کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سخنگوی دولت:

دولت قبل «فقر» را برای مردم ‌به‌ ارمغان آورد‌/ روایت بهادری از بمب‌گذاری دولت روحانی +فیلم

17 بهمن 1401 ساعت 15:34

شاخص های اقتصادی بانک مرکزی در دولت یازدهم و دوازدهم اعلام می کند تورم و خلق پول در صد سال گذشته بی سابقه بوده است.


به گزارش جهان نیوز، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت به‌مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با موضوع آرمان تا واقعیت (ره‌آورد نهضت تحلیل و تبیین آرمان تا واقعیت انقلاب اسلامی 1357) در جمع دانشجویان دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز در پاسخ به سؤال ‌نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اهواز درباره لزوم توجه به حوزه آموزش و پرورش ‌‌اظهار داشت: در پایان سال 1399 جمع هزینه‌های جاری کشور در یک ماه قریب به 27 هزار میلیارد تومان ماهانه بود‌ که ‌متأسفانه در همان زمان ‌با کسری بودجه مواجه‌ می‌شویم.

دولت قبل فقط خلق پول انجام داد

سخنگوی دولت ‌با بیان اینکه "در همان سال در پی تحریم دشمنان ‌امکان فروش نفت نداشتیم و با توجه به کسری بودجه‌ای، ‌رشد اقتصادی بسیار پایین، صادرات ‌حداقلی و درآمدهای مالیاتی‌ پایین بود"، افزود:‌ دولت درآمدی نداشت‌ و از طرفی خلق پول صورت می‌گرفت‌؛ پس ماهی 27 میلیارد تومان هزینه وجود داشت، اما پول نداشتیم. همان زمان بودجه 1400 به مجلس تقدیم شد و هزینه‌های جاری را نداشتیم و این رقم تبدیل به حدود 60 هزار میلیارد تومان در ماه شده بود. دولتی که بودجه جاری را نمی‌توانست تامین کند، خلق پول انجام داد که هنوز هم تورم آن را احساس می‌کنیم.

جهرمی گفت: در لایحه بودجه 1400 هزینه‌های جاری تقریبا دو برابر شد. علی‌رغم اینکه حدود 14 درصد بودجه کشور به آموزش و پرورش تزریق می‌شود، اما هزینه و اعتبار به امور پرورشی نمی‌رسد و دلیل این است که ما در سیاست‌گذاری مالی علی‌رغم اینکه پول نداشتیم در هزینه جاری افزایش داشتیم؛ یعنی اضافه شدن بدهی روی بدهی و در این روال ناکارآمد مسیری جز خلق تورم باقی نماند.

فیلم

مسئولیت هر انتصابی با مقام مسئول است‌

سخنگوی دولت ‌در ادامه در پاسخ به سؤال مطالبات دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اهواز درباره جلوگیری از دخالت افراد غیر متخصص در انتصابات این حوزه گفت: هر مقامی که تمکین کند باید پاسخگوی انتصاب خودش باشد. هر کسی هر شخصی را منصوب می‌کند مسئولیت امور عملکردش بر‌عهده خودش است‌.

وی درباره دخالت برخی نمایندگان در انتصابات گفت: در نظام حکمرانی ما، از جمله ایراداتی که باید برطرف و تعیین تکلیف شود، نحوه تعامل قوای حاکمیتی به ویژه دولت و مجلس است به نحوی که هم نظارت سیاسی مجلس بر دولت اعمال شود و هم دخالت در امور اجرایی وجود داشته باشد. ما هم نیازمند بلوغ اجرایی در رویه حکمرانی در حوزه تعامل قوای سه‌گانه و هم نیازمند تدابیر لازم هستیم.

سخنگوی دولت ‌با بیان اینکه ارتباط مجمع نمایندگان استان نسبت به مقامات محلی باید مشخص شود، گفت: ما در این حوزه هیچ قانونی نداریم. آیا مجمع نمایندگان می‌تواند الزام کند یا خیر؟ در رویه و عمل، مجمع می‌تواند با تحت فشار قرار دادن مقام بالادستی از طریق سوال و استیضاح، عملا او را وادار به اتخاذ تصمیماتی کند که خود هم قبول نداشته باشد.

