جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

چگونه برای سفر به ترکیه آماده شوم؟

پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 827925
برای هر سفری نیاز به انجام مقدماتی وجود دارد؛ مواردی مانند پاسپورت، ویزا، خرید بلیط پرواز، رزرو هتل و غیره. سفر به کشور ترکیه نیز از این قاعده مستثنا نیست.
چگونه برای سفر به ترکیه آماده شوم؟
برای هر سفری نیاز به انجام مقدماتی وجود دارد؛ مواردی مانند پاسپورت، ویزا، خرید بلیط پرواز، رزرو هتل و غیره. سفر به کشور ترکیه نیز از این قاعده مستثنا نیست. ترکیه کشوری است که هرساله گردشگران زیادی از ایران به آن سفر می‌کنند. اگر قصد سفر به ترکیه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید؛ چراکه می‌خواهیم به افرادی که می‌پرسند چگونه برای سفر به ترکیه آماده شوم؟ پاسخ دهیم.

آشنایی با ترکیه

پیش از هر چیز، بهتر است کمی با کشور ترکیه آشنا شویم.

موقعیت

ترکیه با قرارگرفتن در جنوب شرقی اروپا و شمال غربی قاره آسیا، پلی بین دو قاره است. به دلیل همین موقعیت جغرافیایی، این کشور دو همسایه اروپایی و ۶ همسایه از آسیا دارد و از سه جهت شمال، جنوب و غرب به دریای سیاه، مدیترانه، اژه و مرمره راه دارد. از نظر زمانی، ترکیه حدود 1.5 ساعت از تهران عقب‌تر است.

گردشگری

ترکیه نه فقط برای ایرانی‌ها، بلکه در سطح جهانی هم از توریستی‌ترین کشورها محسوب می‌شود و بسیاری افراد از سراسر جهان در حال سفر به ترکیه هستند. به طور کلی، اقتصاد کشور ترکیه بر پایه گردشگری و توریسم بنا شده است و هرساله فقط از استانبول 23 میلیون نفر دیدن می‌کنند. از دلایل محبوبیت این کشور می‌توان به شهرهای توریستی، هتل‌ها و رستوران‌های لوکس، فرهنگ و تاریخ غنی، طبیعت و سواحل تفریحی فراوان اشاره کرد. کشور ایران نیز سهم بسزایی در گردشگری این کشور دارد و پروازهای تهران استانبول در طول سال همواره در حال انجام هستند.

 آب و هوا

به دلیل محاصره شدن کشور توسط دریا، بیشتر نقاط ترکیه آب و هوای مرطوبی دارند. این کشور همچنین به دلیل برخورداری از تنوع اقلیمی، دارای آب و هوای گرمسیری، مدیترانه‌ای و اقیانوسی است. سواحل جنوب و غرب ترکیه آب ‌و هوای مدیترانه‌ای دارند و سواحل دریای سیاه دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل و مرطوب هستند. برای سفر به کشور ترکیه و رزرو بلیط پرواز تهران استانبول بهترین زمان، فصل پاییز و بهار است.

گذرنامه یا پاسپورت

جهت آمادگی برای سفر به ترکیه اولین قدم، دریافت گذرنامه است. گذرنامه یا پاسپورت یک مدرک شناسایی است که کشورتان صادر می‌کند تا معرف هویت شما در کشور مقصد باشد. برای تهیه گذرنامه، کافی است به پلیس ۱۰+ مراجعه و مدارک خود را تکمیل کنید. مدارک لازم شامل اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی، عکس رنگی ۴*۶، اجازه محضری برای بانوان و همچنین اصل و کپی کارت پایان خدمت برای آقایان است. بعد از ثبت درخواست معمولا بین 4 تا 6 هفته پاسپورت برای شما ارسال خواهد شد. چنانچه گذرنامه دارید هم از اعتبار 7 ماهه آن اطمینان حاصل کنید.

ویزای ترکیه

ویزا یا روادید، برعکس پاسپورت است. این سند از طرف نمایندگان قانونی کشور مقصد صادر می‌شود و طبق آن، با درخواست ورود اتباع خارجی به کشور مقصد موافقت می‌شود. خوشبختانه برای سفر به ترکیه نیازی به گرفتن ویزا وجود ندارد. طبق قوانین، مسافران ایرانی می‌توانند تا 90 روز بدون داشتن ویزا در ترکیه بمانند. چنانچه قصد دارید بیش از سه ماه در ترکیه بمانید، باید ویزا دریافت کنید.

خرید بلیط پرواز ترکیه

یکی دیگر از موارد مهم جهت آمادگی برای سفر به ترکیه تهیه بلیط هواپیما است. به یاد داشته باشید که در مواقع شلوغ سال مانند بهار و پاییز قیمت بلیط هواپیما به مقصد ترکیه گران است. اگر قصد سفر در این زمان‌ها را دارید، بهتر است از ماه‌ها قبل بلیط خود را رزرو کنید. اگر هم قصد خرید بلیط پرواز ارزان هواپیما را دارید، بهتر است در زمستان اقدام به تهیه بلیط ترکیه مانند بلیط تهران استانبول کنید. برای رزرو بلیط هواپیمای خود نیز می‌توانید به سامانه فلای تودی مراجعه فرمایید و از بین گزینه‌های متعدد، بلیط مورد نظر خود را خریداری کنید.  

رزرو هتل ترکیه

یکی دیگر از موارد مهم جهت آماده شدن برای سفر به ترکیه رزرو محل اقامت است. برای این کار نیز می‌توانید از وب سایت فلای تودی کمک بگیرید. بسیاری از افرادی که قصد صرفه‌جویی در مخارج سفر خود را دارند، محل اقامت خود را از میان هاستل‌ها انتخاب می‌کنند. اگر در زمان‌هایی مانند بهار یا پاییز به ترکیه سفر می‌کنید، برای رزرو محل اقامت خود از قبل اقدام کنید تا به مشکل برنخورید. 

جمع بندی

ترکیه یکی از مقاصدی است که ایرانیان زیادی به آن سفر می‌کنند. جهت آمادگی برای سفر به ترکیه ؟ باید به مواردی مانند آشنایی با موقعیت و آب و هوای ترکیه، گذرنامه، تهیه بلیط، رزرو هتل و غیره توجه داشت. به یاد داشته باشید که بهترین زمان‌های سفر به ترکیه، فصل‌های بهار و پاییز هستند. فلای تودی هم در زمینه خرید بلیط هواپیما به مقصد ترکیه و هم رزرو هتل، آماده خدمت‌رسانی به شما است.
https://jahannews.com/vdcau0nam49nuo1.k5k4.html
jahannews.com/vdcau0nam49nuo1.k5k4.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *