پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۳

در تبریز کجا برویم؟ چه چیزی بخریم؟

پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب: 828565
ایران به شهرهای تاریخی خود که سراسر زیبایی و شکوه هستند شهرت دارد. تبریز یکی از این شهرهاست که به دلیل جاذبه های طبیعی، بناهای تاریخی، غذاهای خوشمزه و سوغاتی های جذابش، به یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران تبدیل شده است. اگر شما هم بلیط مشهد تبریز را خریده‌اید و یا قرار است از سایر شهرهای ایران راهی تبریز شوید، توصیه می‌کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. در مطلب پیش رو اطلاعات مفیدی را در رابطه با اینکه در تبریز از چه بناهایی بازدید کنید و چه سوغاتی‌هایی بخرید در اختیارتان قرار داده‌ایم. با ما همراه باشید.

معرفی جاذبه های دیدنی تبریز
با توجه به اینکه تبریز در دوره‌های تاریخی مختلف پایتخت بوده است، از نظر جاذبه های تاریخی و فرهنگی، یکی از غنی‌ترین شهرهای ایران به شمار می‌رود. جاذبه هایی که در ادامه معرفی شده‌اند، از مهم‌ترین مکان‌هایی هستند که در زمان سفر به تبریز باید از آن‌ها بازدید کنید:

1- بازار بزرگ تبریز
وقتی صحبت از جاهای دیدنی تبریز می‌شود، امکان ندارد یاد بازار بزرگ تبریز نیفتید. این بازار که لقب بزرگ‌ترین بازار مسقف جهان را یدک می‌کشد، به معماری سنتی و زیبایش شهرت دارد و در آن همه چیز به فروش می‌رسد. اگر گذرتان به بازار تبریز افتاد، حتما از تیمچه مظفریه دیدن کنید.


2- ارگ علی‌شاه تبریز
ساخت این بنا در قرن هشتم هجری آغاز شد، اما هرگز به پایان نرسید تا زمانی که قاجارها روی کار آمدند و با اضافه‌کردن بخش‌های جدید، از آن به‌عنوان یک دژ نظامی استفاده کردند. از آنجایی که ارگ علی‌شاه در زمان جنگ ایران و روسیه مرکز اصلی دفاع بود، بخش‌های زیادی از آن آسیب دیده است، اما همچنان جذابیت زیادی برای گردشگران و مسافران دارد.

3- مقبره‌ الشعرا تبریز
از آنجایی که بسیاری از شاعران و عارفان بزرگ در این بنا دفن شده‌اند، مقبره الشعرا تبریز بسیار مورد توجه اهالی ادبیات است. این بنا در اصل در قرن هشتم ساخته شد و زلزله شدید تبریز در قرن دوازدهم قمری آسیب زیادی به آن وارد کرد. به همین دلیل تا مدت‌ها متروکه بود و در قرن اخیر مجددا جان تازه‌ای گرفت. پروین اعتصامی و شهریار، از معروف‌ترین شعرای دفن‌شده در این مکان هستند.

4- پارک ائل گلی تبریز
سرزدن به پارک ائل گلی که مردم محلی به آن شاه‌گلی هم می‌گویند، هم فال است و هم تماشا؛ علاوه بر بازدید از یکی از جاذبه های تاریخی تبریز، می‌توانید در شهربازی آن تفریح کنید و در کنار دوستان و عزیزانتان لحظات لذت‌بخشی را برای خود رقم بزنید. پارک ائل گلی طبیعت بسیار زیبایی هم دارد و از امکانات رفاهی بسیار خوبی برای پیک‌نیک خانوادگی برخوردار است.

5- مسجد کبود تبریز
مسجد کبود تبریز، از آن دست جاذبه‌هایی است که کاشی‌کاری‌های فیروزه‌ای و بسیار زیبای آن در ایران و جهان شهرت دارد. قدمت این بنا به سال 870 هجری قمری بازمی‌گردد و با وجود آسیب‌هایی که در گذر زمان به این بنا وارد شده، همچنان از زیبایی و شکوه بی‌مانندی برخوردار است.


از دیگر جاذبه های دیدنی تبریز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• موزه استاد شهریار
• خانه مشروطه
• جنگل ارسباران
• موزه قاجار – امیر نظام گروسی تبریز
• تفرجگاه عون‌بن‌علی
• عمارت شهرداری تبریز
• خیابان و پیاده‌راه تربیت
• دانشکده معماری تبریز
• خانه تاریخی بهنام
• و...

بهترین زمان سفر به تبریز
با توجه به اینکه تبریز در منطقه‌ای کوهستانی و سردسیری قرار گرفته، پاییز و زمستان‌های بسیار سردی دارد. به‌علاوه، اگر در ابتدای بهار به این شهر سفر کنید، ممکن است به دلیل سرمای هوا، به‌خوبی نتوانید در شهر گردش کنید. از اواسط بهار که هوا رفته‌رفته رو به گرمی می‌رود، تبریز از نظر آب‌وهوایی از شرایط بسیار مطلوب و دلپذیری برای سفر برخوردار می‌شود. به همین دلیل، این شهر را می‌توان بهترین مقصد برای فرار از گرمای تابستان دانست.

سوغاتی های تبریز
از مهمان‌نوازی و طبیعت زیبای تبریز که بگذریم، این شهر به خوراکی‌ها و غذاهای خوشمزه خود شهرت دارد و امکان ندارد که دست خالی از آن به شهر خود بازگردید.

پنیر تبریزی، شیرینی نوقا (لوکا)، شیرینی اریس، قرابیه تبریز، شیرینی لطیفه، مربای گل سرخ و... از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین سوغاتی های شهر تبریز هستند و گزینه‌های بسیار مناسبی برای سوغاتی دادن محسوب می‌شوند.


بلیط هواپیما تبریز را از کجا بخریم؟
تبریز یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است و هر ساله هزاران گردشگر از سراسر ایران و جهان برای بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی آن، راهی این شهر می‌شوند. در این مطلب با شما درباره سفر به تبریز صحبت کردیم و اطلاعات مفیدی را در رابطه با جاذبه‌های دیدنی، بهترین زمان سفر و سوغاتی‌های تبریز در اختیارتان قرار دادیم. برای خرید بلیط هواپیما تبریز و رزرو هتل ارزان در این شهر، سایت فلای تودی یکی از معتبرترین مراجع است. فقط باید به بخش هتل و بلیط هواپیما داخلی در این سایت بروید و به‌سادگی و در کمتر از 5 دقیقه بلیط و هتل مورد نظرتان را رزرو کنید. فلای تودی مرجع خرید ارزانترین بلیط هواپیما و رزرو هتل است که با پشتیبانی 24 ساعته حتی در ایام تعطیل تجربه لذت‌بخشی از سفر را برای شما رقم می‌زند.
https://jahannews.com/vdcb0wbwsrhb5sp.uiur.html
jahannews.com/vdcb0wbwsrhb5sp.uiur.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کوروش مسندی
Iran, Islamic Republic of
واقعا عالیه من چند بار رفتم کیف کردم نظم ونظام وتمیزی وزیبایی شهر فوق العاده هستش...
Iran, Islamic Republic of
مقاله خوبی بود. ولی بسیاری از جاهای دیدنی و سوغاتی های تبریز در این مقاله اشاره نشده است. می توانست کامل تر باشد..
Iran, Islamic Republic of
زیباترین و خوش آب و هواترین شهر ایران با اختلاف. واقعا زیبا و تمیزه با بافت بسیار خوب هر چند بار هم برم هر دفعه میرم بازار تبریز که بزرگترین بازار مسقف جهان هست یه هفته بخوای بگردی بازم نمیتونی تمومش کنی هر دفعه رفتم توش گم شدم