جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

قیمت ورق ST-52 و ورق سیاه در سایت آهن ملل

دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 828790
قیمت ورق ST-52 و ورق سیاه در سایت آهن ملل
به گزارش جهان نيوز، قیمت ورق سیاه به عنوان یکی از زیر دسته های انواع ورق، از اهمیت خاصی برخوردار است. جدول های زیر مجموعه ای از قیمت انواع ورق سیاه از کارخانه های متعدد است که به صورت روزانه آپدیت می شوند. در هر جدول قیمت روز ورق سیاه کارخانه ای مشخص قابل نمایش است. شما می توانید با فعال کردن گزینه «ارزش افزوده» قیمت نهایی محصول مورد نظر را مشاهده نمایید و سپس برای خرید ورق سیاه با کارشناسان ورق آهن ملل در تماس باشید و خرید خود را نهایی کنید.
 
ورق سیاه که در اصلاح به آن ورق نورد گرم گفته می‌شود، در طی فرآیند نورد گرم تولید می گردد و پس از تولید رنگ آن کدر می شود. از این رو به آن ورق سیاه می گویند. به‌دلیل استفاده از دمای بالا هنگام تولید ورق سیاه، در تعیین ضخامت این ورق دقت کمتری وجود دارد. در عوض استقامت، دوام، کیفیت ورق سیاه نسبت به دیگر انواع ورق به‌مراتب بهتر است.

ورق سیاه محصولی پرکاربرد و پرتقاضا است که از ساخت و ساز تا صنایع فلزی سنگین را تغذیه می کند و پایه و اساس بسیاری از صنایع در کشور است.
از ورق سیاه در صنایع مختلفی از نظیر موارد زیر استفاده می گردد:
  • ساختمان سازی
    خودروسازی
    تانکر سازی
    ساخت مخازن خاص
    کشتی سازی
    صنایع سنگین فلزی
    صنایع نظامی
    و…

انواع ورق سیاه

ورق سیاه با توجه به کاربردی که دارند در انواع مختلفی تولید می گردد. در ادامه انواع ورق سیاه و گرید آن بیان می شود.
  • ورق سیاه معمولی : ورق سیاه St37 به‌عنوان ورق سیاه معمولی یاد می شود که وجود درصد کربن کمتر در آن باعث شده در صنایع ساختمان‌سازی کاربرد بیشتری داشته باشد. از این رو میزان تقاضای ورق سیاه معمولی به نسبت دیگر انواع آن بیشتر است. در نتیجه می توان این گونه بیان کردن که ورق سیاه معمولی می تواند نقش بسزایی در بازار مسکن داشته باشد و آن را دستخوش نوسانات کند.
  • ورق سیاه صنعتی : ورق سیاه St52 نیز به‌عنوان ورق سیاه صنعتی یاد می شود که درصد کربن بالا در آن باعث شده این نوع ورق در صنایع سنگین مانند ساخت ماشین آلات و صنایع سنگین فلزی کاربرد ویژه ای داشته باشد.
انواع ورق سیاه

فرایند تولید ورق سیاه

تولید ورق سیاه طی مراحلی و با قرار گرفتن تختال‌ها در دمای گداختگی تا ۱۱۰۰ درجه سانتی‌گراد آغاز و با آنالیز شیمیایی متناسب با محصول مورد نظر ادامه می‌یابد. زدودن فلس‌های اکسیدی تولید شده و فشردگی اسلب برای رسیدن به ابعاد دلخواه نیز مراحل بعدی هستند که در تولید این محصول اجرا می‌شوند.

پس از سایزینگ اسلب‌ها و کاهش کنترل شده ضخامت آن ها توسط غلتک‌های رفت و برگشتی، تختال‌های نازک و گداخته به‌شکل کلاف پیچیده می‌شوند. گام بعد باز شدن کلاف‌ها و جداسازی ابتدا و انتهای آنها توسط گیوتین است. سپس مرحله اکسیدزدایی ثانویه و پس از آن نیز نورد نهایی با غلتک‌های سنگین برای رسیدن به خواص مکانیکی بهبود یافته و دلخواه انجام می‌شود.

در آخرین مراحل پس از خنک‌سازی محصول، ورق سیاه به سمت رول جمع‌کن ارسال می‌شود. چاپ نام برند و شماره ذوب و در نهایت وزن‌کشی رول‌های بسته‌بندی شده نیز پیش از خروج از کارخانه یا ارسال به انبار به‌عنوان آخرین مرحله از تولید این محصول به‌شمار می‌آید.

ورق سیاه، ورق گرم است!

همانطور که گفته شد، ورق سیاه از تولیدات حاصل از عملیات نورد گرم بوده و کاربردهای خاص این تولیدات را نیز داراست. این محصولات بر اساس نوع ظاهر به ۲ دسته‌ تقسیم‌بندی می شوند:

شیت یا ورق سیاه فابریک: این محصول در ضخامت‌های بالاتر از ۱۵ میلی‌متر و به بازار آهن و صنایع عرضه می‌شود. ابعاد متداول و پرمصرف این نوع ورق عبارتند از:
  • ۱۰۰۰ در ۲۰۰۰
    ۱۲۵۰ در ۲۵۰۰
    ۱۰۰۰ در ۶۰۰۰
    ۱۵۰۰ در ۶۰۰۰
    ۲۰۰۰ در ۶۰۰۰
    ۲۰۰۰ در ۱۲۰۰۰
ورق سیاه رول شده، کویل یا کلاف: این نوع در عرض ۱۵۰۰ ،۱۲۵۰ ، ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ میلی‌متر، ضخامت ۱.۵ الی ۱۵ میلیمتر و در طول نا‌محدود به سلیقه و سفارش مشتریان تولید می‌شود.

گریدهای ورق سیاه شامل استانداردهای St37 و St52 بوده و برای نامگذاری آن از عناوین ورق معمولی و صنعتی سیاه استفاده می شود.

St به‌عنوان نماد قدرت و عدد کنار آن نشانگر میزان تنش نهایی یا همان میزان سختی برحسب کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع است.

کاربرد ورق سیاه

بسته به ضخامت و استاندارد ورق سیاه، از آن در صنایع مختلفی چون ساختمان سازی و خودرو سازی بهره می گیرند. از انواع ورق سیاه می توان به ورق ST33 یا ST37 اشاره نمود که بیشتر در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

نوع دیگری از این محصول، ورق سیاه ST52 می باشد که به خاطر ضخیم بودن آن، در ساخت سیلندرهای گاز و انواع تانکر استفاده می شود.

این نوع ورق در دو گرید معروف صنعتی با شناسه ST52 و ساختمانی با شناسه ST37 تولید و به بازار عرضه می گردد.

علاوه بر موارد ذکر شده، ورق سیاه کاربردهای دیگری نیز دارد که در ادامه به صورت مختصر آن ها را بیان می کنیم:
  • ساخت قطعات صنعتی
    ساخت مصالح فلزی ساختمانی نظیر تیرآهن، انواع پروفیل باز و بسته با مقاطع گوناگون مانند چهارچوب، قوطی، پروفیل‌های ستونی و فرانسوی و بسیاری نمونه‌های دیگر…
    ساخت تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی سنگین
    ساخت رینگ و چرخ و …در صنایع خودروسازی
    ساخت تانکر و مخزن و تجهیزات نگهداری مایعات
    ساخت مخازن کشتی
    ساخت گاردریل و تجهیزات ترافیکی
    مورد استفاده در صنایع فلزی سنگین مانند صنایع نظامی

قیمت ورق سیاه

ورق سیاه از آن دسته محصولات فولادی است که همواره مورد نیاز افراد می باشد. از این رو میزان عرضه و تقاضا ورق سیاه می تواند بر قیمت ورق سیاه تاثیرگذار باشد. از سویی دیگر به دلیل استفاده بالا از این محصول در صایع مختلف، یکی از پر فروش ترین اقلام فولادی به شمار می رود. در نتیجه باید گفت که قیمت ورق سیاه می تواند بر صنایع مختلف تاثیرگذار باشد.

لازم به ذکر است که عوامل مختلفی بر قیمت ورق سیاه اثرگذار هستند و با تغییر اندک هر کدام، قیمت ورق سیاه نیز تغییر می کند. این عوامل عبارتند از:
  • نوسانات جهانی بازار آهن آلات
    قیمت ارز
    قیمت نفت
    هزینه های حمل و نقل
    قیمت مواد اولیه
قیمت ورق سیاه

