چگونه برای وزارت تائید شده بود ؟
Iran, Islamic Republic of
اگر کفایت داشت قیمت مسکن 10 برابر نمی شد !
Iran, Islamic Republic of
این را باید از مجلسی که علی لاریجانی رئیسش بود ,پرسید!
United States
پس چرا محاکمه نمیشود؟!
ر ع رضایی
Iran, Islamic Republic of
چرا؟
فهیم
Iran, Islamic Republic of
بی کفایت نبود نماد شفاف مدعیان اصلاح طلب و روحانی بود
!!
Iran, Islamic Republic of
پر حاشیه !!