جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

ارتباط شیوع سرطان در عراق با حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی

يکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۳۷
کد مطلب: 827514
یک رسانه عراقی از ارتباط مستقیم شیوع گسترده سرطان در عراق با حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در این کشور پرداخت.
ارتباط شیوع سرطان در عراق با حضور نیروهای آمریکا
به گزارش جهان نيوز، پایگاه اطلاع رسانی عراقی المعلومه به نقل از رئیس سندیکای داروخانه داران عراق فاش کرد، از زمان حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در عراق شاهد گسترش بسیار چشمگیر ابتلا به سرطان در میان شهروندان عراقی هستیم.

دکتر مصطفی الهیتی رئیس سندیکای داروخانه داران عراقی در این رابطه افزود: گرچه آمار و ارقام دقیقی در رابطه با تعداد مبتلایان به بیماری سرطان در عراق وجود ندارد، اما بعد از آغاز اشغال عراق توسط آمریکا و تا به امروز به دلایل مختلفی شاهد افزایش ابتلا به سرطان در میان عراقی‌ها هستم.

به گفته وی: چند دلیل برای گسترش ابتلا به سرطان در میان عراقی‌ها وجد دارد که اولین مورد آن فراهم شدن به یغما رفتن بقایای مواد رادیو اکتیو موجود در سازمان انرژی هسته‌ای عراق بود که باعث شد این مواد به شکل حفاظت نشده‌ای در میان مردم عراق از بغداد گرفته تا دیگر استان‌های این کشور پخش شوند.

دومین مورد از دیدگاه این کارشناس بکارگیری اورانیوم ضعیف شده توسط نیروهای آمریکایی بود که باعث گردید خیل عظیمی از مردم به ویژه غیر نظامیان در معرض تشعشعات ضعیف رادیواکتیو قرار بگیرند.
https://jahannews.com/vdcezf8vejh8wni.b9bj.html
jahannews.com/vdcezf8vejh8wni.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اين يك نسل كشي است به سازمان ملل شكايت كنند .