شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

چه کسانی باید ایمپلنت دندان انجام دهند؟

چهارشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 827731
ایمپلنت دندان روشی برای جایگزین کردن دندان هایی است که ممکن است در اثر ضربه، بیماری لثه، پوسیدگی دندان و یا مشکلات استخوان ها از بین رفته اند و می توان از آن به عنوان جایگزین دندان مصنوعی و بریج ، در فک بالا و پایین استفاده نمود.
چه کسانی باید ایمپلنت دندان انجام دهند؟
ایمپلنت دندان روشی برای جایگزین کردن دندان هایی است که ممکن است در اثر ضربه، بیماری لثه، پوسیدگی دندان و یا مشکلات استخوان ها از بین رفته اند و می توان از آن به عنوان جایگزین دندان مصنوعی و بریج ، در فک بالا و پایین استفاده نمود. مزایای این روش بسیار زیاد بوده به گونه ای که به یک روش بسیار پرطرفدار تبدیل شده است. کاشت ایمپلنت دندان محدودیت هایی دارد و همه افراد نمی توانند متقاضی این روش باشند. به منظور کاشت ایمپلنت دندان توصیه می شود که با یک متخصص ایمپلنت دندان حاذق مشورت کنید تا از مناسب بودن خود جهت درمان با این روش اطمینان حاصل نمایید. ایمپلنت دندان روی استخوان فک قرار می گیرد و دندانپزشک ازیک پست فلزی برای نگه داشتن پروتز استفاده می نماید. هر ایمپلنت دندان قادر به نگه داشتن یک یا چند پروتز مصنوعی می باشد.

شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت دندان در شیراز

 
جهت کاشت ایمپلنت های دندانی لازم است که شما شرایطی داشته باشید که این شرایط عبارتند از :
  • بافت دهان و لثه ی شما کاملا سالم باشد.
    تراکم استخوان فک شما مناسب باشد به گونه ای که به خوبی ایمپلنت را درون خود نگه دارد و یا اینکه امکان پیوند استخوان فک وجود داشته باشد .
    عدم وجود مشکلات مزمنی مانند فشاردادن دندان ها و دندان قروچه و عدم ابتلا به بیماری های مزمنی مانند فشارخون بالا، دیابت کنترل نشده، پوکی استخوان، نرمی استخوان مقاوم به درمان، دریچه قلب مصنوعی و بیماری های کلیوی.
    عدم مصرف سیگار و الکل
    داشتن سن مناسب جهت کاشت ایمپلنت دندان

سن مناسب جهت کاشت ایمپلنت دندان در شیراز

کاشت ایمپلنت دندان ها هیچ گونه محدودیت سنی خاصی ندارد و برای تمام افرادی که یک یا چند دندان خود را به دلایلی از دست داده اند مناسب است. پیش از اینکه کاشت ایمپلنت دندان در شیراز انجام شود باید استخوان فک به طور کامل رشد کرده باشد. معمولا استخوان فک در اواخر نوجوانی و یا اوایل جوانی کاملا رشد کرده است ، به همین دلیل کاشت ایمپلنت دندان تا سن 18 سالگی توصیه نمی شود. تا قبل از 18 سالگی می‌توان برای تک دندان ها ایمپلنت دندانی گذاشت اما پروتز آنها  باید بعد از سن 18 سالگی تعویض شود تا اندازه ی آنها متناسب با دندان های مجاور باشد.

کاشت ایمپلنت دندان در شیراز قبل از 18 سالگی

کاشت ایمپلت دندان هیچگونه محدودیت سنی ندارد ؛ اما توصیه می شود زمانی اقدام به کاشت ایمپلنت دندانی کنید که استخوان فک به رشد کامل رسیده باشد. استخوان فک در اکثر افراد در سنین 17 تا 20 سالگی به رشد کامل رسیده است. نصب ایمپلنت در سنین بسیار پایین باعث بروز مشکلاتی در فرد می شود، چون ایمپلنت نمی تواند درون فکی که در حال رشد است به خوبی جایگزین گردد.

کاشت ایمپلنت دندان برای سالمندان در شیراز

 

همانطور که قبلا گفته شد هیچگونه محدودیت سنی جهت کاشت ایمپلنت دندان وجود ندارد و حتی فرد می تواند در سنین بالا نیز اقدام به کاشت ایمپلنت کند به شرط آنکه از نظر جسمی و سلامتی عمومی شرایط مناسبی داشته باشد.
معمولا در افراد مسن سرعت بهبودی پایین تر است؛ اما در صورتی که تراکم استخوان فک مناسب باشد فرد می تواند اقدام به کاشت ایمپلنت کند. در افراد مسن معمولا قبل از کارگذاری ایمپلنت دندان، استخوان فک سی تی اسکن می شود و اگر نتایج نشان دهنده ی تحلیل و اتروفی استخوان فک باشد ، بیمار باید قبل از اقدام به کاشت ایمپلنت، به پیوند استخوان بپردازد. در افراد مسن معمولا برخی از بیماری ها مانند دیابت، پوکی استخوان، استعمال تنباکو و دخانیات شانس موفقیت کاشت ایمپلنت را کاهش می دهند.

مزایای ایمپلنت دندان برای سالمندان

  • از مهم ترین مزایای استفاده از ایمپلنت دندانی آن است که ریشه های کاشته شده درون فک بیمار به گونه ای است که جلوی تحلیل استخوان فک را می گیرد. ( استفاده از دندان مصنوعی در سالمندان باعث تضعیف استخوان فک می شود)
    تاج و بریج دندان که بر روی ریشه ی ایمپلنت دندانی قرار می گیرد ظاهر لبخند فرد را تغییر داده و باعث افزایش حس اعتماد به نفس در فرد می شود.
    ایمپلنت دندان ظاهری شبیه به دندان های طبیعی دارد و اساس کارکرد آنها نیز مشابه یکدیگر است.
    ایمپلنت دندان بر خلاف دندان مصنوعی دارای حداقل محدودیت رژیم غذایی برای فرد است

چه کسانی کاندیدای مناسبی جهت کاشت ایمپلنت دندان در شیراز نیستند؟

  • افراد جوانی که استخوان فک آنها به صورت کامل رشد نکرده است.
    زنان باردار
    افراد سیگاری و الکلی
    افرادی که به بیماری های مزمنی مانند دیابت و هموفیلی مبتلا هستند.
  • افرادی که سابقه پرتو درمانی در نواحی سر و گردن را داشته اند.
  • افرادی که داروهای کورتن و استروئید استفاده می کنند.
  • افرادی که سابقه ی دندان قروچه های مرتب شبانه دارند.

معرفی بهترین کلینیک دندانپزشکی برای کاشت ایمپلنت دندان در شیراز

 

انتخاب یک کلینیک دندانپزشکی خوب در شیراز، تاثیر زیادی در هزینه شما و همینطور در روند درمان شما خواهد داشت. بنابراین قصد داریم یکی از بهترین کلینیک های دندانپزشکی در شیراز را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با خیالی راحت، بهترین کلینیک دندانپزشکی در شیراز را انتخاب کنید و بهترین نتیجه را داشته باشید. اگر ساکن شیراز هستید و به دنبال بهترین کلینیک دندانپزشکی با متخصصین حرفه ای و مجرب برای کاشت ایمپلنت دندان هستید، کلینیک دهان پزشکی و دندان پزشکی نگین شیراز می‌تواند یکی از بهترین انتخاب های شما باشد. همچنین کلینیک دندانپزشکی نگین در کنار ایمپلنت دندان، خدمات ویژه ای را در زمینه لمینت دندان در شیراز با نمونه کارهای انجام شده و بسیار موفق به مراجعه کنندگان عزیز ارائه می‌دهند. اطلاعات تماس و آدرس کلینیک  دندانپزشکی نگین به شرح زیر می باشد:
آدرس کلینیک دندانپزشکی نگین : شیراز، چهارراه زرگری، به سمت چمران  ساختمان پزشکی ابن سینا، طبقه ۴ واحد ۱۸
شماره تماس : 07136276287  09900439004
پیج اینستاگرام : @neginclinicshiraz
وب سایت: neginclinicshiraz.com
https://jahannews.com/vdcfmedcyw6d0ea.igiw.html
jahannews.com/vdcfmedcyw6d0ea.igiw.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سمیه کمالی
Iran, Islamic Republic of
با سلام. من 2 تا دندون خالی کنار هم دارم. به نظرتون ایمپلنت دندان انجام بدم بهتره یا بریج دندان انجام بدم؟