قیمت روز ورق سیاه

قیمت روز ورق سیاه از جمله مواردی است که همواره باید آن را مورد رصد قرار داد تا بتوان به پشتوانه آن و بررسی نوسانات بازار آهن خریدی مطمئن و به صرف انجام داد. گاهی اوقات پیش بینی قیمت ورق سیاه امروز دشوار خواهد بود، در این صورت اگر خریدی داشته باشید می تواند باعث ضرر و زیان گردد. شرکت آهن ملل، معتبرترین فروشگاه آهن آلات، با فراهم سازی زیر ساخت لازم، شرایطی را برای شما مهیا ساخته است که می توانید قیمت روز ورق سیاه را به آسانی مشاهده کنید و اگر نیاز به داده های بیشتر در مورد روند بازار ورق سیاه داشته باشید، کارشناسان آهن ملل با مشاوره رایگان شما را راهنمایی خواهند کرد.

قصد خرید آهن دارید؟
شما می توانید برای خرید آهن آلات به سایت آهن ملل مراجعه نماید و قیمت انواع محصولات فولادی را به صورت روزانه و کاملا دقیق رصد کنید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره ببرید.

مهم ترین عامل تعیین کننده قیمت ورق سیاه

مهمترین عامل تعیین کننده قیمت ورق سیاه، ضخامت آن می باشد. ضخامت ورق سیاه از انواع دیگر ورق های آهنی بیشتر بوده و از ضخامت ۱.۵ میلیمتر تا ۲۰۰ میلیمتر در بازار وجود دارد. ورق هایی که ضخامت آن ها از ۱۵ میلیمتر فراتر رود، تنها به صورت شیت یا برش خورده تولید می شوند.

خرید ورق سیاه

ورق سیاه به‌دلیل ساخت آسان‌تر و به‌کارگیری تجهیزات مورد نیاز کمتر در مراحل ساخت از قیمت کمتری نسبت به تولیدات نورد سرد برخوردار است. تقاضای بسیار زیاد این محصول باعث شده قیمت ورق سیاه در بازار آهن‌آلات از عوامل کلیدی به‌شمار آمده و آن را دستخوش تغییرات نماید. خرید ورق سیاه از کارخانه های مختلف به دلیل وجود کیفیت های مختلف، با نوسانات متفاوتی روبه رو خواهد بود. شما می توانید قیمت ورق سیاه را در سایت آهن ملل به صورت به روز شده مشاهده نمایید و پس از آن اقدام به خرید ورق سیاه کنید.

برای خرید می توانید با شماره ۳۵۰۲۰-۰۳۱ تماس گرفته و پس از دریافت مشاوره از کارشناسان آهن ملل، با خیالی آسوده خرید ورق سیاه خود را تکمیل نماید.

سایر محصولات فولادی

محصولات فولادی مورد نیاز خود را می توانید بدون دغدغه و تنها با یک کلیک از طریق سایت آهن ملل مشاهده و حتی قیمت هر یک را به صورت آنلاین مقایسه کنید و از طریق تماس با کارشناسان آهن ملل، خرید خود را انجام دهید. با کلیک روی قسمت زیر، تمامی محصولات ارائه شده در آهن ملل را مشاهده کنید.

قیمت ورق ST-52

از جمله ورق هایی که در صنایع مختلف به وفور مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند نیاز صنایع به خواص استحکام و ارتجاعی بودن در شرایط مختلف را فراهم سازد، ورق st52 است. ورق st52 یکی از ورق های با کیفیت موجود در بازار است که توسط تعداد کمی از کارخانه های موجود در کشور تولید می گردد و می توانید نیاز بازار را تامین نماید. از این رو قیمت ورق st52 می تواند تاثیر بسزایی در صنایع مختلف داشته باشد.

لازم به ذکر است در بازار فولاد به این ورق، با نام ورق سیاه نیز از آن یاد می کنند.

شما می توانید در جدول های موجود در این صفحه قیمت ورق st52 از برترین کارخانه های موجود در ایران را مشاهده نمایید و حتی نوسانات قیمتی آن در روزهای گذشته قابل مشاهده می باشد.

قیمت ورق st52

قیمت ورق st52 را می توان به عوامل زیادی وابسته دانست. از جمله مواردی که می تواند بر قیمت ورق st52 اثر داشته باشد، گرید فولاد به کار برده برای تولید آن است. اصولا ورق st52 با گرید 3N تولید می شود. اصولا ورق st52 با گریدهایی از شماره 1 تا 3 تولید می گردد که از این موراد گرید 3 بهترین کیفیت و با قابلیت جوشکاری است. از این رو قیمت ورق st52 با گرید 3 به نسبت دیگر گریدها، از قیمت متمایزی برخوردار است و البته همین گرید، گرید مورد نیاز برای کارخانه ها و صنایع می باشد.

حالت ورق یعنی رول یا شیت بودن ورق st52 به صورت مستقیم می تواند بر قیمت ورق st52 تاثیر بگذارد. باید این طور بیان کرد که شیت بودن ورق st52 به نسبت رول بودن گران تر است. چرا باید هزینه هایی نیز صرف برش دادن ورق گردد؛ در نتیجه قیمت ورق st52 شیت گران تر است.

از دیگر مواردی که می تواند بر قیمت ورق st52 تاثیر بگذارد، ضخامت ورق است.

ضخامت ورق می تواند بر کارایی و نحوه مصرف آن نیز بسیار تاثیر دارد. از این رو پیشنهاد می گردد در زمان خرید ورق st52 به ضخامت این ورق دقت نماید. البته عامل دیگری که می تواند بر قیمت ورق st52 تاثیر بگذارد، ابعاد ورق در حالت شیت است.

لازم به ذکر است نام برند به خودی خود می تواند بر قیمت ورق st52 تاثیر بگذارد.
 
قیمت ورق st52

قیمت روز ورق st52 و عوامل دخیل بر آن

قیمت روز ورق st52 نیز دستخوش موارد بسیاری قرار می گیرد و به صورت روزانه نوسان خواهد داشت. کارخانه های تولید کننده ورق st52 بعد از بررسی نوسانات، به صورت روزانه قیمت محصولات خود را به بازار عرضه می دارند. از سویی دیگر کارشناسان آهن ملل نیز با درج قیمت روز ورق st52 در جدول بالا، تلاش دارند آخرین نرخ این محصول را به مشتریان ارائه دهند. اما لازم به ذکر است در شرایط نا به سامان بازار فولاد ایران به محض تغییر در هر یک از موارد زیر ممکن است قیمت روز ورق st52 نیز تغییر کند.
  • قیمت ارز به خصوص قیمت دلار
    قیمت نفت و حامل های انرژی
    قیمت مواد اولیه مورد نیاز برای تولید ورق st52
    قیمت شمش
    قیمت سنگ آهن
    هزینه های حمل و نقل برای انتقال ورق st52 از کارخانه به مقصد
    میزان عرضه و تقاضا محصول در بازار
    رخدادهای سیاسی و اقتصادی داخلی و خارجی تاثیرگذار

خرید ورق st52

اصولا خرید محصولات فولادی دغدغه های مختص به خود را دارد و نیاز برای انجام آن به شدت دقت نمود و از مراکز قابل اطمینان خرید خود را انجام داد. خرید ورق st52 نیز به واسطه ویژگی های کاربردی و اختصاصی خود، از فرایند ویژه ای برخوردار است. برای خرید ورق st52 شما می تواند به صورت حضوری و یا غیر حضوری اقدام کنید. آهن ملل به عنوان یکی از معتبرترین فروشگاه های آهن آلات در ایران است که توانسته با فراهم سازی بستری امن، خرید ورق st52 و دیگر محصولات فولادی را برای خریداران مهیا سازد. مراحل خرید ورق st52 از آهن ملل به صورت زیر می باشد:
  • تماس با کارشناس فروش ورق st52 آهن ملل
    سفارش حجم مورد نیاز از ورق st52 و تامین آن توسط کارشناس
    ارسال پیش فاکتور برای خرید به منظور تایید نهایی
    پرداخت هزینه های بار سفارشی توسط مشتری
    ارسال بار ورق st52
    ارسال فاکتور نهایی
در نهایت همان طور بیان شد، بنا بر درخواست مشتری، فاکتور رسمی برای خریدار صادر می گردد.

سایر محصولات فولادی

محصولات فولادی مورد نیاز خود را می توانید بدون دغدغه و تنها با یک کلیک از طریق سایت آهن ملل مشاهده و حتی قیمت هر یک را به صورت آنلاین مقایسه کنید و از طریق تماس با کارشناسان آهن ملل، خرید خود را انجام دهید. با کلیک روی قسمت زیر، تمامی محصولات ارائه شده در آهن ملل را مشاهده کنید.
https://jahannews.com/vdcb9wbwgrhb5zp.uiur.html
jahannews.com/vdcb9wbwgrhb5zp.uiur.html
برچسب ها: آهن ملل
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *