جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱۹

روایتی از ویلای اعیانی حسن روحانی در پاسداران/ وقتی روحانی اجاره ملک بیت‌المال را پرداخت نمی‌کرد!

يکشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب: 828171
طهماسب مظاهری رئیس سابق بانک مرکزی، در کتاب جدید خود با نام «لحظه‌ای از تاریخ» که به مجموع خاطرات این مدیر سابق برمی‌گردد، روایتی جالب از روحیات حسن روحانی را بیان می‌کند.
روایتی از ویلای اعیانی حسن روحانی در پاسداران
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، این روزها یکی از کلیدواژه‌های اساسی حسن روحانی در جلسات محرمانه و گاه نیمه رسمی آن است که باید جناح چپ و میانه‌رو به صحنه آمده و حقوق مردم را احقاق کند؛ عملیات سنگین چپ‌ها روی طرح مولدسازی را باید در همین راستا ارزیابی کرد، اما قاعده سیاسی آن است که افرادی می‌توانند چنین ادعایی بزرگ را طرح کنند که حداقل در عمل تا حدودی به حقوق مردم اعتقاد داشته باشند.

طهماسب مظاهری رئیس سابق بانک مرکزی، در کتاب جدید خود با نام «لحظه‌ای از تاریخ» که به مجموع خاطرات این مدیر سابق برمی‌گردد، روایتی جالب از روحیات حسن روحانی را بیان می‌کند. مظاهری بین سال‌های ۶۳ تا ۶۸ معاون نخست‌وزیر و رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی بوده است و برای همین موضوع با بسیاری از مدیران سیاسی وقت ارتباط نزدیک داشته است، ایشان در کتاب خاطرات خود در صفحات ۸۷ و ۸۸ درباره روحانی نوشته است:
یکی از خانه‌های ویلایی بنیاد در خیابان پاسداران در دوران حضور آقای روحانی در مجلس در اختیار ایشان قرار گرفته بود، در آن زمان به ایشان ابلاغ شد یا خانه را بخرند یا اجاره آن را پرداخت کنند؛ برای اجرای ان کار به مدت دو ماه با ایشان بحث شد، اما کار جلو نمی‌رفت! روزی از آقای کرباسیان که نماینده بنیاد در این امر بود پرسیدم که چرا این موضوع این‌قدر طول کشید! ایشان پاسخ داد که چندبار برای بررسی، مشاهده و ارزیابی به دم منزل ایشان رفتیم اما روحانی در را به روی ما باز نکرد!

در ادامه این روایت جالب توجه آمده است:
سرانجام کارشناس، همراه با مامور دادستانی به درب منزل ایشان فرستاده بودند تا بتوانند ارزیابی لازم را از منزل آن منزل انجام دهند، این اتفاق در حالی روی داد که همه افرادی که آن زمان از خانه‌های بنیاد استفاده می‌کردند حاضر بودند اجاره آن راپرداخت کنند، تا جایی که آقای هاشمی می‌گفت تا زمانی که اجاره آن منزل را نداده بودم در مجلس نماز می‌خواندم! اما روحانی از پرداخت اجاره منزلی که متعلق به بیت‌المال بود سرباز می‌زد! اگرچه فرستادن ضابط قضایی به درب منزل روحانی باعث دلخوری ایشان شد اما من از کار معاون خود در بنیاد حمایت کردم.

قیمت آن خانه در آن زمان حدود سیزدهم و نیم میلیون تومان بود اما آقای روحانی ادعا می‌کرد که کارشناس قیمت را بالا زده و این خانه حدود هشت میلیون تومان ارزش دارد! برای رفع اختلاف کارشناس دیگری را فرستادم و به آقای روحانی اعلام کردم که اگر کارشناس جدید قیمت کمتری را اعلام کند؛ من نظر دومی را اعمال می‌کنم، اما کارشناس دوم قیمتی در حدود چهارده‌ و نیم میلیون تومان برای این خانه برآورد کرد. من به روحانی گفتم شما همین مبلغ ۱۳ میلیون و پانصد را بدهید و طق قانون ما می‌توانیم تا ده درصد نیز به شما تخفیف بدهیم، اما در کمال تعجب روحانی خواستار چهل درصد تخفیف بود!

من به ایشان اعلام کردم که نمی‌توانم خلاف آیین‌نامه عمل کنم اما روحانی در جواب گفت آیین‌نامه را خودتان نوشته‌اید پس می‌توانید به من تخفیف بیشتری بدهید، در نهایت به ایشان گفتم پس معامله کنسل است و شما بهتر است این ملک را اجاره کنید که روحانی از من دلخور شده و با اوقات تلخی از دفترم خارج شد.
https://jahannews.com/vdcefv8vzjh8wzi.b9bj.html
jahannews.com/vdcefv8vzjh8wzi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شاهین
Iran, Islamic Republic of
قانون از کجا آورده ای باید در مورد مسئولان اجرا شود ؟!
شاهرخ
Iran, Islamic Republic of
در مورد همه نه فقط یه عده خاص!!!
United States
شماکه منفی دادین منظورتون عدم نظارت؟.
Iran, Islamic Republic of
نظارت روی همه نه یه عده خاص
Iran, Islamic Republic of
این افرادی که مخالف هستن چه منفعتی از اجرای این قانون می برند؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
علی برکت ا...
عباس
Iran, Islamic Republic of
الان گفتن این حرفها چه نتیجه ای دارد.
در نهایت دولت ایشان توانست بلای قرن را سر مردم
پیاده کند...!!
Iran, Islamic Republic of
روشنگری همیشه لازم است
Iran, Islamic Republic of
این روایات حداقل می تواند جلوی حضور مجدد وی را بگیرد
Iran, Islamic Republic of
.بجای اینکه به نفع بیت المال و مردم مصادره بشه به نفع اقایون مصادره شد.،?!!
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
خانه ویلایی متعلق به کی بوده؟.
Iran, Islamic Republic of
....
United States
.....
Iran, Islamic Republic of
خب حالا خونه رو ازش پس بگیرید و به وصیت مولامون علی عمل کنید که گفت اگر بیت المال در کابین زنانشون باشه باز پس میگیرم ....
ساده زیستی شرط اول انقلابی بودن است
Iran, Islamic Republic of
پروژه دنیا طلبی و مال اندوزی مسئولان نظام یکی از پروژه های بسیار خطرناک جهت ضربه زدن به اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب میشود...
Iran, Islamic Republic of
اگر فرض کنیم که طرفداری ها با امتیاز مثبت و منفی از عمل آقای روحانی بوسیله ربات ها نیست باید گفت از ماست که برماست !
Iran, Islamic Republic of
مگه ربات کامنت نوییسم داریم؟
Iran, Islamic Republic of
چرا شورای نگهبان ایشان را "احراز" صلاحیت کرد؟