پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

کره شمالی: علاقه‌ای به تماس یا گفت‌وگو با آمریکا نداریم

پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۳
کد مطلب: 827874
کره شمالی اعلام کرد تا زمانی که ایالات متحده آمریکا سیاست خصمانه‌ای را دنبال می‌کند، تمایلی‎ به تماس یا گفت‌وگو با این کشور ندارد.
کره شمالی: علاقه‌ای به تماس با آمریکا نداریم
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، کره شمالی می‌گوید که مواجهه با تحرکات نظامی آینده ایالات متحده ممکن است شامل قدرت ویران کننده هسته‌ای باشد.

خبرگزاری رویترز از کره شمالی نقل کرد، پیونگ یانگ زمانی با آمریکا ارتباط برقرار و یا گفت‌وگو می‌کند که این کشور دست از سیاست خصمانه‌ خود بردارد.

تنش ها بین کره شمالی و آمریکا و همپیمانانش در منطقه همچنان ادامه دارد. از یک سو پرتاب های موشکی و آزمایش های اتمی پیونگ یانگ باعث شدت گرفتن این تنش شده و از سوی دیگر اقدامات سئول در برگزاری رزمایش های مشترک با آمریکا و استفاده از بمب افکن های آمریکایی در این رزمایش ها که مداوم و به صورت سالانه برگزار می شود، بر دامنه این تنش ها افزوده است.

«وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا چندی پیش اعلام کرده بود در صورتی که کره شمالی قصد انجام یک آزمایش هسته‌ای داشته باشد، با پاسخ قاطع آمریکا، کره جنوبی و دیگر کشورهای جهان مواجه خواهد شد.

وی اظهارکرد، هرگونه آزمایش هسته‌ای نقض کامل قوانین شورای امنیت سازمان ملل متحد است و با پاسخی قاطع و کوبنده مواجه خواهد شد.
https://jahannews.com/vdcd550joyt0xj6.2a2y.html
jahannews.com/vdcd550joyt0xj6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
غرب گرایان داخلی یاد بگیرند