پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۷

واکنش اتحادیه اروپا به حمله ناموفق در اصفهان

دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۴
کد مطلب: 827617
سخنگوی اتحادیه اروپا گفت بروکسل نمی‌داند چه کسی پشت حمله اخیر به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران در اصفهان است.
واکنش اتحادیه اروپا به حمله ناموفق در اصفهان
به گزارش جهان نيوز، پیتر استانو سخنگوی اتحادیه اروپا در امور خارجه و سیاست امنیتی دوشنبه (۳۰ ژانویه) گفت اتحادیه اروپا نمی‌داند چه کسی پشت حمله اخیر در اصفهان است اما از همه طرف‌ها می‌خواهد از تشدید بیشتر در منطقه خودداری کنند. 
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این مقام اروپایی به خبرنگاران گفت: «اخباری که از ایران می‌آید را دنبال می‌کنیم. نمی‌دانیم چه کسی پشت حمله بود. نمی‌دانیم دقیقاً چه اتفاقی افتاده است». وی افزود اتحادیه اروپا «از همه طرف‌ها می‌خواهد از هر اقدامی که می‌تواند باعث تشدید تنش‌های موجود در منطقه شود، خودداری کنند». 

روابط عمومی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران بامداد یکشنبه در اطلاعیه‌ای از حمله ناموفق با استفاده از ریزپرنده به یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع در شامگاه هشتم بهمن خبر داد و افزود با پیش‌بینی‌ها و تمهیدات پدافندی صورت گرفته، یکی از آن‌ها مورد اصابت پدافند هوایی مجتمع و دو فروند دیگر در تله‌های پدافندی گرفتار و منفجر شدند.

وزارت دفاع اعلام کرد این تهاجم ناموفق تلفات جانی نداشت و خللی در تجهیزات و ماموریت‌های مجموعه ایجاد نکرد و تنها آسیب جزیی به سقف کارگاه وارد نمود.

در پی آن، جریان رسانه‌ای تلاش کرد تا این حمله ناموفق را موفقیتی بزرگ و دستاورد جلوه دهد. اما وبگاه دیفنس اکسپرس با مقایسه تصاویر ماهواره‌ای سایتی که در اصفهان هدف حمله ناکام تروریستی قرار گرفت در تاریخ‌های ۲۶ نوامبر ۲۰۲۲ و ۲۹ ژانویه ۲۰۲۳، اذعان کرد این سایت هیچ خسارتی ندیده است.

در ابتدا شبکه سعودی الحدث مدعی شد عملیات شنبه شب علیه تاسیسات وزارت دفاع ایران، توسط آمریکا و کشور دیگری غیر از رژیم موقت سعودی انجام شد. 

اما ساعاتی بعد خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی پنتاگون اعلام کرد هیچ نیروی نظامی آمریکا در حمله در ایران شرکت نکرده است. پیش از آن هم یک مقام آمریکایی به خبرنگار شبکه صهیونیستی کان گفت که هیچ نیروی نظامی آمریکا حمله یا عملیاتی در داخل ایران انجام نداده است. 

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال هم در گزارشی به نقل از مقام‌های آمریکایی، رژیم موقت صهیونیستی و موساد را پشت حمله شکست‌خورده به مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع ایران اعلام کرده است. 

پیش‌تر، وزارت خارجه روسیه در واکنش به این حمله تروریستی، ضمن محکوم کردن آن، هشدار داد حملات به تاسیسات نظامی ایران باعث تنشی غیرقابل کنترل خواهد شد.
https://jahannews.com/vdcizyavyt1arq2.cbct.html
jahannews.com/vdcizyavyt1arq2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ایران باید آماده حمله به اسرائیل شود
Iran, Islamic Republic of
آمریکا می‌داند پاسخ ما به متجاوزین قاطع است
Iran, Islamic Republic of
اظهارات تهدیدآمیز مقامات آمریکایی همان نتیجه، توافق هسته ای، برجام، مذاکرات وین و دوحه است.
Iran, Islamic Republic of
به متجاوزان به شکل قاطع و پشیمان کننده پاسخ می‌دهیم
ما دیگر با جنایتکاران مذاکره و همکاری نمی کنیم
Iran, Islamic Republic of
اسرائیل تاوان خواهد داد
Iran, Islamic Republic of
اسرائیل در حمله اصفهان دست داشت وقت نابودی اسرائیل فرا رسیده است. اسرائیل و هم اوکراین در حمله اصفهان نقش دارند
Iran, Islamic Republic of
ایران باید از مذاکره 9 سال و برجام 7 سال درس عبرت بگیرد دیگر نباید با خیانتکاران و جنایتکاران مذاکره و همکاری کند