جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۵
یادی از شهید علی لویمی

سنگ تمام آمریکایی‌ها برای این رزمنده اهوازی!

سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب: 828398
شهید علی لویمی ۳۱ شهریور سال ۱۳۹۷ در رژه نیروهای مسلح در بلوار قدس اهواز در کنار ۲۲ نفر دیگر توسط تروریست‌ها شهید شد.
سنگ تمام آمریکایی‌ها برای این رزمنده اهوازی!
به گزارش جهان نيوز، سردار شهید علی لویمی بیستم مهر سال 1345 در اهواز به‌دنیا آمد، دو خواهر و دو برادر دارد و خود فرزند ارشد خانواده بود. با شروع جنگ به جبهه رفت و به‌همراه سردار شهید نادر مهدوی به نبرد با آمریکا پرداخت و در آن حماسه به‌یادماندنی جانباز شد.

شهید علی لویمی صبح شنبه ۳۱ شهریور سال ۱۳۹۷ در رژه نیروهای مسلح در بلوار قدس اهواز در کنار ۲۲ نفر دیگر توسط تروریست‌ها شهید شد که پیکر پاکش همراه شهید سید حسن سواری، شهید میلاد جهانگیری‌نژاد، شهید رضا شعیبی، شهید سینا آقاجری، شهید اسماعیل شفیعی‌نژاد، شهید علی کمایی و شهید محمد عذاری در قطعه شهدای حله گلزار شهدای اهواز آرام گرفت.

محمود مهدوی‌فر دوست شهید علی لویمی می‌گوید: «در شهرک الهیه اهواز با هم همسایه بودیم. شهرک که راه‌اندازی شد مسجد و نمازخانه نداشت. شهید لویمی برای این مسئله خیلی پیگیر بود، همان ابتدا توانستیم یک اتاق از حوزه بسیج شهری را برای ایجاد پایگاه معنوی شهرک از بسیج بگیریم. برای راه‌اندازی مسجد شهرک تلاش‌های زیادی کرد، یک روز که فرمانده سپاه خوزستان برای بازدید به آنجا آمده بود درخواست کردیم که یک مسجد در این‌جا بسازند که ساخته شد.

شهید لویمی پای ثابت نماز و پاتوق مومنانه شهرک بود. به‌واسطه جنایتی که آمریکایی‌ها در حق او کرده بودند واقعا زندگیش سخت شده بود. تفنگ را در کشاله رانش گذاشتند و حین شلیک می‌چرخاندند که یک سوراخ عمیقی در کشاله‌اش ایجاد شد، زانویش را نیز با شوکر برقی از کار‌انداخته بودند. با شکنجه‌های جسمی آمریکایی‌ها از جمله ریختن ماده شوینده به دهانش، ریه‌های او از بین رفته بود و تقریبا هر سال چند ماه بستری بودند
https://jahannews.com/vdcf1cdccw6d0ma.igiw.html
jahannews.com/vdcf1cdccw6d0ma.igiw.html
مرجع : کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آیا ایرانی ها هم در دهان ملوانان متجاوز امریکایی ماده شوینده ریختند تا ریه هایشان خراب شود و بقیه ی کارها؟
Iran, Islamic Republic of
چی باید گفت فقط شرمنده ایم کاش میتوانستیم کاری انجام دهیم خدا رحمت کند این شهید عزیز را و تمام شهدا را کاش دست مان را بگیرند و شفاعت مان کنند.اللهم عجل لولیک الفرج اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم
Iran, Islamic Republic of
ای جااان!شهدا درزندگی دنیاخودرابدهکارملت دانستندوجان اهداکردند!واکنون که بااولیاالله محشورند میخواهیم بازهم دستمان رابگیرند!عجب توفیق بزرگی!ماهم همیشه شده ایم طلبکاراونهادردنیاوآخرت!!!
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
شهید لویمی عزیز روحش شاد ویادشان گرامی همسایه ی گرانقدر