کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چطور باید مراحل تحصیل در یک کشور دیگر را شروع کنیم؟

13 بهمن 1401 ساعت 10:00


 بازار مهاجرت در این روزها بسیار داغ است و اغلب دانشجویان تصمیم می‌گیرند که شرایط جدیدی را برای تحصیل و زندگی خود رقم بزنند.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد مهاجرت تحصیلی دارید بهتر است ما را در ادامه مقاله از سایت دارالترجمه فدرال همراهی کنید.
 
برای مهاجرت باید درباره کشور مورد مقصد خود تحقیقات لازم را بکنید و در این مسیر باید علایق و سلیقه شخصی خود را نیز در نظر بگیرید.

وقتی توانستید در رابطه با کشور مورد مقصد مهاجرت خود تصمیم بگیرید، نوبت به انتخاب مقطع تحصیلی و دانشگاه مورد نظر می‌رسد.

اگر درباره دانشگاه مورد نظر خود نمی‌توانید تصمیم بگیرید بهتر است از سایت رتبه بندی دانشگاه‌های جهان استفاده کنید.

  طبق رتبه بندی که دانشگاه‌های موجود در جهان در این لیست دارند، اعتبار علمی آنان مشخص شده و از این طریق می‌توانید راحت‌تر انتخاب کنید.
 
بعد از اینکه تصمیم گرفتید کدام دانشگاه را برای ادامه تحصیل در آن انتخاب کنید، باید درخواستی را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید.

باید بدانید که فرایند تحصیل در هر کشوری و در هر دانشگاهی متفاوت از سایرین خواهد بود ولی به طور کلی همه دانشگاه‌ها درباره نحوه ارسال درخواست، جزئیاتی را در وب سایت مخصوص دانشگاه قرار داده‌اند که می‌توانید با مراجعه کردن به وب سایت مخصوص آن دانشگاه از شرایط ارائه درخواست آنان مطلع شوید.
 
در بعضی موارد باید فرایند درخواست دو مرحله‌ای را پشت سر بگذارید. این بدان معناست که باید دو درخواست ارسال کنید.

یکی از این درخواست‌ها برای محل دانشگاه مورد نظر خواهد بود و دیگری برای محل گذراندن دوره تحصیلی است.

نگران نباشید اگر دانشگاهی مبنای ارسال درخواست برای آنان به صورت دو مرحله‌ای باشد در همان وب سایت دانشگاه این مسئله را به طور واضح بیان می‌کند.

حال اگر در ارتباط با روند کار مشکلی برایتان پیش آمد می‌توانید مستقیما با دانشگاه مورد نظرتان تماس بگیرید و سوالات مربوطه خود را از آنان بپرسید.
 
اگر می‌خواهید که ویزای دانشجویی داشته باشید باید بدانید تا زمانی که از دانشگاه مورد نظر خود نامه پذیرش دریافت نکنید نمی‌توانید درخواست ویزای دانشجویی بکنید.

همچنین توجه داشته باشید که انجام هر کدام از این مراحل ممکن است ماه‌ها به طول بیانجامد، به همین خاطر باید زمان کافی را نیز برای طی شدن تمامی مراحل موجود در نظر بگیرید.
 
یکی از فرایندهایی که ممکن است زمانی زیادی از شما بگیرد، آماده کردن مدارک مورد نیاز و ترجمه آنان است که برای این کار ما به شما مرکز دارالترجمه فدرال را پیشنهاد می‌کنیم که می‌توانید تماما مدارک مربوطه خود را به دست مترجمین متخصص این دپارتمان بسپارید.

همچنین می‌توانید به سایت آنها به نشانی federaltehran.com  مراجعه کنید و از سایر خدمات آنان بهره‌مند شوید.

در این مرکز ترجمه به زبان‌هایی نظیر روسی، ایتالیایی، انگلیسی، ترکی و .. صورت می‌گیرد. 
 

