شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

مشهد کجا بریم خرید؟

دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 828251

مراکز خرید مشهد از جاهای دیدنی این شهر به حساب می‌آیند و کمتر کسی پیدا می‌شود که در سفر مشهد به بازار رضا، بازار جنت، مرکز خرید آرمیتاژ یا مرکز خرید پروما سر نزده باشد.

بسیاری از گردشگران و زائرانی که به مشهد سفر می‌کنند، به مراکز خرید متعدد این شهر سر می‌زنند تا از میان کالاهای رنگارنگ و متنوع، سوغاتی‌ موردنظر خود را خریداری کنند؛ از همین رو، مراکز خرید مشهد همیشه مملو از جمعیت هستند. انتخاب محل خرید از اهمیت زیادی برای گردشگران برخوردار است؛ چراکه از مراکز خرید لوکس و ارزان تا مراکز خرید نزدیک حرم و خیابان‌های فروش پوشاک، گزینه‌های متنوعی برای بازارگردی وجود دارد. پس برای اینکه بر اساس بودجه، محل اقامت، نوع کالا و... تصمیم بگیرید و خریدی مناسب و خوبی داشته باشید، در ادامه تعدادی از معروف‌ترین مراکز خرید مشهد را به شما معرفی خواهیم کرد.

بازار هفده شهریور
برای خریدی ارزان و به‌صرفه به بازار هفده شهریور بروید که بورس پوشاک، روسری و لباس‌های مجلسی است. شهرت این بازار فقط به قیمت‌های پایین آن محدود نمی‌شود و علاوه بر خرید تکی اجناس امکان خرید عمده نیز وجود دارد. با این اوصاف، می‌توان گفت که بازار مربوطه برای خرید لباس برند توصیه نمی‌شود. علاوه بر خرید از پاساژهای معروفی مانند افشار، آسمان، حریر، قائم و آسیا، حتما به خیابان عنصری و سی متری طلاب بروید که فروشگاه‌های آن انواع لباس را با قیمتی مناسب عرضه می‌کنند.

بازار جنت
بسیاری از زائران و حتی اهالی مشهد پس از زیارت حتما سری به بازار جنت می‌زنند که در نزدیکی حرم مطهر قرار دارد. ضمن اینکه به‌دلیل فاصله کم آن با باغ ملی، می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و از این جاذبه نیز دیدن کنید. بازار جنت از بازارهای قدیمی شهر محسوب می‌شود و بیشتر محل فروش انواع پوشاک و کیف و کفش است. پس از قدم‌زدن در پیاده‌راه‌های سنگ‌فرش‌ این بازار، برای لحظاتی روی یکی از نیمکت‌های آن بنشینید؛ خستگی‌ را از تن بیرون کنید و به صدای خوش پرندگان گوش دهید. کافه‌ و اغذیه‌فروشی‌های دنج و خوبی در این محل فعال هستند که بهترین گزینه برای رفع گرسنگی به حساب می‌آیند. کمی آن‌طرف‌تر به میدان سعدی می‌رسید که به‌عنوان بورس لوازم الکترونیک، صوتی و تصویری در مشهد شناخته می‌شود.

بازار رضا
 

بازار رضا مشهد شاید معروف‌ترین و شلوغ‌ترین بازار شهر باشد که اکثر گردشگران و زائران از آن بازدید می‌کنند. این بازار که در فاصله کمی از حرم رضوی قرار دارد، در سال ۱۳۵۵ افتتاح شد و در بافت سنتی آن هر نوع سوغاتی از انگشترهای عقیق و فیروزه و نقره تا مهر و سجاده و تسبیح، زعفران، نبات، ادويه و... به فروش می‌رسد. در طبقه دوم آن نیز کارگاه‌هایی وجود دارد که در زمینه انگشترسازی، فیروزه‌تراشی، صنایع دستی و غیره مشغول به کار هستند.

بازار فردوسی
بسیاری از گردشگران بازدید از بازار فردوسی را در برنامه خود قرار می‌دهند؛ چراکه به‌دلیل تنوع زیاد محصولات می‌توان خرید کلیه سوغات مشهد را از این محل انجام داد. قیمت مناسب کالاها و تفکیک آن‌ها در هر طبقه نیز در جذب مشتری بی‌تاثیر نبوده و باعث استقبال گردشگران و اهالی مشهد شده است. انواع لباس کودک و سیسمونی، پوشاک، کیف و کفش، روسری، ملزومات عروسی، طلا و جواهر، بدلیجات و نقره‌جات، عطر و ادکلن جزو اقلامی هستند که در بازار فردوسی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. بوفه‌های غذا، پارکینگ، دستگاه‌های خودپرداز و سرویس بهداشتی نیز در این بازار وجود دارد.

