کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خرید بلوک هبلکس و کناف سقفی، دو محصول پرکاربرد درساختمان سازی از سیوان لند

10 بهمن 1401 ساعت 10:02

هر فردی که در زمینه ساختمان سازی فعالیت می‌کند، باید بداند که از هر مصالح به چه مقدار و چگونه باید استفاده کرد.


هر فردی که در زمینه ساختمان سازی فعالیت می‌کند، باید بداند که از هر مصالح به چه مقدار و چگونه باید استفاده کرد. دانستن مقدار مورد استفاده برای هر پروژه، می‌تواند در زمان خرید به شما کمک کند تا به اندازه‌ی کافی از این محصولات خریداری کرده و اصراف نشود و هزینه‌ی بالایی را به شما تحمیل کند. در ادامه می‌خواهیم به بررسی تعداد بلوک‌های هبلکس مورد استفاده برای دیوار کشی ساختمان، بپردازیم.

نحوه محاسبه تعداد بلوک هبلکس مورد نیاز برای اجرای دیوار ساختمان

ابتدا باید انتخاب کنید که از چه سایزی از بلوک هبلکسی می‌خواهید استفاده کنید، که این موضوع می‌توان در تغییر قیمت بلوک هبلکس تاثیر گذار باشد.  درحال حاضر 4 سایز متفاوت از بلوک‌ها تولید شده که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سایزها عبارتند از: 40*20*10، 40*20*15، 50*20*15 و 40*20*20. البته نوعی از این بلوک‌ها در سایز 40*20*7 نیز تولید می‌شود که به دلیل طول زیاد و عرض کم، پرتی زیادی داشته و استفاده از آن توصیه نمی‌شود. این یک قانون نانوشته و کلی است که برای دیوارکشی حیاط و باغ، از بلوک سایز 40*20*20 استفاده می‌کنند.

چگونه تعداد بلوک‌ها را برای دیوار کشی محاسبه کنیم؟


برای این کار لازم است که ابتدا متراژ دیواری که قرار است اجرا کنیم را محاسبه می‌کنیم. برای این کار باید طول دیوار را در عرض آن ضرب کنید. در مرحله‌ی بعد باید محاسبه کنید که در این مقدار، به چند عدد بلوک هبلکس نیاز دارید. برای محاسبه متراژ بلوک هبلکس باید طول آن را در ارتفاعش ضرب کرده و متراژ کل دیوار را بر این عدد تقسیم کنیم. تقریبا در تمام محاسبات مهندسی، درصدی از خطا وجود دارد، زیرا اعداد بدست آمده با پروسه عملیاتی تفاوت زیادی دارد. برای اینکه از چنین خطاهایی دور باشید بهتر است که همیشه مقداری اضافی برای بلوک‌ها در نظر بگیرید. یکی از معایب این بلوک‌ها، عدم اتصال آن‌ها به سازه است. در واقع این بلوک‌ها نسبت به سایر مصالح ساختمانی دارای انعطاف و صلبیت کمتری است. نتیجه‌ی این ویژگی، پایین آمدن مقاومت آن در برابر فشار و بار ساختمان می‌باشد. در برخی موارد از چسب هبلکس برای چسباندن آن‌ها به یکدیگر استفاده می‌شود که نسبت به ملات‌های قدیمی بسیار بهتر و مطمئن تر است. اما در زمان اجرا بسته به نظر و تجربیات کارفرما، می‌توان از ملات‌های سنتی نیز استفاده کرد.
یکی از مزیت‌های بلوک هبلکس این است که می‌توان قطعات شکسته‌ی آن را دوباره در اجرای سقف استفاده کرد و این می‌تواند در کاهش هزینه‌ها بسیار مهم باشد. از طرف دیگر هزینه‌ی تولید هر واحد بلوک هبلکس، از هزینه‌ی ساخت بلوک‌های سیمانی بالا تر است و گچ گاهی به خوبی روی آن به درستی نمی‌چسبد. پس بهتر است در زمان تولید به این نکته توجه کنید که سطح آن به طور کامل صاف و صیقلی نباشد.
یک بلوک هبلکس چن کیلوگرم است؟
وزن این بلوک‌ها کم است و برای مشخص کردن وزن آن‌ها ابتدا باید سایز آن را تعیین کرد. عمده‌ی وزن بلوک هبلکس را پوکه‌های معدنی تشکیل می‌دهند که همین مواد در افزایش قیمت بلوک هبلکس بی تاثیر نبوده.

کناف سقفی را چگونه اجرا می‌کنند؟

برای نصب کناف سقف، ایبتدا یک پروفیل رانر به کف زمین و مقابل آن روی سقف نصب می‌کنیم. سپس به فاصله‌ی 60 سانتی متر داخل رانر نصب شده پروفیل‌های استاد را قرار می‌دهیم و در  آخر پانل را از دو طرف به پروفیل استاد پیچ می‌کنیم.

آیا برای بازسازی سقف هم می‌توانیم از کناف سقف استفاده کرد؟

سقف کاذب یکی از اجزای جدایی ناپذیر از طراحی داخلی ساختمان می‌باشد، به همین دلیل سقف کناف به دلیل سرعت اجرای بالا، پایین بودن قیمت کناف سقفی   و استحکام و سبک بودن آن، از بهترین گزینه‌ها برای بازسازی سقف به شمار می‌رود.

آیا کناف سقف هم زیرسازی دارد؟



در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله. برای اجرای سقف کاذب با پانل‌های گچی، سقف نیاز به زیرسازی با استفاده از پروفیل‌های کناف را دارد. این زیرسازی به 2 شکل تیپ A و تیپ B انجام می‌شوند. در نوع اولف ابتدا پروفیل‌های F47 باربر را به فاصله 80 سانتی متر از یکدیگر و با استفاده از آویز U36 که از سقف اصلی گرفته شده، قرار می‌گیرند و سپس پروفیل‌های  F47 پانل خور را به صورت عمود بر آن و به فاصله‌ی حداکثر 50 سانتی متر از یکدیگر قرار می‌دهند و با استفاده از بست کلیپس، به پروفیل‌های باربر قفل می‌شوند. در تیپ B که بیشتر مناسب فضاهای کمتر از 10 متر می‌باشد که پروفیل‌های F47 تنها در یک جهت نصب شده و سپس با استفاده از پانل به آن پیچ می‌شوند.
 


کد مطلب: 827452

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/827452/خرید-بلوک-هبلکس-کناف-سقفی-دو-محصول-پرکاربرد-درساختمان-سازی-سیوان-لند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com