آیا برای تحصیل در خارج از کشور باید در مصاحبه شرکت کرد؟


معمولا دانشگاه‌ها از پذیرفته‌شدگان درخواست مصاحبه حضوری نخواهند کرد، اما ممکن است برای بعضی از رشته‌ها به خصوص رشته‌های رقابتی  یا برای بعضی از دانشگاه‌ها مجبور به شرکت در مصاحبه حضوری آنان شوید.

برخی از دانشگاه‌ها هستند که برای پذیرش دانشجوی بین المللی مصاحبه‌ای را در نقاط مختلف دنیا برگزار می‌کنند و اگر دانشگاه انتخابی شما هم جزو این دانشگاه‌ها باشد، انتظار می‌رود که در یکی از این مصاحبه‌ها شرکت کنید.
 
جالب است بدانید در برخی موارد هم به جای مصاحبه حضوری از مصاحبه ویدئویی استفاده می‌کنند.

این مصاحبه مانند مصاحبه حضوری جدی خواهد بود و تنها فرق آن این است که به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

در این شرایط شما باید در یک تاریخ و زمان مشخص شده از طریق برنامه‌هایی مانند اسکایپ به صورت آنلاین روند مصاحبه را طی کنید.
 
همانطور که تا چندی پیش گفتیم یکی از ملزومات مهاجرت ترجمه مدارک است و برای ترجمه مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی، بهتر است از افراد آگاه در این زمینه بهره جویید.

همچنین باید مدارک مورد نیاز خود را به دست یک مترجم حرفه‌ای بسپارید که در اینجا ما پیشنهاد می‌کنیم از مترجمین حرفه‌ای مجموعه دارالترجمه فدرال کمک بگیرید.

مترجمین این مجموعه می‌توانند مدارک شما را به زبان‌هایی مانند روسی، فرانسوی، اسپانیایی، عربی و… ترجمه کنند.

یکی از راه‌های تماس با فدرال آن است که  به قسمت تماس با ما در سایت دارالترجمه فدرال مراجعه کنید و هرگونه سوالی را که برایتان مطرح است را از مشاورین سایت بپرسید و راهنمایی‌های لازم را از آنان کسب کنید.
 

 

آیا می‌توانیم در حین تحصیل در خارج از کشور کار هم بکنیم؟


در رابطه با این مسئله باید بگوییم که کاملا به ویزای دانشجویی شما ارتباط دارد و اگر ویزای دانشجویی شما اجازه کار کردن به شما را بدهد، این امکان برای شما فراهم می‌شود که در کشور مورد نظر در کنار تحصیل کار هم بکنید.
 
برخی از کشورها هستند که برای ساعت کار دانشجویان خارجی میزان مشخصی را اعمال می‌کنند.

در اغلب موارد دانشجویان خارجی می‌توانند در طول ترم فقط 20 ساعت در هفته کار کنند ولی این امکان برای آن‌ها ایجاد شده است که در هنگام تعطیلات به طور کامل مشغول باشند.
 
اگر به ویزای دانشجویی احتیاجی ندارید می‌توانید تا زمانی که کار کردن روی روند تحصیلی‌تان تاثیر منفی نگذاشته است، میزان ساعت کاری خود را افزایش دهید.

اگر شما قصد دارید که در حین تحصیل خود مشغول به کار کردن هم شوید باید بدانید که این تنها برای پرداخت هزینه تحصیل کافی نخواهد بود، باید هنگام درخواست ویزا ثابت کنید که توانایی پرداخت هزینه‌های تحصیلی خود را دارید.

جمع بندی

در این مقاله از سایت فدرال تلاش کردیم شما عزیزان را با مهاجرت تحصیلی بیشتر آشنا کنیم و اطلاعاتی درباره این کار به شما بدهیم. حال اگر شما هم قصد مهاجرت دارید باید به طور کامل تمام جوانب آن را مورد بررسی قرار دهید و سپس تصمیم نهایی خود را اتخاذ کنید.
 


کد مطلب: 827821

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/827821/چطور-باید-مراحل-تحصیل-یک-کشور-دیگر-شروع-کنیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com