مرکز خرید آرمیتاژ
مرکز خرید آرمیتاژ گلشن جزو مراکز خرید لوکس مشهد محسوب می‌شود که امکان خرید کالاهای متنوعی از جمله پوشاک، عطر، ساعت، جواهرات، لوازم آرایشی و بهداشتی، محصولات چرمی، مبلمان، وسایل تزیینی منزل، اسباب‌بازی و کالای خواب را برای مشتریان فراهم کرده است. هایپرمارکتی نیز در طبقه منفی یک آن وجود دارد که برای خریدهای روزانه مناسب به نظر می‌رسد. برای رفع خستگی و گرسنگی نیز می‌توانید به فودکورت، کافی‌شاپ و رستوران‌های برج بروید و لذت حضورتان در این مکان را کامل کنید.

مجتمع تجاری الماس شرق
پیش از ورود به مجتمع ۶ طبقه الماس شرق، نگاهتان محو تماشای معماری مدرن و اسلامی آن می‌شود که گنبدی شبیه به الماس‌ دارد. در ادامه می‌توانید به مغازه‌های مختلف بروید و از میان انواع لوازم‌خانگی، پوشاک برند، کیف و کفش، صنایع دستی و غیره دست به انتخاب بزنید؛ سپس خود را به یک فنجان چای یا غذایی لذیذ در رستوران، فست فود یا کافی شاپ‌های الماس شرق مهمان کنید. این مجتمع همانند بسیاری از مراکز خرید لوکس فقط به خرید اختصاص ندارد و بخش‌های تفریحی نظیر شهربازی سرزمین عجایب برای سرگرمی بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است که می‌توانید در آن خود را با بازی‌های رایانه‌ای، بولینگ، بیلیارد و دارت و... سرگرم کنید.

مجتمع کیان سنتر
 

مجتمع کیان سنتر از دو مجتمع تشکیل شده است. در مجتمع کیان سنتر یک می‌توانید اجناسی مانند پوشاک و لوازم تزیینی بخرید و در مجتمع کیان سنتر دو حق انتخاب متنوعی از میان پوشاک فصل، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم‌ اشپزخانه و غیره دارید. در صورتی که به‌دنبال خرید پروتئین، میوه، نان فانتزی و سایر مایحتاج روزانه هستید، حتما به هایپرمارکت نسبتا بزرگ این مجموعه سر بزنید. امکانات جذابی نیز برای سرگرمی و تفریح کودکان و بزرگسالان در مجتمع دوم وجود دارد که شامل شهربازی شهر آجری (لگوسیتی) با ۸۰ بازی متفاوت و سینما هفت‌بعدی می‌شود.

مرکز خرید پروما
مرکز خرید پروما با ۲۵۰ واحد تجاری در سال ۱۳۸۳ آغاز به کار کرد و در حال حاضر، مجموعه‌ کاملی از کالاها در چهار طبقه آن به فروش می‌رسد. پس با مراجعه به پروما می‌توانید اجناسی مانند کیف و کفش، پوشاک، لباس‌های مجلسی و راحتی، انواع عطر، بدلیجات، کادویی‌ و… را خریداری کنید. همچنین این مرکز امکاناتی از قبیل شهربازی سرپوشیده کودکان و نوجوانان، سالن بولینگ، کافی‌شاپ و فست‌فود، پارکینگ، فروشگاه کتاب، نمازخانه و... را برای رفاه و سرگرمی بازدیدکنندگان مهیا کرده است. در سوپرماركت بزرگ و مجهز این مجتمع نیز از نان و شیرینی تا مواد پروتئینی و میوه پیدا می‌شود.

مرکز خرید آرمان
مرکز خرید مدرن آرمان به‌دلیل نزدیکی به حرم امام رضا (ع) اغلب مقصد اکثر زائران است. این مرکز دکوراسیون فوق‌العاده‌ای دارد و در آن از آبشار و صخره‌های بزرگ تا درختان نخل بلند و مجسمه‌های سنگی به چشم می‌خورد. به همین دلیل، در کنار خرید پوشاک، عطر، اسباب‌بازی و انواع خوراکی می‌توانید اوقات خوشی را در این محل سپری کنید. بسیاری از افراد نیز ترجیح می‌دهند که نهایت استفاده را از این فضا ببرند و غذای خود را در رستوران مرکز خرید آرمان میل کنند.
https://jahannews.com/vdcdkj0jfyt0xx6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdkj0jfyt0xx6.2a2y.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *