کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طبق وعده رئیس ستاد کل نیروهای مسلح

ارتش از پایگاه هوایی زیرزمینی خود رونمایی کرد/ ویژگی ممتاز و مشخصات پایگاه عقاب ۴۴ + فیلم و تصاویر

در آستانه یوم الله ۲۲ بهمن

18 بهمن 1401 ساعت 14:14

پایگاه هوایی راهکنشی عقاب ۴۴ ارتش قابلیت پذیرش و عملیاتی کردن انواع جنگنده‌های شکاری و بمب‌افکن و همچنین پرنده‌های بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش را دارد.


به گزارش جهان نیوز، ارتش از پایگاه هوایی زیرزمینی خود رونمایی کرد.

صبح امروز سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم تجدید میثاق فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح که در حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با اشاره به دستاورد جدید نیروی هوایی ارتش گفت: نیروی قدرتمند هوایی ارتش طی سال‌های اخیر توانسته قدرت آفندی و تهاجمی خود را به خوبی تقویت کند، روندی که کماکان تداوم داشته و ان‌شاءالله در ساعات آینده یک پرده دیگر و گفته نشده از قدرت این نیرو رسانه ای خواهد شد و مردم عزیز ایران از این قدرت نمایی دلشاد و دشمنان نیز از هر گونه فکر تعدی به ایران عزیز ناامید خواهند شد.

ساعاتی بعد یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های هواییِ نیروی هوایی ارتش که جنگنده های آن مجهز به موشک‌های کروز برد‌بلند می‌باشند با حضور فرماندهان ارشد نیروی‌های مسلح و ارتش رونمایی شد.

فیلم

اطلاعات ارائه شده از پایگاه هوایی راهکنشی عقاب ۴۴

این نخستین پایگاه هوایی «زیرزمینی» ارتش جمهوری اسلامی ایران که رسانه‌ای می‌شود و اطلاعات بیشتری از دیگر پایگاه‌های این نیرو که در زیر زمین احداث شده‌اند منتشر نشده است.

این پایگاه بزرگ زیرزمینی، قابلیت پذیرش و بکارگیری عملیاتی جنگنده‌های جدید نیروی هوایی ارتش را نیز خواهد داشت.

ویژگی ممتاز این پایگاه قرارگیری آن در میان کوه‌ها و اعماق زمین است.

این پایگاه با در اختیار داشتن اماکنی چون آلرت، پست فرماندهی، آشیانه‌های نگهداری جنگنده، مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما، تجهیزات ناوبری و فرودگاهی، مخازن سوخت و ... این قابلیت را دارد تا انواع جنگنده‌های نیروی هوایی را برای انجام ماموریت‌های محوله پذیرا باشند.

پایگاه هوایی راهکنشی عقاب ۴۴ ارتش قابلیت پذیرش و عملیاتی کردن انواع جنگنده‌های شکاری و بمب‌افکن و همچنین پرنده‌های بدون سرنشین نیروی هوایی ارتش را دارد.

این پایگاه بزرگ زیرزمینی، قابلیت پذیرش و بکارگیری عملیاتی جنگنده‌های جدید نیروی هوایی ارتش را نیز خواهد داشت.

عقاب ۴۴ یکی از چندین پایگاه هوایی راهکنشی زیرزمینی نیروی هوایی ارتش است که طی سال‌های گذشته متناسب با نیاز عملیاتی این نیرو و با در نظر گرفتن اصول پدافند غیرعامل در مناطق مختلف کشور احداث شده است.











ساخت پایگاه‌های زیرزمینی در نیروهای مسلح کشورمان قدمتی چند دهه ای دارد و شاید بتوان ساخت نخستین پایگاه‌ها یا شهرهای زیرزمینی را برای حفاظت از یگان‌های موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نسبت داد.

رفته رفته این موضوع به شیوه‌ای مرسوم در سایر یگان‌های نیرو‌های مسلح بدل شد و پس از نیروی هوافضا که تاکنون چندین شهر زیرزمینی برای یگان‌های موشکی خود ساخته، نیروی دریایی سپاه نیز از شهرموشکی برای حفاظت و بکارگیری موشک‌های کروز ضد کشتی رونمایی کرد.

پیش از این ارتش جمهوری اسلامی ایران از پایگاه پهپادی 313 که آنهم یک پایگاه زیرزمینی بود رونمایی کرده بود و این روند نشان می‌دهد که ارتش برنامه مدونی برای ایجاد پایگاه‌های زیرزمینی در حوزه هوایی دارد.


کد مطلب: 828391

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/828391/ارتش-پایگاه-هوایی-زیرزمینی-خود-رونمایی-ویژگی-ممتاز-مشخصات-عقاب-۴۴-فیلم-تصاویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com