کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امیرعبداللهیان:

اگر اقدامی علیه سپاه پاسداران انجام شود پاسخ ایران بسیار سخت خواهد بود/ به این جمع‌بندی رسیده‌اند که نمی‌توانند با آتش بازی کنند

9 بهمن 1401 ساعت 15:59

وزیر امور خارجه ایران گفت: در دیدار با مقامات ذی‌ربط اتحادیه اروپا به‌صراحت به آنها گفتیم "اگر قرار باشد درخصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدامی انجام دهید که تأثیری در نهاد حاکمیتی مؤثر جمهوری اسلامی بگذارد واکنش و پاسخ ایران بسیار سخت خواهد بود".


حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با 4 نماینده تحریم‌شده مجلس شورای اسلامی از سوی اتحادیه اروپایی که امروز در محل وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: این‌که پارلمان اروپایی چنین تصمیمی را گرفتند و چنین اقدامی را انجام دادند، ابتدا نشان‌دهنده این است که درک درستی از فضای داخلی ایران و حتی ایرانیان خارج از کشور ندارند و ثانیاً نشان‌دهنده این است که شما عزیزان اقداماتتان، کلامتان و قدمتان در دفاع از منافع ملی کشور و دفاع حداکثری از امنیت ملی کشور مؤثر و تأثیرگذار بوده است، اتفاقاً آن‌ها در واکنش به این نقش مهم چنین تصمیمی را اتخاذ کرده‌اند.

وی ادامه داد: البته ما از 2 ماه قبل که این بحث مطرح بود، با مقامات ذی‌ربط اتحادیه اروپا موضوع را در میان گذاشتیم و به‌صراحت به آنها گفتیم که "اگر قرار باشد درخصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدامی انجام دهید که تأثیری در نهاد حاکمیتی مؤثر جمهوری اسلامی ایران و بخش نظامی رسمی جمهوری اسلامی بگذارد واکنش و پاسخ جمهوری اسلامی ایران بسیار سخت خواهد بود".

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: آن‌ها وضعیت خودشان و آسیب‌پذیری‌هایشان را در این ارتباط کاملاً می‌دانند بعد از اینکه در پارلمان اروپا این تصمیم غیرالزام‌آور گرفته شد، شورای وزیران اتحادیه اروپا بحث‌های زیادی کرده به این جمع‌بندی رسیدند که نمی‌توانند با آتش بازی کنند و سناریوی دومی را پیگیری کردند و آن این است که تعدادی از اشخاص از جمله شما چهار بزرگوار را در لیست تحریمی خودشان قرار دادند.

وی افزود: حتی برخی از شما عزیزان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، سفر کاری هم به اروپا و سرمایه و حساب بانکی در آنجا ندارید و تحریم‌های آنها هم بیشتر جنبه تبلیغاتی و شو در این چارچوب است اما در هر صورت این‌که شما عزیزان را مورد تحریم قرار دادند نشان‌دهنده تأثیرگذاری، کلام مؤثر شما در جامعه، میان ایرانیان در منطقه و محور مقاومت است و از این منظر به وجودتان افتخار می‌کنیم.

وزیر امور خارجه بیان کرد: این‌که طرف اروپایی ساده‌لوحانه این اقدام را انجام داد که بازخوردهای آن روی مسئولین، مقامات و اتحادیه اروپا قطعاً تحریم‌های سنگین و منفی خواهد بود امیدوار هستیم با ادامه نقش‌آفرینی و حضور فعالتان در صحنه‌های دفاع از منافع ملی و امنیت ملی همان‌طور که همواره هم بوده است بیش از گذشته شاهد تأثیرگذاری و نقش‌آفرینی شما باشیم.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: اتفاقاً از بعد از اینکه در لیست تحریم قرار گرفتید توجهات به کلام و مواضع شما بسیار بیشتر شده است و شما امروز یک تریبون قوی برای مردم ایران عزیز، جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی هستید. یک‌بار دیگر به‌نمایندگی از دستگاه دیپلماسی وزارت امور خارجه و به‌نمایندگی از رئیس جمهور آیت الله رئیسی و دولت جمهوری اسلامی ایران مایل هستم از همه تلاش‌های ارزشمندتان در دفاع از منافع ملی و امنیت ملی کشور قدردانی صمیمانه‌ای را داشته باشم.


کد مطلب: 827496

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/827496/اگر-اقدامی-علیه-سپاه-پاسداران-انجام-شود-پاسخ-ایران-بسیار-سخت-خواهد-این-جمع-بندی-رسیده-اند-نمی-توانند-آتش-بازی-کنند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com