وی افزود: هیچ مقامی نمی‌تواند نسبت به اعمال فشار مدعی باشد و مسئولیت هر انتصابی بر عهده مقام مافوق است و باید پاسخگو باشد اما در رویه اشکالاتی وجود دارد که باید با نظارت، گزارشگری و اصلاحات، جلوی آن را گرفت.

در دولت قبل می‌گفتند "تنها می‌توانیم آبگوشت بزباش درست کنیم"

سخنگوی دولت ‌با اشاره به سوال نماینده معترضین دانشگاه شهید چمران که فقر از در وارد بشود ایمان از پنجره خارج می‌شود گفت: 44 سال است تمام قد دشمن ما تمام تلاش خودش را می‌کند کشورمان در تحریم اقتصادی باشد تا نتواند رشد اقتصادی داشته باشد‌. متاسفانه برخی از اقدامات نادرست ما در داخل کشور ‌به موازنه این نگاه حرکت کرد. یعنی دشمن ما تمام تلاش خودش را کرد در حوزه اقتصادی زمین‌گیر کند اسمش را هم تحریم‌های فلج‌کننده گذاشتند. یعنی اقتصاد ایران را ضربه بزنیم تا ایمان مردم ایران را از آینده روشن زیر سوال ببریم که متاسفانه برخی از مسئولان ما لبه دوم این قیچی تحریم شدند و اعلام کردند ما توان از پیش بردن کاری را نداریم و تنها می‌توانیم آبگوشت بزباش درست کنیم. مشابه این ادبیات را در دوره شاه داشتیم؛ وقتی مجلس خواست نفت را ملی کند، نخست وزیر وقت در مجلس اعلام کرد ایرانی‌ها حتی توان لولهنگ‌سازی هم ندارند.

دشمن با تحریم می‌خواهد ایران را فلج کند

وی در ادامه گفت: برای اینکه مردم ‌در برابر بیگانه تمکین کنند، اینگونه آن‌ها را ناامید می‌کردند که حتی توانایی ساخت آفتابه گلی را هم نداریم. در دوره‌هایی این نگاه در کشور وجود داشت، چه قبل از پیروزی انقلاب چه بعد از آن و این نگاه حاکم شد که ما نمی‌توانیم و نمی‌شود و دشمن رسما اعلام می‌کند که این کشور را فلج می‌کند. هر وقت که این نگاه وجود داشته باشد، اقتصاد هم پسرفت می‌کند و مشکلات اقتصادی پیدا می‌شوند.

سخنگوی دولت با اشاره به تحریم‌های اقتصادی اظهار داشت: ما تجارب متعددی برای این مسئله داریم؛ به غیر از تجارب پیش از انقلاب که همه موید این مسائل هستند. نفت مسجدسلیمان منابع انرژی جهان را تأمین می‌کرد اما ایران عقب افتاده بود. بعد از انقلاب هم در دوره‌هایی این تجربه را داریم و مثال آن، یک دهه گذشته است.

انتقاد از اقدامات سازشکارانه ‌دولت قبل

وی در ادامه گفت: شاخص‌های اقتصادی بانک مرکزی نه در دوره دولت سیزدهم بلکه در دوره یازدهم و دوازدهم اعلام می‌کنند تورمی که اقدامات سازشکارانه ما در دولت قبل و معطل نگه داشتن رشد کشور در دوره قبل به اقتصاد کشور ضربه‌هایی زد و تورمی به وجود آورده که در صد سال اخیر این میانگین تورمی نه کم سابقه بلکه بی‌سابقه است‌. خلق پولی صورت گرفته است که نه کم سابقه بلکه بی‌سابقه بوده است.

سخنگوی دولت ‌افزود: درسال 92 حجم نقدینگی موجود در کشور چهارصد و هفتاد هزار میلیارد تومان بود و در شهریور سال1400که دولت سیزده بر سر کار آمد حجم نقدینگی چهار هزار و صد هزار میلیارد تومان بوده است و این یعنی یک بمب نقدینگی بود. این نتیجه 10 سال اعتماد به غرب و معطل نگه داشتن کشور به غرب است. بمبی که دولت باید سال‌ها تلاش کند تا شر آن را از سر اقتصاد، ارز، دلار و بورس و سکه کم کند.

دولت قبل فقر را برای مردم ‌به‌ارمغان آورد‌

وی در ادامه گفت: وقتی نقدینگی ایجاد می شود طبیعتا چرخش اقتصادی ایجاد میشود؛ همزمان با خلق نقدینگی میانگین رشد اقتصادی ما در یک دهه صفر بوده است. یعنی مردم درآمد نداشته اند و همزمان هزینه های آنها چندین برابر شده است.بله درست است سیاست یک دهه گذشته، فقر را برای مردم ما به ارمغان آورده و باید سال‌ها تلاش کرد تا جبران شود.

سخنگوی دولت ‌در پاسخ به دیگر سؤال این دانشجوی مطالبه‌گر درباره طرح مولدسازی و فروش اموال دولتی گفت: موضوع مولد‌سازی اموال طرح و سیاست دولت سیزدهم نبوده است بلکه هشت سال است در قوانین بودجه سنواتی حکمی با این مضمون آمده که اموال راکد و ناکارآمد را دولت‌ها در ازای خرید یا سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کارآمد، واگذار کنند.

اموال دولتی سال‌ها‌ست که واگذار می‌شود

جهرمی گفت: اموال دولتی سال‌ها‌ست که واگذار می‌شود زیرا دولت قرار نیست متصدی باشد. اگر دولت پتروشیمی دارد قرار نیست آن را مدیریت کند، مدیریت را بخش خصوصی بر‌عهده می‌گیرد و دولت در حاکمیت است. از محل فروش این اموال، سرمایه‌گذاری می‌شود. این سیاست نه ناظر به اموال مولد و کارآمد، بلکه ناظر به اموال غیرمولد و ناکارآمد است. در طرح مولدسازی دارایی‌ها، برای انجام تکلیف قانونی مصوب مجلس در سال‌های گذشته، که حکمش هر سال در بودجه می‌آمد اما مشکلات اجرایی مانع از آن می‌شد، احکامی پیش‌بینی شد.

سخنگوی دولت ‌در پاسخ به دیگر سؤال این دانشجو در خصوص اتفاقا‌ت اخیر گفت: این خاک داغدار کسانی است که خود را فدای امنیت ما کردند و جان خود را فدا کردند تا تکه ای از این خاک جدا نشود. در حوادث اخیر بیش از 60 شهروند مدافع امنیت ما و شما وحشیانه به شهادت رسیدند.

فروش و بازگشت ارز افزایش پیدا کرد‌

جهرمی در پاسخ به سؤال‌ نماینده دانشجویان دانشگاه نفت اهواز مبنی بر مهاجرت و یا مشغول به کار شدن دانشجویان صنعت نفت در بخش‌های غیرتخصصی به دلیل حذف تعهد اشتغال فارغ‌التحصیلان از سوی این دانشگاه گفت: وزیر نفت فعلی فارغ‌التحصیل از دانشگاه نفت است. در دولت سیزدهم دانشجویان ورودی سال94 در این دولت جذب شدند.

سخنگوی دولت ‌در ادامه با بیان اینکه در این یک سال اخیری که از عمر دولت سیزدهم می گذرد 115 هزار بشکه خوراک پالایشگاه افزایش یافته است گفت: در این دوره هم تولید، فروش و بازگشت ارز حاصل از فروشمان افزایش پیدا کرده است. ولی به دلیل تحریمی که هستیم نمی توانیم اعلام کنیم چرا که دشمن دستمان را می‌خواند.

پالایشگاه فراسرزمینی در ونزوئلا راه‌اندازی شد

جهرمی گفت: درآمد جایگزین خلق پول هایی می شود که قبلا صورت گرفته است در دولت سیزدهم این منابع برای هزینه‌ها در نظر گرفته می‌شود و به جای خلق پول است.

سخنگوی دولت گفت: حدودا 40درصد در این یک سال افزایش وصول درآمدهای نفتی داشتیم؛ برای اولین بار نخستین پالایشگاه فراسرزمینی در ونزوئلا راه‌اندازی شده و ‌با ظرفیت 140 هزار بشکه در روز در فعال‌ است. دیگر طرح‌های فراسرزمینی در دولت سیزدهم عملیاتی می‌شود.

دولت سیزدهم صدای همه ‌مردم را از نزدیک می‌شنود

جهرمی‌ در پاسخ به سؤال نماینده انجمن پیرو خط امام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور که تنها در دو زمان (روزدانشجو، ایام دهه فجر) صبحت دانشجویان شنید‌ه می‌شود اظهار داشت: فرمودند تنها در دو زمان صبحت دانشجویان شنیده می‌شود رئیس جمهور تنها قریب به هشت بار در طول این یک سال در دانشگاه حاضر شده است. این دولت فقط در یازده ماه اول کاری خودش 31 استان را با حضور شخص رئیس جمهور و عموم وزار در شهرستان‌های مختلف استان بازدید کرد تا نشان بدهد صدای همه ‌مردم را از نزدیک می‌شنود.

سخنگوی دولت ‌افزود: این دولت صدای کارگر را نه در پشت میز رسمی که در کارخانه می‌شنود، صدای کاسب را نه با استرس و فضاهای رسمی در مغازه خودش می‌شنود، صدای کسی که دستش به دارو نرسیده است نه پشت میز ارتباطات مردمی در داروخانه 13آبان می‌شنود. صدای معترض را نه وقتی صدای دیگران و دشمنان را تکرار می‌کند وقتی معلم تقاضای اجرای قانون رتبه‌بندی می‌کند می‌شنود. صدای کارگران هپکو و هفت تپه را وقتی اعتراض می‌کند دولت می‌شنود و اجرا می‌کند، صدای بازنشسته را وقتی نامه به دولت می‌نویسد و درخواست افزایش حقوق می‌کند می‌شنود‌.

بروید ببینید چه‌کسانی بین خود و مردم دیوار کشیده بودند

وی در ادامه افزود: دولت سیزدهم نشان داده است ‌صدای به‌حق اعتراض را در لحظه اول می‌شنود و به آنها واکنش مثبت نشان می‌دهد به‌عنوان مثال اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان به تقاضای معلمان‌، افزایش حقوق بازنشستگان به تقاضای آنها و... نمونه‌هایی از این موارد است که دولت سیزدهم وظیفه و تکلیف خود را وظیفه شنیدن اعتراضات می‌داند.

سخنگوی دولت ‌خطاب به این دانشجو گفت: بروید مقایسه کنید با کسانی که بین خود و مردم دیوار کشیده بودند تا روشن شود این دولت، دولت مردم و خودش را متعلق به مردم می‌داند.

دولت قبل با نگاه‌‌ سیاسی من را از دانشگاه اخراج کرد

وی با بیان اینکه این دانشجو بیان کرد "مشکلات را گردن دولت قبل نیندازید" خودشان در متنی که نوشته بودند که آبان 98 صدای خرد شدن طبقات پایین زیر بار مشکلات اقتصادی بود، گفت: من نگفتم شما دارید می‌گویید در دولت قبل؛ به‌درستی هم دارید می‌گویید مردم زیر بار مشکلات اقتصادی کمرشان خرد شده بود و به همین دلیل اعتراض به عملکردها داشتند.

سخنگوی دولت ‌در ادامه با اشاره به سؤال این دانشجو درباره اخراج و تعلیق اساتید و دانشجویان گفت: فشار مشکلات اقتصادی، ناشی از سیاست وابسته کردن دولت به دیپلماسی خارجی است. ما هم این را نمی‌خواهیم که اقتصاد مردم بند خنده یا اخم دشمن مردم باشد. در خصوص اخراج و تعلیق، بنده دانشجویی بودم که در دولت قبل بدون سهمیه با رتبه عضو هیئت علمی دانشگاه شدم و در دانشگاه تربیت مدرس جذب شدم. بزرگان دولت قبل بنده را به‌خاطر نگاه‌های سیاسی از دانشگاه اخراج کردند‌. چهار سال در دیوان عدالت اداری پیگیری کردم و دویدم تا حکم حقانیت را گرفتم و در همان دولت قبل اثبات شد که به من ظلم شده است و در همان دولت قبل به دانشگاه برگشتم تا حقانیتم را اثبات کنم، دوره‌ای که دهان منتقد بسته می‌شد گذشته است این انگ‌ها به این دولت نمی‌چسبد.

در چند دقیقه می‌توان ‌علت فوت نیکا شاکرمی را فهمید

جهرمی در پاسخ به سؤال دانشجویی با بیان اینکه چه چیزی باعث کشته شدن "کیان‌ها" شد و چه کسی "کیان‌ها" را کشت گفت: اگر به خود اعتماد‌ و خود را حق می‌دانید بروید آزادانه در خانه نیکا شاکرمی و ببیند چه مسئله‌ای منجر به فوت او شد. در تهران در چند دقیقه می‌توانید به محله نیکا شاکرمی برویم و تحقیق کنیم چه مسئله‌ای منجر به مرگ او شده و نیاز نیست که هزاران کیلومتر آن طرف‌تر برویم تا رسانه‌ای که پولش را از دولت سعودی می‌گیرد، چه روایتی از این قضیه به ما ارائه می‌دهد.

وی در ‌پاسخ به سؤالی‌ درباره احکام محاربه گفت: قطعا کسی که آرمان علی‌وردی‌ها را این گونه وحشیانه زیر دست و پا می‌گیرد و وحشیانه به او حمله می‌کنند و او را به شهادت می‌رسانند قطعا فقط یک محارب عادی نیست بلکه او یک وحشی است.

دست کسی را که گزارشگری فساد کند می‌بوسیم

بهادری‌جهرمی با اشاره به گزارش این دانشجو درباره فساد تاکید کرد: دولتی که در یک سال و چهار ماه دو معاون و یک مشاور وزیرش را خودش برکنار می‌کند، نشان داده که هیچ مدیری در برابر تخلف و فساد مصونیت ندارد و هر مدیری تخلف کند، اول خود دولت جلوی او می‌ایستد. دولت پیشگام برخورد با فساد است و دست کسی که گزارشگری فساد کند را می‌بوسد.

سخنگوی دولت ‌عنوان کرد: برای اینکه یادآوری شود که آزادی واقعی چیست، اشاره‌ای می‌کنم به اخراج گسترده معلمان، قضات دادگستری و مدیران در یکی از کشورهای همسایه بعد از کودتای اخیر و عفو روز گذشته مقام معظم رهبری نسبت به افرادی که خطای سهوی یا عمدی داشتند.

علت فیلتر شدن پلت‌فرم‌ها

وی در پاسخ به سؤال نماینده دانشجویان معترض دانشگاه شهید چمران اهواز درباره فیلتر شدن پلتفرم‌ها و اینکه چرا باید محل کسب درآمد مردم فیلتر شود، گفت: بنده و نزدیکان بنده در اینستاگرام فعال بودند و هم کسب و کار داشته‌اند. اما مسئله بحران اخیر این بود که هم مجموعه بالادستی اینستاگرام و هم برخی از دولت‌هایی که میزبان آنها هستند قواعدی برای اینستاگرام وضع کردند به عنوان مثال اقدام تروریستی را نباید منتشر یا حمایت کنند به استناد همان قواعد بهانه می‌آوردند عکس سردار سلیمانی را اگر بگذارید حذف یا پیج را مسدود می‌کنند. استاندارد خودشان این است که صحنه ترویج‌کننده خشونت یا تروریستی نباشد، اما در اغتشاشات اخیر آموزش ‌ساخت کوکتل مولوتف می‌دادند.

دولتمردان از وضعیت صنعت خودرو گلایه دارند

سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالات نماینده بسیج دانشجویی علوم پزشکی اهواز مبنی بر اینکه "چرا با گران‌فروشی خودرو برخورد نمی‌شود؟ تا کی قرار است بر تخلفات خودروسازانی که خون مردم را در شیشه کرده‌اند چشم‌پوشی کنید؟" ابراز کرد: نگاه دولت در حوزه خودرو روشن است؛ دستگاه‌های نظارتی و شورای رقابت به این حوزه ورود داشتند و نگاه شورا این بود که باید قرعه‌کشی صورت گیرد وگرنه نگاه دولت در سند تحول به این مسئله روشن است. این اختلاف دیدگاهی است که دستگاه‌های اجرایی با برخی دستگاه‌های نظارتی دارند.

بهادری‌جهرمی گفت: اتفاقاً این گلایه دولتمردان هم هست که باید در این حوزه نگاه بلندمدتی وجود داشته باشد. 70 سال است صنعت خودرو داریم؛ اگر با این نگاه پیش برویم وضع همین خواهد بود. اگر نگاه را متفاوت نکنیم شاهد تحول در صنعت خودرو نخواهیم بود. به این دلیل دولت مصمم است که خودروسازان را صددرصد واگذار کند و با جدیت پیش خواهد رفت.

رکوردهایی را در دوران کرونا شکستیم

سخنگوی دولت ‌در پاسخ به اظهارات دانشجویان درباره ‌وضعیت بهداشت و درمان و سیاست آموزش پزشکی در افزایش ظرفیت بدون در نظر گرفتن امکانات، انصراف رزیدنت‌ها و برگزاری چندین باره آزمون دستیاری و عدم استقبال از آن، عنوان کرد: به دستاوردها هم مقداری نگاه کنیم؛ با همین نظام پزشکی توانستیم رکوردهایی را در مدیریت کرونا بشکنیم و این دانشگاه‌ها با ظرفیت‌های موجود رکورددار 13 روز بدون کشته کرونایی در آذرماه بودند در حالی که کشورهایی مثل ژاپن، آمریکا و آلمان کشته‌های سه رقمی دارند.

وی گفت: وقتی واکسن کرونا را در داخل تولید کردیم ‌می‌گفتند واکسن نیست و این‌ها آب مقطر است. همین واکسن‌ها امروز ما را دور هم جمع کرده‌اند. آن روز هم می‌خواستند ما به خود اعتماد نکنیم و احساس کنیم توان مدیریت نداریم. آن روز دانشگاه‌ها، سینماها، مدارس و کسب و کار تعطیل بود با این حال 700 کشته کرونایی داشتیم. امروز همه جا باز است اما رکورددار روزهای بدون کشته کرونا در جهان هستیم.

درمان نازایی زیرپوشش کامل بیمه قرار گرفت

سخنگوی دولت ‌در خصوص بدهی به بیمه‌ها عنوان کرد: در سال اول دولت سیزدهم تنها در یک فقره حدود 90 هزار میلیارد تومان بدهی گذشته را تسویه کردیم و همچنان کلی بدهی باقی مانده است. علی‌رغم این‌ها در یک سال گذشته، درمان نازایی تحت پوشش کامل بیمه قرار گرفت و مادران باردار و بچه‌دارها تا دو سال تحت پوشش کامل بیمه قرار گرفتند.

وی گفت: اگر ناامید باشیم و احساس کنیم نمی‌شود، بله نمی‌شود اما اگر با برنامه‌ریزی گام برداریم، می شود. دولت اراده دارد که درد بیماری را برای بیماران کمتر کند و طبیعتا به تدریج از روستاها و شهرهای کوچک و مناطق محروم هزینه‌های درمان را کمتر خواهیم کرد.

سقف کارانه پزشکان ‌برداشته شد

بهادری‌جهرمی در خصوص مسائل آموزش پزشکی افزود: این حوزه تابع سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی است که فرادولتی است. در جلسه تصمیم‌گیری ظرفیت پزشکی حضور داشتم و شاهد عینی بودم که نمایندگان پزشکی از وزارت بهداشت و نمایندگان صنفی حضور داشتند و نگاه‌ها کاملاً متفاوت بود. جلسات کارشناسی برگزار شد و تصمیم‌گیری شد و طبیعتاً دولت نیز تابع مصوبات است.

سخنگوی دولت ‌بیان کرد: نگاه دولت در حوزه خدمات پزشکی نگاهی است که با تصویب تعرفه پرستاری، نشان داده شد و تا حدودی نیز اجرا شد که نشان‌دهنده نوع نگاه دولت است. سقف کارانه پزشکان نیز برداشته شد تا بهره‌وری افزایش یابد.


کد مطلب: 828297

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/828297/دولت-قبل-فقر-مردم-به-ارمغان-آورد-روایت-بهادری-بمب-گذاری-روحانی-فیلم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com