کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اختلاف ساعت تهران و استانبول چقدر است؟

12 بهمن 1401 ساعت 16:16


اگر نیاز به تجدید قوا و کسب روحیه مناسب دارید، پیشنهاد می‌ کنیم با خرید تور استانبول، آرامش و امنیت را به خانواده خود هدیه دهید. با سفر به استانبول یا سایر مقاصد گردشگری خواهید فهمید که مبدا و مقصدتان از نظر زمانی با یکدیگر متفاوت بوده و می ‌بایست نسبت به میزان اختلاف آن ‌ها آگاه باشید؛ چرا که ممکن است نیاز به ارتباط با سایر افراد در دیگر بخش ‌های جهان داشته باشید که در این زمان دانستن میزان اختلاف ساعت تهران و استانبول، بسیار ضروری و الزامی است. یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در اقصی نقاط جهان استانبول بوده که همیشه مسافران متعددی را به سمت خود جذب می ‌کند.
 

اختلاف ساعت تهران و استانبول

مزیت دانستن اختلاف ساعت میان مناطق مختلف

یکی از موارد مهم و شایع در سفر‌های هوایی و زمینی، دانستن میزان اختلاف ساعت بین مبدا و مقصد است. به دلیل مغایرت مکان‌ های شما، می ‌بایست همیشه این اختلاف زمانی را مدنظر داشته باشید تا از هرگونه اختلال و مشکل در روند سفر خود جلوگیری نمایید. اکثر افراد از این موضوع به عنوان امری حیاتی یاد می ‌کنند؛ چرا که با آگاهی نسبت به تفاوت زمانی شما می ‌توانید بلیط ‌های رفت و برگشت، قرار‌های کاری، رزرو محل اسکان و... را تدارک ببینید. به این نکته توجه داشته باشید که این امر را جدی گرفته و به هیچ عنوان فراموش نکنید.
برای مثال زمان دریافت اتاق جهت اسکان، اگر نسبت به ساعت زمانی مقرر زودتر در محل مورد نظر حاضر شده باشید امکان دریافت کلید اتاق وجود نداشته و می ‌بایست دقایقی را در لابی هتل سپری کنید. همچنین اگر قصد سفر هوایی به استانبول و خرید تور استانبول را دارید، باید به اختلاف ساعت تهران و استانبول توجه کنید زیرا در صورت عدم دقت به این موضوع ممکن است خسارات و مشکلات متعددی حین سفر با هواپیما به علت تأخیر و عدم حضور شما در فرودگاه رخ دهد.

همچنین از دیگر موارد مهم می ‌توان به عدم حضور در زمان مناسب جهت بازدید از جاذبه ‌های گردشگری استانبول اشاره نمود. شما می ‌توانید با تغییر ساعت تلفن همراه خود، زمان مقصد مسافرتی خود را در نظر داشته باشید و با توجه به آن، برای حضور در مراکز خرید، جاذبه‌ های گردشگری و... اقدام نمایید. علی رغم اینکه برخی از جاذبه‌ های گردشگری شهر عظیم استانبول شبانه روزی هستند، اما شایسته است به منظور دریافت خدمات بهتر و امنیت بیشتر در ساعات مناسب روز به مکان‌ های مورد نظر مراجعه کنید.
 
اختلاف ساعت تهران و استانبول

تفاوت ساعت تهران و استانبول

شاید برای شما هم جالب باشد که بر اساس گزارشات ساعت جهانی، انتخاب زمانی میان تهران و استانبول هیچگاه یکسان نبوده و متغیر است. یعنی ممکن است اختلاف ساعت بین دو کشور ایران و ترکیه میان بازه ۳۰ دقیقه الی ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه باشد. بر اساس اطلاعات منتشر شده در سایت ‌های مربوطه، تمام شهر‌ها و مناطق کشور ترکیه پیش از سال ۲۰۱۶ از قانون ساعت اروپای شرقی پیروی می ‌کردند. این ساعت نسبت به زمان گرینویچ، ۲ ساعت جلوتر بود اما افراد حاضر در دولت ترکیه بیانه ‌ای تحت این عنوان صادر کردند که دیگر نیازی به پیروی از قانون قبل نیست. در واقع نیاز نیست همانند ساعت اروپای شرقی عمل کنند و به جای آن باید بر اساس روال استاندارد DST سه ساعت جلوتر از زمان گرینویچ باشند.
اگر برای شما سؤالی تحت این عنوان رخ دهد که علت بازه اختلاف زمانی بین تهران و استانبول چیست باید در جواب این مسئله این مورد را بیان نمود که به علت جلو رفتن ساعت ایران در اوایل فصل بهار، فاصله زمانی بین این کشور‌ها حدوداً به ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه تبدیل می ‌شود. همچنین شما می‌ توانید با استفاده از برنامه ‌های موجود در تلفن‌ های همراه هوشمند، اختلاف زمانی مبداء و مقصد دلخواه خود را متوجه شوید. بدین شکل که باید در مجاور ساعت ایران بخشی را جهت حضور ساعت کشور ترکیه قرار دهید تا همیشه بتوانید از ساعت شهر‌های این کشور و منطقه مورد نظر آگاه شوید.
 
اختلاف ساعت ایران و ترکیه
سخن پایانی
برای سفر به ترکیه و شهر‌های آن، تفاوتی ندارد که شما با خرید تور استانبول قصد سفر داشته باشید یا دیگر تور های این کشور، در هر صورت ساعت در تمامی نقاط آن یکسان است و این امر سبب می شود تا اختلاف ساعت تهران و استانبول در مقایسه با تمامی این مناطق نسبت به ایران یکسان بوده و هیچ تمایزی نداشته باشد. در نتیجه شما می ‌بایست ابتدا مبدا و مقصد خود را مشخص نموده و سپس نسبت به کسب اطلاع جهت تفاوت زمانی میان این دو مکان آگاه شوید. جالب است بدانید اختلاف ساعت کشور ایران و ترکیه به دلیل جا به جایی ساعت در ایران همیشه یکسان نبوده و شما می ‌بایست در هر زمان از سال این اختلاف ساعت را اندازه‌ گیری کنید.


کد مطلب: 827850

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/827850/اختلاف-ساعت-تهران-استانبول-چقدر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com