پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

مرتضوی: دولت یارانه نقدی را حذف نمی‌کند

چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 827828
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با فروشگاه‌های زنجیره‌ای هماهنگ شده است که در آینده نزدیک بتوانیم به صورت سراسری کالابرگ الکترونیکی را اجرا کنیم.
دولت یارانه نقدی را حذف می‌کند؟
به گزارش جهان نيوز، صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در استان‌ها عنوان کرد: علاوه بر استان‌های اعلام شده اجرای این طرح در سه استان مرکزی، قزوین و گیلان از امروز شروع می‌شود. ان‌شاالله با فروشگاه‌های زنجیره‌ای هماهنگ شده است که در آینده نزدیک بتوانیم به صورت سراسری کالابرگ الکترونیکی را اجرا کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان سال این طرح اجرایی می‌شود، گفت: بله به طور حتم اجرا خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این سوال که آیا یارانه نقدی حذف می‌شود، گفت: خیر، اختیاری است. دولت بنا ندارد یارانه نقدی را حذف کند اما تکلیف قانونی است که کالابرگ الکترونیکی یا شیوه‌های دیگر را در پیش گیرد چون آن زمان کالابرگ آماده نبود شیوه پرداخت نقدی را در پیش گرفتیم. الان پرداخت نقدی ادامه دارد از آن طرف بستر طرح کالابرگ آماده است و در سراسر کشور  آمادگی عرضه را داریم اما اختیاری است مردم می‌توانند یا کالابرگ را انتخاب کنند و یا یارانه نقدی. قیمت‌ها هم بر اساس قیمت پایه شهریور ۱۴۰۰ خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که اگر سال بعد تورم ایجاد شود ۱۲ قلم کمتر می‌شود، گفت: بنای دولت بر این است برای کالاهای اساسی ارز نیمایی اختصاص دهد. وقتی دولت اعلام می‌کند ارز مورد نیاز کالای اساسی را با نیما تامین می‌کند افزایش قیمت معنا ندارد، تعداد ۱۲ قلم هم تغییری نمی‌کند.
https://jahannews.com/vdccimq442bqi48.ala2.html
jahannews.com/vdccimq442bqi48.ala2.html
مرجع : ایسکانیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *