سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

کنعانی: تصمیم سفارت آذربایجان تعلیق فعالیت است

دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب: 828261
سخنگوی وزارت خارجه ایران، در نشست خبری هفتگی، ضمن تبریک دهه فجر تصریح کرد که انقلاب اسلامی ایران بدون هیچ گونه مداخله خارجی و ببا خواست و اراده مردم ایران، به پیروزی دست یافت.
کنعانی: تصمیم سفارت آذربایجان تعلیق فعالیت است
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، پیش از ظهر دوشنبه ( 17 بهمن ۱۴۰۱) در نشست خبری هفتگی، به تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی پرداخت.

سخنگوی وزارت خارجه در آغاز نشست امروز، با اشاره به فرا رسیدن چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، فرا رسیدن ایام دهه فجر را تبریک گفت و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران با خواست و اراده مردم ایران و بدون هیچ گونه  مداخله خارجی به موفقیت رسید.

وی افزود: گفتمان جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جغرافیای پیرامونی به عنوان یک گفتمان غالب مطرح است.

هشدار به سئول درباره شفاف‌‌سازی در ارتباط با اظهارات ضدایرانی رئیس‌جمهور کره جنوبی
سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری هفتگی درباره پیگیری حقوقی پرونده بدهی کره جنوبی به ایران گفت: ایران مطالبات مالی موجود در بانک‌های کره جنوبی را با جدیت پیگیری کرده و تا وصول تمامی دارایی‌های ملی پیگیری می‌کند.

کنعانی تصریح کرد که متاسفانه دولت کره اراده لازم را برای حل مسئله از خود نشان نداده است. تلاش می‌کنیم از این منابع برای برخی از مصارف ایران برداشت کنیم. دولت جمهوری اسلامی ایران درباره شکایت تصمیم‌گیر است و گام‌های لازم را برخواهد داشت.

وی در ادامه افزود: خواستار توضیح قانع‌کننده کره جنوبی درباره اظهارات رئیس‌جمهور این کشور علیه ایران شدیم اما توضیح آن‌ها قانع‌کننده نبوده است. چنانچه ما پاسخ روشن و قانع‌کننده‌ای دریافت نکنیم، این را موضوع رسمی دولت کره تلقی می‌کنیم که می‌تواند بر مناسبات دوجانبه تأثیرات منفی بیشتری بگذارد.

ایران قائل به خویشتن‌داری درباره حادثه سفارت جمهوری آذربایجان است
سخنگوی وزارت خارجه در خصوص حادثه سفارت جمهوری آذربایجان در تهران گفت که این حادثه، اقدامی شخصی بود و نیروهای انتظامی و قضایی در حال بررسی دقیق‌تر ابعاد آن هستند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران قائل به ضرورت خویشتن‌داری و پرهیز از شتاب‌زدگی و قضاوت است. موضوع را ادامه خواهیم داد و امیدواریم روابط دو کشور دوست، در پی این حادثه تلخ، بیش از این متأثر نشود.

سفر شمخانی به روسیه برای شرکت در نشستی درباره افغانستان
ناصر کنعانی در خصوص نشست هفته پیش در مسکو درباره سوریه، تاکید کرد که مشورت‌های دوجانبه و چندجانبه درباره سوریه برقرار است و نشست مشترک با مقامات دولت روسیه در مسکو برگزار شد.

وی سپس درباره سفر «علی شمخانی» دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان به مسکو برای شرکت در نشستی در خصوص افغانستان، گفت که این سفر در آستانه انجام‌شدن است و در چارچوب نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای همسایه افغانستان صورت می‌گیرد.

کنعانی توضیح داد که دبیر شورای امنیت ملی در حاشیه نشست با همتایان خود و مقام‌های روسیه درباره موضوعات مورد علاقه گفت‌وگو می‌کند.
https://jahannews.com/vdcepv8vzjh8wwi.b9bj.html
jahannews.com/vdcepv8vzjh8wwi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *