پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

توضیحات استقلال در خصوص قرارداد کاوه رضایی

شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۰۹
کد مطلب: 828671
معاون حقوقی باشگاه استقلال توضیحاتی را در خصوص بستن قراردادها و همچنین تفاهم نامه کاوه رضایی ارائه کرد.
توضیحات استقلال در خصوص قرارداد کاوه رضایی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، فرشید سمیعی در خصوص تفاهم نامه باشگاه استقلال با کاوه رضایی، اظهار داشت: در فصل گذشته تیمی که از سوی مدیریت باشگاه مامور تیم بستن شده بودند، مذاکراتی با کاوه رضایی داشتند. او با حسن نیت هم در تمرینات شرکت کرد. یک سری مشکلات داشت که باعث شد انعقاد قراردادش به روزهای آخر موکول شود.

وی افزود: مذاکرات شروع شد که البته ما در جریان نبودیم. تیم مذاکره کننده سعی می کرد محرمانه مذاکره کند تا خبرها به بیرون درز پیدا نکند. به مشکلاتی برخورد کردند و ما در جلسه‌ای شرکت کردیم. بعد از آن جلسه، با جمع بندی که شد واحد حقوقی موافقت خودش را برای اضافه شدن کاوه به تیم اعلام کرد و گفت اگر مشکلی پیش بیاید پیگیری خواهیم کرد.

معاون حقوقی باشگاه استقلال در مورد اینکه در نهایت فقط کاوه رضایی ضرر کرد و آیا استقلال می تواند از رضایی 10 میلیارد غرامت بگیرد، گفت: در ساختار باشگاه استقلال در زمان آجورلو، او چون قسمت اعظمی از کارهای بازرگانی و درآمدزایی را بر عهده گرفت و این کار از صبح تا شب وقت او را می گرفت، بنابراین بقیه کارها مثل تیم را به مشاورین و معاوونین مورد اعتمادش سپرده بود. خود آجورلو در کارهای بازرگانی و اقتصادی نظر حقوقی را مقدم می دانست. حقوقی هم همراه او بود.

وی افزود: اما در برخی قسمت ها دوستان می گفتند نیازی ندارند و آجورلو هم اصرار می کرد حقوقی باشد. منتها به شرطی قبول می کرد که دوستان خودشان مسئولیت را تمام و کمال قبول کنند. در قسمت تیم بستن و مذاکرات هم دوستان اعلام کردند نیازی به حضور دائمی حقوقی نیست. قرارداد را تیم حقوقی آجورلو نبسته است.

سمیعی در گفتگو با برنامه ورزشگاه در خصوص اینکه سرتیم حقوقی خودش بوده، گفت: بله دقیقا. کسانی که مامور بستن تیم بودند، قراردادها را بستند. یکی از مشاورین آجورلو، مدیراجرایی تیم اجلال نصیری و یکی از مشاورینی که مورد اعتماد آجورلو بود و او خواهش کرده بود در بستن تیم کمک کند. درجریان بستن تیم گفتند نیاز به حقوقی ندارند ندارند و اگر مشکلی باشد به صورت موردی باشد مشاوره می گیرند.

وی در مورد اینکه با این حساب بندرضایت مدیرعامل در قراردادها پیشنهاد دوستان بوده، عنوان کرد: حتما، فرد دیگری در آن جریان ورود نمی‌کرده، دوستان خودشان در مذاکراتی که داشتند بندها را بندها را بررسی می کردند و در قراردادها می‌گذاشتند.

سمیعی در مورد اینکه به نظر می رسد ساپینتو روی کاوه رضایی نظری نداشته و ادعای دیدن فیلم بازیکنان رد می‌شود، گفت: در آن زمان چون ساپینتو مجبور بود روی فیلم و سابقه بازیکنان نظر بدهد، بر اساس آنچه از پیشینه رضایی دید موافقت خودش را با جذب بازیکن اعلام کرد و تیم هم وارد مذاکره شد. آنچه باعث شد ساپینتو الان زیاد راغب نباشد به خاطر این است که فقط یک جای خالی در لیست مانده و ساپینتو ترجیح می‌دهد بازیکن مد نظر خودش را بیاورد. چه بسا اگر 3-2 جا بود این مشکل پیش نمی آمد.

وی تصریح کرد: در آن تفاهم‌نامه کلمه قرضی آمده، قرضی زمانی است که استقلال با او قرارداد ببندد، در سازمان لیگ ثبت شود و بعد بازیکن به تراکتور برود. هیچکدام از این اتفاقات نیفتاد. یعنی قرارداد او در سازمان لیگ ثبت نشد که بازیکن قرضی استقلال تلقی شود. فقط یک قرارداد از کاوه در سازمان لیگ وجود دارد که مربوط به باشگاه تراکتور است و طبق قانون نقل و انتقالات حداقل قرارداد یک فصل است.

معاون حقوقی باشگاه استقلال گفت:در آن زمان مشکلاتی پیدا کردند. وقتی به جلسه مشاوره دعوت شدم قرار بود یکی دو بازیکن به راحتی خارج شوند. قرار نبود استقلال به مشکل بخورد. نمی دانم بعدا چه اتفاقی افتاد که استقلال به مشکل خورد و نتوانست جا را خالی کند ولی در آن زمان اگر جا خالی می شد حقوقی تایید کرده بود که کاوه جذب شود و از حقوق او دفاع کند اما آن سهمیه جذب نشد. در جریان بند تفاهم نامه که منعقد شد نبودیم و بعدا این تفاهم را در زمان علی فتح الله زاده مطالعه کردیم. او در اختیار ما گذاشت و متوجه بندهایی شدیم که ناقض قوانین فوتبال است. از جمله انتقال قرضی بدون اینکه در سازمان لیگ قراردادی ثبت شود.

وی افزود: ابتدا جا بود و قرار بود قرارداد ثبت شود. کاوه خودش مشکلات شخصی داشت و طول کشید. استقلال هم روز آخر جا نداشت.
https://jahannews.com/vdcjaoeovuqe8mz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjaoeovuqe8mz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *